رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به انواع مختلف گردشگری سلامت گفت: از نظر علمی و تخصصی نباید گردشگری سلامت با رویکرد صرفاً اقتصادی مورد توجه باشد.
کد خبر: ۶۱۹۵۶۶
پرداختن به گردشگری سلامت تنها به رویکرد اقتصادی آن محدود نشود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تشکیل کمیته ای با حضور معاونین وزرا، سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی به منظور تهیه طرح جامع و یکپارچه گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمدعلی نجفی در چهارمین کنفرانس گردشگری کشورهای اسلامی در مشهد مقدس با اعلام این خبر افزد: یکی از مسائل مهم ما در برگزاری این کنفرانس ها رصد نتایج مصوبات و پیشنهادهای کنفرانس های سابق کشورهای اسلامی است تا اثربخشی و کارآیی آنچه تاکنون انجام شده و آنچه باید در آینده انجام شود مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این کنفرانس ها در دام مباحث تئوریک و بدون پشتوانه علمی و ضمانت اجرایی بیافتد پیشنهاد داد: در حاشیه این کنفرانس پنلی برای بحث وبررسی نتایج و دستاوردهای سه کنفرانس پیشین تشکیل شود تا راهنمای تصمیمات و اقدامت بعدی در آینده باشد.

او با اشاره به انواع مختلف گردشگری سلامت گفت: از نظر علمی و تخصصی نباید گردشگری سلامت با رویکرد صرفاً اقتصادی مورد توجه باشد چون تامین بهداشت، سلامت و توسعه آرامش در زندگی مردم از وظایف هر دولت بخصوص دولتهای اسلامی است و همه باید برای این هدف در کشور خود و سایر کشورها تلاش کنیم.

او با بیان اینکه تلاش جمعی در این حوزه باید با رویکرد مشارکت جویانه در بعد ملی و بین المللی مورد توجه قرار گیرد گفت: در این حوزه باید این نوع همکاریها را به عنوان حرکتی در جهت اعتلا و ارتقای حیات اجتماعی مسلمانان تلقی کرده و آن را به عنوان یک فریضه دنبال کنیم.

نجفی با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری سلامت به عنوان پدیده جوان  در توریسم بین المللی گفت: کشورهای اسلامی باید به این نوع از توریسم بین المللی توجه داشته و سهم خود را در این حوزه کسب کند.

معاون رئیس جمهور همچنین به قابلیت های سایرکشور ها در بخش گردشگری سلامت از جمله امکانات پزشکی و نیرو یا انسانی اشاره کرد و گفت: مجموعه امکانات و قابلیت های موجود در این حوزه این شرایط را فراهم می کند که ایران بخش عمده ای از سهم گردشگری سلامت در دنیا را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور نبود برنامه مدون و جامع گردشگری سلامت را مهمترین چالش برشمارد و گفت: باید نظام مدیریت یکپارچه که در آن مدیریت اجزا مشخص شده باشد و نظارت عمومی بر آن حاکم باشد طراحی کرد.

وی سیستم اطلاع رسانی، استانداردسازی مراکز درمانی کشور و همچنین هماهنگی بین سازمان های متولی گردشگری و پزشکی را در این حوزه مهم ارزیابی کرد.

دکتر نجفی در پایان گفت: قرار است کمیته ای متشکل از معاونین وزرا، سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی برای گردشگری سلامت تشکیل شود و این کمیته بتواند طرح جامع و یکپارچه گردشگری سلامت را تهیه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها