برگی از تاریخ

حمله ژاپن به پایگاه پرل هاربور

72 سال پیش در بامداد روز یکشنبه 7 دسامبر سال 1941 میلادی ، صدها فروند هواپیمای ژاپنی غافلگیرانه ناوگان جنگی نیروی دریایی ایالات متحده در بندر پرل هاربور در جزیره اوآهو در مجمع الجزایر هاوایی را مورد حمله قرار دادند.
کد خبر: ۶۲۳۴۷۹
حمله ژاپن به پایگاه پرل هاربور

به گزارش جام جم آنلاین، هواپیماهای ژاپنی با حمله به ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام بندر پرل هاربور را در خاک آمریکا به خون و آتش می کشند.

نقشه این حمله غافلگیرانه را ایزوروکو یاماماتو دریاسالار نیروی دریایی امپراتوری ژاپن طراحی کرده بود.

برای ادامه فتوحات ژاپن در چین و آسیای جنوبی یاماماتو لزوم خنثی کردن قدرت آمریکا با حمله پیشگیرانه به ناوگان دریایی اش را تشخیص داده بود.

خلبانان ژاپنی برای این حمله که در اقیانوس آرام و در فاصله 5500 کیلومتری از سواحل ژاپن انجام می شد، آموزش های زیادی دیده بودند.

هواپیماهای آنها مجهز به اژدرهای ویژه ای بود که قادر بودند در آب های بسیار کم عمق پایگاه پرل هاربور عمل کنند.

در روز حمله ، ناوگان ژاپن شامل 6 ناوهواپیمابر ، 423 هواپیما و 27 فروند زیردریایی بدون اینکه رادارها آنها را تشخیص دهند تا فاصله 500 کیلومتر مجمع الجزایر هاوایی نزدیک می شوند. رمز حمله «تورا ، تورا ، تورا» بود.تورا در زبان ژاپنی به معنی ببر است.

هواپیماهای ژاپنی نخستین ضربات را در ساعت 7.40 دقیقه بامداد وارد می کنند.

دومین موج حمله در ساعت 9.45 دقیقه رخ می دهد.در این حملات ژاپنی ها آسیب فراوانی را به ناوگان دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام می زنند.

در مجموع 2403 نفر از افراد نیروی دریایی آمریکا به قتل می رسند.

درپی این حمله ایالات متحده و ژاپن وارد جنگ می شوند. 3 روز بعد ، آلمان و ایتالیا متحدین ژاپن به ایالات متحده اعلان جنگ می دهند.

از آن پس ، جنگ جهانی دوم ابعادی واقعا جهانی را می یابد. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
پس اونطور بود كه اونطور شد.......
یك ایرانی
United Arab Emirates
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۱
دم ژاپن گرم

نیازمندی ها