فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

دائمی شدن طرح زوج و فرد منوط به تصویب شورای عالی ترافیک

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، از ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده با عمر بیش از ۲۵سال و موتورسیکلت‌های فرسوده با عمر بیش از ۱۵ سال از امروز خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۴۷۱

به گزارش تسنیم، سیدمجتبی شفیعی به نقش وسایل نقلیه فرسوده در افزایش آلودگی هوای کلانشهرها اشاره کرد و گفت: طرح ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده از امروز در تهران و تا سه ماه آینده در شهرهای بزرگ کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که کارت سوخت موتورسیکلت‌های بدون پلاک ملی تا یک ماه آینده ابطال می‌شود، افزود: دارندگان این نوع موتورسیکلت‌ها می‌توانند در این زمان تعیین شده برای دریافت پلاک ملی خود اقدام کنند.

شفیعی گفت: در مرحله دوم این طرح ،کارت سوخت موتورسیکلت‌های فرسوده با عمر ده سال و خودروهای فرسوده با عمر 20 سال ابطال می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، سهم آلودگی وسایل نقلیه فرسوده را در کلانشهرها بیش از 70 درصد دانست و افزود: یک خودروی فرسوده می‌تواند تا 20 برابر یک خودروی استاندارد آلودگی ایجاد و سه برابر آن سوخت مصرف کند.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با اجرای طرح ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده 12 درصد مصرف بنزین کاهش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها