شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۲۶۴۸۷
حضور چند قاضی متهم در پرونده کهریزک

هشداردرباره عدم اطلاع ازدواج فرزندان توسط کارمندان

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بخشنامه ای که توسط یک مسئول اجرایی برای مدیران بخش اداری و مالی تعدادی از دستگاه های دولتی ارسال شده، از آنها خواسته است با توجه به ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره نحوه برقراری حق عائله مندی و اولاد، در صورتی که ازدواج یا اشتغال فرزندان به امور اداری اطلاع داده نشود، تمام مبالغی که برای کارمندان تحت این عنوان واریز شده یکجا از حقوقشان کسر می شود.

دستوریک مسئول برای مقابله جدی با حشرات موذی

خراسان آورده:بر اساس بخشنامه مسئولان یکی از وزارتخانه ها به مدیران و کارمندان این دستگاه، اعلام شده است که بر اساس گزارش های واصله میزان کشف و مشاهده حیوانات و حشرات موذی به ویژه موش در این وزارتخانه قابل توجه است و بر این اساس مقرر شده اقداماتی مانند عدم نگهداری پسماندهای خشک به ویژه نان، جمع‌آوری به موقع زباله ها و استفاده از توری و چاه بست مورد پیگیری جدی و سریع کارکنان بخش خدمات و سایر کارمندان قرار بگیرد.

توضیح محمد هاشمی درباره خبرسازی برخی رسانه‌ها

روزنامه ایران درخبر اول نوشت: برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که آیت‌الله هاشمی به رئیس جمهوری تذکر داده که چرا در جلسات مجمع شرکت نمی‌کند. اما محمد هاشمی به سایت ایران خبر توضیح داده که آنچه آقای هاشمی بیان کرده بحث گلایه نبوده بلکه اشاره به حضور رئیس جمهوری در جلسه مربوطه بوده است.

به گفته وی، موضوعی که در این جلسات مطرح شد نظر مستقیم خود رئیس جمهوری را نیاز داشت، البته آقای طیب نیا و انصاری نیز در این جلسه حضور داشتند، اما ناگزیر بودند مطالب را در خلال جلسه تلفنی با رئیس جمهوری هماهنگ کنند، به همین خاطر آقای هاشمی تذکر دادند که خود رئیس جمهوری باید در این جلسه حاضر می‌شد. البته آقای هاشمی به همزمانی این جلسه با سخنرانی رئیس جمهوری در دانشگاه هم اشاره کردند.

محمد هاشمی این را هم افزوده که: نمی‌دانیم از دوستانی که در جلسه حاضر بودند چه کسی این موضوع را خبری کرده، بالاخره آقایان همگی صاحب رسانه هستند و این‌که خبرگزاری‌ها این خبر را چگونه و با چه هدفی شاخ و برگ داده‌اند نیز بر ما معلوم نیست.

استقبال شاهزاده سعودی از «دیپلماسی نوین تهران»

ایران درخبر دیگری نوشت: یک شاهزاده سعودی ضمن استقبال از رویکرد جدید ایران در حوزه سیاست خارجی و بخصوص مذاکرات هسته‌ای، مدعی شده که تهران باید از سوریه خارج شود! ترکی فیصل که پیش از این وزیر اطلاعات عربستان بوده، گفته که: ایران با یک لبخند بزرگ به سمت ما می‌آید و ما هم امیدواریم این لبخند جدی باشد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این شاهزاده سعودی ابراز امیدواری کرده تهران در رویکرد جدید خود در قبال برنامه هسته‌ای جدی باشد و همان طور که به دنبال اعتماد‌سازی با قدرت‌های بزرگ است به دنبال اعتماد‌سازی با کشورهای عربی خلیج فارس نیز باشد. او البته نقطه شروع اعتماد‌سازی بین ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را بحران سوریه و ادعای خروج ایران از این کشور دانسته است.

این درحالی است که ادعای حضور نظامی ایران در سوریه بارها از سوی مقامات مسئول کشورمان رد شده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تغییر نمی‌کند

ایران نوشت:شنیدیم که بعد از انتشار گمانه زنی‌های مختلف در خصوص برکناری رئیس دانشگاه تهران و تکذیب آن از سوی وزیر علوم، حالا نوبت به خبرسازی درباره رئیس دانشگاه شهید بهشتی رسیده است.

در واکنش به این خبرسازی‌ها، عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تسنیم گفته است که خبر جابه‌جایی یا تغییر رئیس دانشگاه شهید بهشتی صحت ندارد یا حداقل اکنون خبری در این باره نیست.

توافق ژنو پنجره جدیدی به سوی جهان گشود

ایران دست آخرآورده: این که اقدام اخیر امریکا مبنی بر تحریم چند شرکت و شخصیت حقوقی جدید فضا را برای مخالفان و منتقدان مذاکرات ژنو فراهم ساخته تا انتقادات خود را بلند‌تر از قبل بیان کنند.

در مقابل حسین کاشفی فعال سیاسی به شبکه ایران (inn.ir) گفته مطرح کردن سخنانی از جمله این‌که مذاکرات ژنو از ابتدا مشخص بود که راه به جایی نمی‌برد و نتیجه‌ای نخواهد داشت مناسب نیست،‌ همه باید بر این نکته اذعان داشته باشند که توافق ژنو پنجره جدیدی به سوی جهان باز کرد.

رابرت لوینسون مامور سیا بود

روزنامه جمهوری اسلامی از قول خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی که به طور مرموزی در سال 1385 در جزیره کیش در ایران ناپدید شد، درحال انجام مأموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بود. به گزارش "صدای آمریکا" به نقل از آسوشیتدپرس، و روزنامه واشنگتن پست، لوینسون برای گروهی از تحلیلگران سازمان سیا که اجازه اجرای مأموریت در خارج از آمریکا را نداشتند، اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد.

رابرت بائر، مأمور سابق سی‌آی‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا انتشار گزارش مربوط به لوینسون در زمانی که ایران وآمریکا درحال پیشبرد مذاکراتی حساس درباره برنامه اتمی ایران هستند، می‌تواند به اعتبار آمریکا ضرر بزند؟ گفت: مشکل این است که ایرانیها دیگر می‌دانند که لوینسون با سی‌آی‌ای تماس داشته، دیگر مهم نیست که مأموریت داشته یا نه. در همان زمانی که لوینسون به ایران رفت، من هم رفته بودم... اما این که آیا به رابطه کنونی آمریکا - ایران صدمه می‌زند یا نه، به نظر من می‌زند و به همکاری آسیب می‌زند. وی در مورد تأثیر این گزارش بر خود رابرت لوینسون گفت: این گزارش می‌تواند به او آسیب برساند. ما اینقدر با این مسئله بازی کردیم، در موردش دروغ گفتیم، قضیه را از خانواده‌اش پنهان نگه داشتیم که این گزارش می‌تواند به آتش دامن بزند.

حضور چند قاضی متهم درپرونده کهریزک

جمهوری اسلامی آورده:با مشخص شدن حضور چند قاضی متهم دیگر "پرونده کهریزک" در پرونده فساد مالی تأمین اجتماعی، این پرونده ابعاد گسترده‌تری یافته است. به گزارش شفاف، علاوه بر سعید مرتضوی متهم ردیف اول جنایت "کهریزک"، حالا لابه لای اسناد، اسامی "حاج حسن زارع دهنوی" معروف به "قاضی حداد" و "علی اکبر حیدری فر" به چشم می‌خورد. هر دو این افراد، در سازمان تأمین اجتماعی معاونان مرتضوی بوده‌اند و در پرونده "کهریزک" متهم. براساس اسناد تحقیق و تفحص مجلس، قاضی حداد و حیدری‌فر با وجود پرونده‌های باز در دستگاه قضایی، مبالغی برای انجام بعضی امور حقوقی از مدیریت سازمان تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند. این دو نفر در دادگاه جنایت کهریزک، به همراه سعید مرتضوی به انفصال دائم از خدمات قضائی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده‌اند. علی اکبر حیدری‌فر، در فروردین 1391 نیز به اتهام شلیک تیر هوائی با یک سلاح کمری در صف بنزین در اصفهان بازداشت شده بود.

سران مافیا که از آب گرم ماندلا می‌آمدند!

روزنامه کیهان نوشت:عضو جدا شده سازمان تروریستی منافقین، اظهارات ارادت سران این سازمان به نلسون ماندلا را اشک تمساحی منافقانه توصیف کرد و یادآور شد که سران سازمان در زمان حیات ماندلا به وی بد و بیراه می‌گفتند.

محمد رزاقی از قربانیان گروهک منافقین که در پاریس اقامت دارد، در این باره می‌نویسد: وقتی ادا اطوارهای حقوق بشری مریم قجر مادر خوانده فرقه مافیایی و رئیس حرمسرای رجوی را می‌بینیم ناخواسته یاد آن مثلی می‌افتم که می‌گوید از شتر پرسیدند از کجا می‌آیی گفت از حمام! گفتند از چرک زانوهایت پیداست!

وی می‌افزاید: برای اطلاع هموطنان و روشن شدن افکار عمومی به یک خاطره از نشستهای درونی این سازمان مافیایی اشاره کنم که مریم قجر در آن نشست کنار شوهرش کلت اهدائی صدام ملعون را به کمر بسته بود و رجوی از ناراحتی سفر ماندلا به ایران گفت؛ «ماندلا وزنه‌ای نیست. این بابا فقط نان زندان بودنش را می‌خورد و برای دلار به ایران رفته است».

رزاقی می‌نویسد؛ حال که ماندلا از دنیا رفت مریم قجر در اوج شیادی و بی‌شرمی از نام ماندلا سوء استفاده می‌کند و دم از حقوق بشر می‌زند! آن هم مریم قجر مادر خوانده این فرقه جنایتکار که شخصاً دستور قتل و فرمان آتش صادر می‌کرد و از عراق تیمهای تروریستی برای خمپاره زدن و ترور به داخل ایران اعزام می‌کرد. او درون تشکیلات فرقه مافیایی رجوی دستور قتل و زندانی کردن مخالفان را صادر می‌کرد و از مقر فرقه رجوی در پاریس تروریستهای آموزش دیده فدائیان صدام برای ترور و ضرب و شتم جدا شده‌ها و مخالفان و منتقدان فرقه رجوی اعزام می‌کرد و مستقیم در پولشویی و قاچاق انسان دست داشت.

وی می‌افزاید: در تاریخ ایران مریم قجر تنها زنی هست که بصورت بی‌شرمانه برای شوهر دوم خود حرمسرا درست کرده، زنان دیگر را مجبور به رقص عریان نزد شوهر خود کرده و برای خوش‌آیند رجوی رذل زنباره به شغل ]...[ مشغول شده است! حال مریم قجر با این مشخصات و با شوهر فراری و گمشده‌اش برای حقوق بشر و ماندلا اشک تمساح می‌ریزد. باید به حق از مریم قجر حرمسرادار رجوی پرسید که شما چه تشابهی و نقطه اشتراکی با ماندلای فقید دارید؟

وی سازمان منافقین را مرده‌خور توصیف کرده و نوشت: آیا واقعاً به این فکر کرده‌اید اگر ماندلا زنده بود و می‌دید سران یک فرقه جنایتکار از او تعریف و تمجید می‌کنند چه می‌گفت؟

مطمئن هستم ماندلا اگر زنده بود به شما تف می‌کرد و اجازه نمی‌داد سران یک فرقه جنایتکار مثل شما از نام وی سوء استفاده کنید و به همین خاطر هم تا زمانی که ماندلا زنده بود شما جرأت نکردید در طی سالهای گذشته این همه شو بنامهای مختلف برگزار کردید یکبار هم شده عکس ماندلا را در شوهای مریم قجر نشان بدهید یا نامی از وی به زبان بیاورید؟ این نمایش و ادا اطوارهای مریم قجر و سران فرقه جنایتکار رجوی فقط برای شستن دستان خونینشان است. آنها در زمان ولی نعمت‌شان صدام ملعون برای خاموش کردن و به سکوت کشاندن مخالفان، از شکنجه روحی دادن در نشستها، زندانی کردن و شکنجه و فرستادن اعضای ناراضی به میدان مینهای بین ایران و عراق و زندان بد نام ابوغریب استفاده می‌کردند.

خبر کیهان کمردرد دارد یا پیمان‌شکنی آمریکا؟!

کیهان آورده:واکنش ضعیف وزیر خارجه به تحریم‌های جدید آمریکا و به جای آن تخطئه منتقدان داخلی با اعتراض مخاطبان رسانه‌ها مواجه شد.

محمد جواد ظریف طبق معمول به جای رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی، شبکه غیرقانونی فیس‌بوک را برای موضع‌گیری انتخاب کرده و می‌نویسد: در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظر گرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم. البته برخی دوستان که از ابتدا دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده‌اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است. ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حسابشده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

وی می‌افزاید: ضمناً دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده‌گیری از کنار گود هستند هم حتماً می‌دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلاً به مصلحت نمی‌داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.

مخاطبان سایت جهان‌نیوز در ذیل این اظهارنظر دیدگاه‌هایی از این قبیل را درج کرده‌اند. چی شد، شما که ادعا می‌کردی اگر تحریم جدیدی علیه کشور وضع کنند منجر به فسخ کل توافقنامه می‌شود (همه هم این ادعای شما را که مصاحبه با تایم بود از رسانه ملی دیدند) حالا پس چرا می‌گید در برابر هر اقدام پاسخ مناسب می‌دیم. این را می‌گویند عقب‌نشینی هوشمندانه!/ ما که هر چه دیدیم از دولت، تحقیر و امید به تحویل‌گیری کدخدا بود!! وقتی پاسخی نداریم بهتر است پزش را بدهیم/ آخه اینم شد توافق؟ هر روز تحریمای جدید- دلتون خوشه توافق کردین؟ به قول دوستمون شما که گفته بودی اگه تحریم جدیدی وضع بشه توافقنامه بهم میخوره پس چی شد؟ بعدشم دست دادن و خنده‌ات برای اوناست و اخم و تیکه انداختن برای ما/ مگه شما نگفتین تحریمهای جدید در کار نیست پس این تحریمهایی که آمریکا اعلام کرده چیه؟/ شما اول بیایید معنی تحریم را برای ما روشن کنید. خداییش اول یک تفاهمنامه با ملت منعقد کنین. ما ببینیم تحریم از نگاه شما یعنی چی؟ پس به این کارای اخیر آمریکا و اروپا چی میگن؟ برگشتن از مسیر اشتباه شجاعت میخواد! ایشون از یک خبر کیهان درد کمرش عود میکنه! ولی الان با اینکه اونطرف زده زیر همه چیز ولی ایشون.../ آقای ظریف در صحبت‌هایشان دو نکته را برای همه مشخص کرده‌اند اولاً ایشان آنقدر دلخوش به این مذاکرات بودند که هنوز نقض توافق‌نامه توسط طرف مقابل را باور نکرده‌اند دوماً معلوم است که نمی‌خواهند ایرادات را بپذیرند و نگرانی دلسوزان نظام را برخلاف مصلحت می‌دانند! ... در ضمن شما چرا برای مردم دلسوز خودتان خط و نشان میکشید و خنده‌های مستانه خودتان را برای دشمنان این ملت خرج می‌کنید؟! همچنین مخاطبان وبسایت مشرق ذیل موضع‌گیری آقای ظریف نوشته‌اند: طبق معمول محرمانه است.می‌فرمایند واکنش نشان دادیم، شما هم بگو خب! زیاد گیر ندهید/ پاسخ‌شون این بوده؛ اجازه بازرسی‌های کامل و سر زده از همه مراکز هسته‌ای و نظامی، تعلیق غنی‌سازی 20 درصد، تعلیق نصب سانتریفیوژهای نسل جدید، تعلیق راکتور اراک، تعلیق تحقیق و توسعه و... طبعاً پاسخهای بعدی هم با تحریم‌های جدید قاطع‌تر از قبل داده خواهد شد!!!/ احتمالاً توی همون صفحه فیس‌بوکشون جواب آمریکا رو دادن!!/ ... / .../! (احسنت آفرین به نکته ظریفی اشاره کردید)/ واقعاً برام جالبه که جناب ظریف هنوز به مذاکرات و توافق نقض شده ژنو و طرف مقابل خوش‌بین هستند/ 2 خط جواب طرف مقابل است، چهار خط جواب داخلی‌ها. واقعاً جای بسی تعجب است/ بابا ما نخواستیم تحریمها را بردارید. حداقل عزتمون رو لگدمال نکنید. این بازی، باخت ما را به دنبال داره. مجلس پس در چه حاله؟!/ پیامبر اکرم میفرمایند: «یک مؤمن واقعی از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود»/ جناب ظریف! قرار شد پاسخ مناسب بدید. شما در جواب زدی نابودشون کردی!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها