مردی که به بهانه فروش یا معاوضه خودرو و آپارتمان، شهروندان مشهدی را فریب داده و 500 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۰۰۹۳

به گزارش جام‌جم، سرهنگ احد کریمی، فرمانده انتظامی مشهد در این باره گفت: چندی پیش فردی با حضور در کلانتری گلشهر از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. در تحقیق از شاکی معلوم شد، با مردی معامله کرده و خانه‌ای را به وی فروخته و قرار بوده در قبال آن خودروی پژویی دریافت کند اما خریدار به قولش عمل نکرده و ناپدید شده و تاکنون موفق به یافتن وی نشده و این در حالی است که متوجه شده متهم فراری، خانه‌ای را که سندش را از او گرفته بود، فروخته است. وی افزود: با تشکیل پرونده جستجو برای یافتن مرد کلاهبردار آغاز شد. در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در کلانتری، از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در تحقیق از این افراد معلوم شد مردی در قبال خرید آپارتمان یا خودرو چک‌های بلامحل به آنها داده یا قرار بوده خانه یا خودرویی را در قبال معامله‌شان به آنها تحویل بدهد که چنین کاری نکرده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: با جمع‌بندی اطلاعات و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری معلوم شد تصاویر به دست آمده متعلق به همان مردی بوده که به اتهام کلاهبرداری از سوی پلیس تحت تعقیب است. با پیگیری پرونده چند روز پیش ماموران مخفیگاه متهم فراری را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

متهم به جرمش اعتراف و عنوان کرد افرادی را که قصد فروش ملک، خودرو یا معاوضه آنها را داشتند، شناسایی و با آنها معامله می‌کردم و پس از گرفتن مدارک و اسنادشان، بدون این‌که پولی به آنها پرداخت کنم، متواری می‌شدم و با اسنادی که در اختیارم بود، خودرو و ملک را به نام خود انتقال داده و می‌فروختم و در مواردی نیز با چک‌های بلامحل با فروشندگان معامله می‌کردم. کریمی افزود: در ادامه مشخص شد متهم یک مرد را نیز به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش زعفران فریب داده و از او 40 میلیون تومان گرفته و تاکنون با این ترفند 500 میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها