سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک رئیس‌جمهوردر باره تفاوت خاتمی و روحانی تصریح کرد: فرق آقای روحانی و خاتمی این است که آقای روحانی کمتر حرف می‌زند، دیرتر حرف می‌زند، کمتر عمل می‌کند ولی تقریبا غیرقابل تغییر عمل می‌کند. در اجرایی‌کردن تغییرات آنهایی که مربوط به دولت است حتما زمینه‌سازی می‌شود. آنهایی که مربوط به دولت و مجلس است سخت‌تر است و آنهایی که مربوط به مجلس و دولت و قوه قضاییه است بازهم سخت‌تر می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۷۸۲
تفاوت خاتمی و روحانی

حسام‌الدین آشنا  در گفت‌وگویی با ماهنامه اندیشه پویا در پاسخ به پرسشی درباره نتایج انتخابات گذشته، نیز اظهار داشت: «من نتیجه انتخابات سال 76 را حاصل پیروزی شهر بر روستا می‌دانم. انتخابات 84 و 88 را حاصل پیروزی روستا بر شهر و 92 را حاصل همکاری شهر و روستا می‌دانم.... من کاملا قانع هستم که آقای احمدی‌نژاد در سال 88 انتخابات را برده است. با تدلیسی که سعید حجاریان گفته موافق نیستم، با واژه‌ها نباید بازی کنیم.»

وی با بیان اینکه برخی اتفاقاتی که در دولت قبلی افتاده را «مین‌گذاری در اداره کشور» تعبیر می‌کنند، تصریح کرد: برخی از این مین‌ها کشف و برخی نیز در آستانه انفجار است و فقط کافی است که پایمان را از روی آن برداریم تا منفجر شود و برخی هم البته منفجر شد.

سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در تشریح این مین‌ها اظهار داشت: درباره موضوع یارانه‌ها پای ما الان روی مین است نه می‌توانیم ادامه دهیم و نه می‌توانیم قطع کنیم. هزینه یارانه‌ها از درآمدش بسیار بیشتر است. آیا به مردم می‌تون گفت که اشتباه شده است. چیزی که آقای ظریف از آن به عنوان «بحران نابجای بین‌المللی علیه ایران» نام برد هم یک مین دیگر است.

استقرار احمدی‌نژاد در دفتر جدید

ساختمانی در منطقه ولنجک تهران، دفتر جدید رئیس جمهور سابق و نزدیکانش شده و تمامی برنامه‌های دانشگاه ایرانیان حالا از "ساختمان ولنجک" پیگیری می‌شود.

به گزارش تسنیم، پس از پایان رسمی عمر دولت نهم و فعالیت محمود احمدی‌نژاد در کسوت ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور سابق و برخی از نزدیکان وی که از دولت دهم با وی همراه بودند، به ساختمان لادن در حوالی میدان ونک نقل مکان کردند.

رفته رفته این ساختمان به عنوان دفتر رئیس‌جمهور سابق و دفتر مرکزی دانشگاه ایرانیان لقب گرفت و احمدی‌نژاد و یارانش در ان مستقر شدند اما با استقرار دولت یازدهم، دولتمردان روحانی به فکر پس گرفتن این ساختمان که گفته می‌شد متعلق به وزارت دادگستری است، افتادند و خواستار تخلیه ساختمان لادن شدند.

حالا، احمدی‌نژاد و یاران نزدیکش به ولنجک و ساختمانی در این منطقه نقل مکان کرده‌اند و تمام برنامه‌ها، دیدارها و برنامه‌ریزی‌ها برای دانشگاه ایرانیان در ساختمان ولنجک صورت می‌گیرد، ساختمانی که نزدیکان احمدی‌نژاد می‌گویند، دولتی نیست و از محل درآمدهای دانشگاه تامین مالی می‌شود.

عضو پارلمان اروپا :ستوده  سزاوار جایزه بود

 ماریچا اسخاکا، عضو هیات پارلمان اروپا که به تهران سفر کرده بود در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی در پاسخ به این سوال آیا دیدار شما با نسرین ستوده و جعفر پناهی از قبل برنامه ریزی شده بود گفت: به عنوان یک سیاستمدار من وارد جزئیات نمی‌شوم اما من شخصا خانم ستوده را برای دریافت جایزه ساخاروف نامزد کردم که آن جایزه را تصاحب کند. این جایزه معتبرترین جایزه‌ای است که پارلمان اروپا به افراد می‌دهد و خانم ستوده شایسته و سزاوار این جایزه بود.

اسخاکا درباره اینکه منتقدان در ایران می‌گویند که شما رفتید در خاک ایران با ۲ چهره منتقد دولت دیدار کردید و به آنها جایزه دادید و در واقع از این سفر سوء استفاده کردید نیز گفت: این استفاده سیاسی نیست و چرا که آقای پناهی چهره سیاسی نیست و یک چهره هنری است. ما در طول سفر به ایران با افراد مختلفی از طیفهای سیاسی مختلف از جمله آقای هاشمی و آقای لاریجانی ملاقات کردیم. ما در صحبتهای خود با افراد مختلف که از طیفهای سیاسی مختلف بودند هیچ مشکلی نداشتیم.

وی درباره بی احترامی رئیس این گروه به آیت الله هاشمی گفت: ما در فرهنگ خود برای نشان دادن احترام به طرف مقابل به مردها دست می‌دهیم اما در فرهنگ ایرانی‌ها این موضوع رایج نیست و ما نمی‌توانستیم با مقامات ایرانی دست بدهیم اما باید بگویم که در احترام من و گروهی که به ایران رفته بودیم به آقای هاشمی رفسنجانی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

برخی مسئولین از اوباما درس بگیرند

 مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران طی گقتگویی اظهار داشت: برخی از مسئولین باید از اوباما و همسرش این مطلب را درس بگیرند که گفتند ما به دخترمان تا به سن ۱۸ سالگی نرسند اجازه ورود به فیس بوک را نمی‌دهیم.

به گزارش نامه نیوز، سردار یدالله جوانی، افزود: اصل بر حمایت، پشتیبانی و یاری کردن دولت است که این وظیفه سپاه بوده اما طبیعی است که همانند 3 سال گذشته اگر بخواهد جایی اتفاقی رخ دهد که آن اتفاق زمینه و بسترهایی را فراهم کند برای اینکه روحیه ی انقلابی در جامعه ما ضعیف و کمرنگ شود و انقلاب از مسیر خودش خارج شود، طبیعی است که سپاه پاسداران در آن جا به وظیفه خودش عمل می‌کند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها