حزب‌الله لبنان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای تائید کرد که یکی از رهبران مقاومت اسلامی مقابل خانه‌اش در بیروت ترور شده است.
کد خبر: ۶۲۲۶۱۸

حزب الله جوخه‌های تروریستی رژیم صهیونیستی را عامل این حادثه معرفی کرده است. این ترور همزمان با آن بود که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای مفصل با شبکه او. تی .وی عربستان سعودی را عامل حادثه تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله در بیانیه‌ خود اعلام کرد: حسان هولو اللقیس، از رهبران مقاومت اسلامی هنگام بازگشت از محل کار مقابل خانه‌اش در منطقه الحدث جنوب بیروت ترور شد. حزب‌الله، رژیم صهیونیستی را عامل این ترور معرفی کرد و گفت: رژیم صهیونیستی چند مرتبه تلاش کرده بود وی را ترور کند، اما در تلاش‌های پیشینش برای این ترور ناموفق بود. حزب‌الله تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئولیت این جنایت و پیامدهای آن را کاملا برعهده دارد. مراسم تشییع جنازه حسان اللقیس روز گذشته در زادگاهش در بعلبک برگزار ‌شد.

جزئیات ترور

خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: اطلاعات اولیه حاکی است این رهبر مقاومت بر اثر اصابت چهار یا پنج گلوله ترور شده است.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده سه تن در ترور حسان اللقیس دست داشتند.

برخی منابع خبری این حادثه را با جزئیات دقیق‌تری روایت کرده و گفتند: افراد مسلح ناشناس در پارکینگ در کمین این فرمانده حزب‌الله بودند و سرانجام با سلاح‌های مجهز به صداخفه‌کن او را ترور کردند.

با این حال روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد اسرائیل در ترور این رهبر مقاومت دست نداشته است. در ژوئیه سال 2006 یک جنگنده اسرائیلی مقابل کلیسای «مار مخایل» حسان اللقیس را هدف گرفت، اما او از این ترور جان سالم به در برد.

شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز این مساله را اعتراف و آن را تائید کرد. این شبکه گفت: تلاش‌های پیشین این رژیم برای ترور وی موفق نبود. با این حال گروهی موسوم به «گردان آزادگان سنی بعلبک» در پیامی در توییتر، مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت.

گفته می‌شود اللقیس در بخش فناوری و ارتباطات از راه دور حزب‌الله فعالیت داشت و نقش مهمی در تعمیر سیستم ارتباطات راه دور حزب‌الله پس از آسیب‌های وارده از سوی اسرائیل در طول جنگ 33 روزه، ایفا می‌کرد.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه و نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد که اللقیس از افراد نزدیک به سیدحسن نصرالله، دبیرکل این جنبش مقاومت بود و مسئول این جنبش در همان منطقه محل سکونتش به شمار می‌رفت.

در واکنش به این حادثه تروریستی، حزب‌الله لبنان یک کمربند امنیتی در محل حادثه ایجاد کرد و نیروهای امنیتی بلافاصله در محل حاضر شدند. دادستانی کل نیز دستور تحقیق درباره این حمله تروریستی را صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، حزب «جوانان لبنان» روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با محکوم کردن عملیات ترور حسان اللقیس گفت: ضربه‌هایی که این شهید عالی قدر بر رژیم صهیونیستی وارد کرده، به آسانی از اذهان صهیونیست‌ها پاک نمی‌شود.

«نشست وحدت اسلامی» لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن رژیم صهیونیستی به دست داشتن در ترور اللقیس، شهادت این فرمانده ارشد مقاومت اسلامی لبنان را تسلیت گفت. حزب توحید عربی ‌لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

سخنان نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه مفصلی که با شبکه او.تی.وی داشت، به توافق‌نامه ایران و کشورها غربی و نیز تحولات منطقه‌ای پرداخت. او در زمینه توافق‌نامه هسته‌ای ژنو گفت: این توافق‌نامه در وهله اول به سود ملت‌های منطقه خاورمیانه است؛ زیرا برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی طی سال‌های گذشته تلاش می‌کردند گزینه راه‌اندازی جنگ علیه ایران را پیش ببرند. این مساله می‌توانست پیامدهای خطرناکی برای تمام منطقه داشته باشد، اما اولین نتیجه توافق‌نامه ایران و کشورهای غربی این بود که گزینه نظامی را تا حد بسیار زیادی به تعویق انداخت؛ هرچند نمی‌توانم بگویم به طور کلی این گزینه را لغو کرد. منظور من از جنگ، جنگ آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه ایران است یا حتی جنگ اسرائیل علیه ایران.

نصرالله افزود: من نمی‌گویم تحریم‌ها ایرانی‌ها را اذیت نکرده است، گرچه آنها و اقتصادشان را اذیت کرده است، اما مقاومت و اراده ملت، هوشیاری و اتحاد ملی و پایبندی مطلق ایرانی‌ها به حقوق ملی باعث شد غربی‌ها به خواست خود نرسند. تحریم‌ها نتوانست این کشور را ضعیف کند و ارکان این کشور را به لرزه درآورد. این تحریم‌ها در سرنگونی نظام ایران ناکام بود. این در حالی بود که ایران از مدت‌ها پیش درخصوص مساله هسته‌ای خود اعلام آمادگی کرده بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: حمله آمریکا به عراق شکست خورد و آمریکا در افغانستان به دیوار بسته برخورد کرد. در لبنان و غزه نیز طرح خاورمیانه جدید به شکست انجامید و آمریکایی‌ها در سوریه تاکنون شکست خورده‌اند. ایران نیز در برابر تحریم‌ها ایستاد و آنها نتوانستند نظام ایران را سرنگون کنند. در مقابل اوضاع مالی و اقتصادی آمریکا و کشورهای اروپایی بحرانی شد.

نصرالله درباره دخالت نیروهای مقاومت در سوریه نیز گفت: ورود ما به سوریه منطقی و واقع‌بینانه بود. ما با تصمیم ایران وارد سوریه نشدیم؛ بلکه تصمیم ما کاملا مستقل بود و در آینده مردم خواهند دید که این تصمیم درستی بود. سیدحسن نصرالله در ادامه مصاحبه خود با اشاره به این‌که اطلاعات عربستان بعضی از شاخه‌های القاعده را فعال کرده است، گفت: تصور می‌کنم گردان‌های عبدالله عزام در انفجارهای سفارت ایران دست دارند و عربستان از این‌گونه مجموعه‌ها حمایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها