معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد

عودت حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه‌ها

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عودت حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۱۸۶
عودت حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی گفت: با هدف حمایت از کارآفرینان و صاحبان امتیاز مطبوعاتی که به تکلیف قانونی در قبال همکاران خود مطابق ماده 46 قانون مطبوعات پایبندند، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه‌ها را به آنان عودت می‌دهد.

وی با اشاره به شرایط این تسهیلات افزود: رسانه منظور باید در حال انتشار باشد، ضمن این‌که نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی و همچنین بولتن‌های داخلی مشمول این حمایت نیستند، صاحبان امتیاز باید فهرست بیمه مربوط به شهریور سال جاری را ارائه کنند، فیش صادره سازمان تأمین اجتماعی به نام رسانه (نشریه، خبرگزاری و یا سایت خبری دارای مجوز) یا صاحب امتیاز باشد، فهرست بیمه برای روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و دوره‌های انتشار بالاتر،‌به ترتیب حداقل شامل 25 و 12 و 17 نفر باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: چنانچه این فهرست حداکثر تا پانزدهم دی سال جاری طی نامه رسمی به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی ارسال شود، حداکثر تا پایان دی‌ معادل شش برابر رقم پرداختی به حساب امتیاز نشریه واریز می‌شود و البته این زمان قابل تمدید نیست.

انتظامی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از حقوق خبرنگاران و تشویق کارآفرینان و صاحبان امتیاز رسانه‌هایی که به تکالیف قانونی خود به ویژه ماده 46 قانون مطبوعات عمل می‌کنند و همچنین توسعه اشتغال پایدار، این قاعده در سال بعد به عنوان یکی از پایه‌ها و معیارهای توزیع یارانه مطبوعات منظور می‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ضمناً به منظور تسری این الگو، فهرست این رسانه‌ها شامل نام رسانه و تعداد نفرات بیمه شده، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ماده 46 قانون مطبوعات متذکر می‌شود، صاحبان امتیاز و مدیران مسئول موظفند تمام کارکنان نشریه را بیمه کنند تا در صورتی که به حکم دادگاه یا رای هیئت نظارت یا به هر دلیل دیگر نشریه تعطیل شد، تا زمان اشتغال مجدد طبق مقررات کار، حقوق قانونی آنها پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها