لیبرمن به روش داعش متوسل شد:

باید گردن اعراب مخالف را با تبر بزنیم

سفیر اسرائیل در انگلیس از آمادگی تل آویو برای اتحاد با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۱۵۹
اسرائیل و اعراب؛ اتحاد علیه ایران

دانیال تاوپ در گفتگو با روزنامه انگلیسی «ایندپندنت» مدعی شد: «توافقنامه اخیر ایران با شش کشور بزرگ در ژنو برای مهار تهدید ایران یا کند کردن پیشرفت‌های آن در دستیابی به تسلیحات اتمی به طور اندکی کارآمد خواهد بود و ممکن است به اتحاد و ائتلاف‌های افراطی نیز منجر شود.»

به نوشته این روزنامه، دانیال تاوپ احتمال روی آوردن رژیم صهیونیستی به همکاری با برخی از کشورهای عربی منطقه از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و در صدر آن‌ها عربستان سعودی را بعید ندانست.

این روزنامه افزود:«سفیر اسرائیل در لندن در این خصوص گفت محور افراطی از تهران تا دمشق، بیروت و غزه امتداد دارد. تصور می‌کنم که ما تنها نیستیم که در این خصوص احساس نگرانی می‌کنیم. بنابراین، اشتراکات و نگرانی‌های راهبردی بین ما و این کشورها وجود دارد که سبب افزایش روابط ما می‌شود.»

‌ چاله دیگری در مسیر توافق ژنو

 تلویزیون بی بی سی با اشاره به اینکه تحریم های تازه،‌ چاله دیگری در مسیر ناهموار توافق نهایی ایران و غرب ایجاد کرده گفت: بعد از این روبوسی ها و دست دادن ها شاید بسیار انتظار داشتند آرام آرام فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران کوچکتر شود اما حالا وزارت دارائی آمریکا نام چند شرکت و فرد حقیقی جدید را به فهرست تحریم های قدیمی اش اضافه کرده است.

 سخنگوی وزرات خارجه آمریکا گفته قبل از اعلام فهرست جدید به ایران خبر داده بودند که این شرکت ها قرار است تحریم شوند دولت ایران اما از این اقدام انتقاد کرده و سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته این کارها غیر سازنده و خارج از مسیر تفاهم انجام شده در ژنو است.

بی بی سی افزود: از سوی دیگر بعضی نمانیدگان مجلس ایران واکنش های تندتری نشان داده اند ابوالقاسم جراره عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تهیه طرحی سخن گفته که بر مبنای آن ایران به غنی سازی65 درصدی بپردازد و به گفته او برای سوخت کشتی های اقیانوس پیمایش از آن استفاده کند این طرف و آن طرف حرف های تند دیگری هم شنیده می شود حتی حرف از آن شده که شاید تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بخاطر همین مذاکرات جدید وین را ترک کرده، روایتی که ایران و آمریکا هیچکدام تایید نمی کنند.

حجاریان: جامعه ما مریض است

سعید حجاریان  به موضوع «کینه» و رفتارهای اجتماعی ناشی از آن نظیر آنچه پس از قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال از سوی کاربران ایرانی در صفحه فیسبوک منتسب به لیونل مسی - بازیکن تیم ملی فوتبال آرژانتین - رخ داد، اشاره کرد و با بیان اینکه "این مصادیق نشان می‌دهد که بخشی از جامعه ما مریض است و باید مداوا شود"، افزود: فحاشی و هتاکی و نزاع در جامعه گسترده شده است، در حالیکه در گذشته این مقوله کمتر بوده است. به نظر من بیکاری یکی از دلایل وجود این رفتارهای بیمارگونه است.

مشاور سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا، با ارائه تحلیل خود درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تا زمان انتخابات آتی مجلس زمان زیادی باقی است اما من معتقدم باید مجلس دهم شبیه مجلس پنجم شود یعنی اقلیت قوی و تأثیرگذار از اصلاح‌طلبان وارد مجلس شوند و با توجه به شرایط موجود، چنین چیزی قابل قبول و راضی‌کننده خواهد بود. در مجلس پنجم، کارگزاران فراکسیونی قوی بودند. به نظر من حضور آقای ناطق نوری در مجلس بعدی بسیار مؤثر خواهد بود و من از حضور چنین نیروهایی در مجلس بعدی استقبال می‌کنم اما خود آقای ناطق گفته است که در انتخابات شرکت نمی‌کند.

وی همچنین درباره برخی تحلیل‌ها مبنی بر تفکیک اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلاح‌طلبان در کابینه دولت یازدهم حضور دارند و پایگاه اجتماعی دولت هم اصلاح‌طلبان هستند؛ بنابراین لازم نیست بین اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان تفکیکی قائل شویم.

درخواست کمک جان کری از ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به انتقادات از دولت این کشور در خصوص وضعیت «رابرت لوینسون» اعلام کرد که واشنگتن این فرد را‌‌ رها نکرده است.

«جان کری» با بیان اینکه معتقد است ایران می‌تواند در مورد رابرت لوینسون به آمریکا کمک کند اعلام کرد که واشنگتن این مامور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) را از یاد نبرده است.

جان کری که با شبکه خبری‌ای بی‌سی نیوز گفتگو می‌کرد در ادامه افزود: در مورد اقدامات انجام شده برای بازگرداندن لوینسون ما پیشرفتی نداشته‌ایم، اما هر کسی فکر کند ما او را‌‌ رها کرده‌ایم اشتباه می‌کند.

لوینسون از کارکنان بازنشسته پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) بوده که رسانه‌های غربی مدعی هستند وی در سال ۲۰۰۷ میلادی در سفر به جزیره کیش مفقود شده است. تا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام می‌شد که لویسنون برای امر تجارت و کار شخصی به کیش سفر کرده، اما روز پنجشنبه آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که وی به طور محرمانه برای سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) کار می‌کرده و برای جمع آوری اطلاعات به ایران سفر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها