معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از اقدامات ما این است که به برنامه‌ها و بودجه‌های دستگاه‌ها سمت و سوی جنسیتی دهیم. افزایش مرخصی زایمان نیز جزء تکالیف دستگاه‌ها در سال ۹۳ است و باید در برنامه‌های آنها لحاظ شود.
کد خبر: ۶۲۸۱۹۶
افزایش مرخصی زایمان از سال آینده لازم الاجرا می شود

شهیندخت مولاوردی اظهار کرد : خبری نشدن برخی از کارها به این معنی نیست که کارها متوقف شده است چون تعدادی از کارها به موازات هم در حال انجام است و همزمان که کارهای کارشناسی در حال انجام است گزارش‌ها از دستگاه‌های مختلف گرفته می‌شود و بحث‌هایی نیز وجود دارد تا نهایی نشود نمی‌توان آنها را منتشر کرد. برای انجام کارهای کارشناسی زمان لازم است و این مطلب به این معنا نیست که حوزه‌ها و قسمت‌های مختلف تعطیل شده است.

وی ادامه داد: ما برای روزهای پایانی سال 92 و اقداماتی که می‌توانیم برای بودجه تخصیص نیافته انجام دهیم برنامه ریزی داریم. همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای سال 93 هم انجام شده و تمام این کارها به موازات هم در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش مرخصی زایمان جزو تکالیف دستگاه‌ها است و باید در برنامه‌های آنها لحاظ شود و نباید بودجه را زنان و مردانه بنگریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اگر بگوییم از حدود 195 هزار میلیارد بودجه 10 میلیارد سهم زنان است و بقیه سهم مردان، نگاه درستی نیست و در سال 92 نیز دستگاه‌ها در صورت تأمین اعتبار باید افزایش مرخصی زایمان را اجرا کنند و آن را لازم الاجرا بدانند.

مولاوردی افزود: افزایش مرخصی زایمان قانون است و بنابراین فقط متعلق به سال 92 نیست. این قانون تا زمانی‌که لغو نشده و کان لم یکن تلقی نشده لازم الاجرا است.

وی اظهار داشت: بودجه لازم برای اجرایی کردن افزایش مرخصی زایمان مادران باید در همان بودجه‌هایی که دستگاه‌ها دارند پیگیری و تأمین اعتبار شود. یکی از برنامه‌های ما این است که سمت و سوی برنامه‌ها و بودجه‌های دستگاه‌ها را سمت و سوی جنسیتی دهیم و آنها را مجاب کنیم که بخشی از اعتبارات را به امور زنان و خانواده و وظایفی که دستگاه‌ها در این حوزه دارند اختصاص دهند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
۰
۰
با سلام
من اول اسفند باید به سر كار برگردم و در شركت هواپیمایی نفت مشغول به كار هستم و هنوز خبری هم از مرخصی 9 ماهه نیست لطفا پیگیری نماییید.با تشكر
محمود سعادتی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
با سلام
در بررسی بودجه سال 93 نمایندگان محترم انواع تغییرات را اعمال كرده اند كه از اخبار شنیده ایم ولی از اعتبار 200 میلیارد تومانی اجرای بدون تبعیض مرخصی زایمان خبری نیست! لطفا از طریق سایت محترم اطلاع رسانی شود و مصاحبه ای با نمایندگان در این خصوص انجام شود. تا قبل از اتمام بررسی و تصویب نهایی فكری برای تامین اعتبار و یا عدم تامین اعتبار انجام شود. لطفا با انجام رسالت رسانه ای تان مردم را از بلا تكلیفی در آورید. با تشكر
سارا
United States
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
لطفا پی گیری كنید كه ازبعدازنوروز93مرخصی 9ماه اجراشود.باتشكر
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
سلام لطفا آخرین خبر از مرخصی زایمان رو اطلاع بدهید ماباید برای فرزندمان برنامه ریزی كنیم .

نیازمندی ها