توریست هایی که به تایلند می روند از دیدن نمایش فیل ها و سوار شدن بر پشت این حیوانات غول پیکر لذت می برند. اما ، در پس این ظاهر فریبنده واقعیتی تلخ نهفته است.
کد خبر: ۶۲۹۵۲۰
شکنجه فیل ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازاسنوتر، فیل نماد کشور تایلند یا سیام قدیم است. در سال 1900 میلادی حدود 300 هزار فیل به حالت وحشی و 100 هزار در اسارت زندگی می کردند.

امروزه در تایلند حدود 2000 فیل به صورت وحشی و 4000 فیل در اسارت وجود دارند.

اغلب فیل های اسیر در صنعت توریسم این کشور به کار گرفته می شوند. اما تربیت آنها برای این کار نه تنها وحشیانه بلکه غیر انسانی است.

پس از چند هفته تعلیم سخت و خشن فیل ها آماده می شوند تا به خدمت صنعت توریسم درآیند.

در عین حال، به رغم ممنوعیت بین المللی تجارت عاج این کار در تایلند به بهانه استفاده از عاج فیل های اهلی شده آزاد است. در تایلند از عاج فیل اشیای گوناگون از جمله وسایل زینتی می سازند.

این فیلم ناراحت کننده به اندازه ای گویا است که نیازی نیست تمام شکنجه هایی را که به این حیوانات وارد می شوند ، جزء به جزء شرح داد.

اما باید به یک نکته اشاره کرد و آن اینکه اگر گاهی در اخبار می شنویم و می بینیم که فیلی به مربی اش یا سایر مردم حمله کرده است ، بی دلیل نیست. این جانوران حساس و باهوش دائما تحت استرس و فشار روانی قرار دارند.

فیلم را با هم ببینیم. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
۰
۰
برای همه كسانی متأسفم كه از دیدن شادی حیوانات در طبیعت و زندگی طبیعیشان لذت نمی برند.
انور مولانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
۰
۰
مگر این كشور یكی از اركان توریستیش همان فیل ها نیست پس چرا اجازه میدن با اونها رفتار وحشیانه داشته باشند مگر حقوق حیوانات در ان كشور از طرف دولت اجرا نمیش ؟بسی جای تاسف است

نیازمندی ها