پاس‌کاری وزارت خارجه و بهارستان

پیش‌شرطی که بعد از ۴ سال مخفیانه اجرا شد

واکنش‌ها به برخی برنامه‌های هیات پارلمانی اروپا در ایران

هیات پارلمانی اروپا که سفر قبلی خود به تهران را به دلیل موافق نبودن ایران با دیدارهایی با چهره‌های خاص سیاسی لغو کرده بود، در یکی از اولین برنامه‌های خود در ایران، با نسرین ستوده، حقوقدانی که بتازگی از زندان آزادشده، دیدار کرد. گفته می‌شود، وضع حقوق بشر در ایران محور این دیدار بوده است . سایت دویچه وله نوشته است که این هیات با جعفر پناهی، کارگردان ایرانی نیز دیدار داشته است. ستوده و پناهی در ارتباط با حوادث سال 88 بازداشت شده بودند.
کد خبر: ۶۲۵۹۵۲

هرچند هیات اروپایی شش روز در ایران اقامت خواهد داشت و دیدارهایی با مقام‌های کشورمان از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس و علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواهد داشت، اما دیروز برخی نسبت به دیدار هیات پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی واکنش نشان دادند. سیدمحمد یثربی، مدیرکل تشریفات مجلس در همین رابطه گفت که این دیدار هیچ‌گونه ارتباطی با تشریفات مجلس نداشته و مجلس در تنظیم این برنامه دخیل نبوده است. همچنین حسن قشقاوی، معاون امور مجلس وزارت خارجه بیان کرد: شأن مجلس به گونه‌ای نیست که وزارت خارجه برای برنامه یک هیات پارلمانی خارجی مجوز بدهد.

ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم دیدار هیات پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده را اقدامی ضدامنیتی دانسته و یادآور شد: وزرای خارجه و اطلاعات باید در این زمینه پاسخگو باشند. در این رابطه، کریمی قدوسی، نماینده مشهد هم بیان کرد: مجلس از ظریف درباره دیدار هیات اروپایی با فتنه‌گران توضیح می‌خواهد.

سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران در حالی خبرساز شده که هیات‌های پارلمانی فرانسه و کرواسی که بنا بود هفته جاری به تهران سفر کنند، سفرشان را به تعویق انداخته و تاکنون نیز تاریخ جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها