سبحان 8 ساله برای همیشه خاموش شد

کودک هشت ساله‌ای که قربانی آزار و اذیت‌های ناپدری‌اش شده بود، پس از دو ماه بی‌هوشی در بیمارستان شهدای هفت تیر، شامگاه روز جمعه جان باخت.
کد خبر: ۶۱۸۵۰۳
سبحان 8 ساله برای همیشه خاموش شد

به گزارش جام‌جم، در پی مرگ این کودک، بازپرس جمشیدی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی، دستور انتقال جسد را به پزشکی قانونی صادر کرد و پرونده شکنجه این کودک وارد مرحله تازه‌ای شد.

چهارشنبه دهم مهر امسال پیکر نیمه‌جان پسر هشت ساله‌ای به نام «سبحان» از سوی یک زن و مرد جوان به درمانگاه عباسی باقرشهر منتقل و مداوای این کودک که در شرایط بد جسمی به سر می‌برد، آغاز شد.

پزشکان این مرکز با مشاهده شرایط اسفناک این کودک که در یک قدمی مرگ قرار داشت، او را به بیمارستان هفتم‌تیر منتقل کردند . این در حالی بود که ناپدری سبحان (عامل شکنجه وی) همراه مادر او به درمانگاه رفته و با اطلاع از وضع وخیم کودک، از این محل فرار کرده بود.

سبحان کوچولو که از سوی ناپدری خشن با لوله‌ آهنی جاروبرقی بشدت کتک خورده بود، به‌دلیل خونریزی مغزی و شدت جراحات در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و جراحی شد اما نه تنها بهبود نیافت، بلکه به کما رفت.

ماموران نیز جستجوی خود را برای دستگیری ناپدری این کودک به نام «محمد» آغاز کردند و مرد کودک‌ آزار که خود را در یک قدمی دستگیری می‌دید، تسلیم پلیس شد.

چهار ماه پیش وقتی پرونده کودک آزاری سبحان به دادسرای بعثت ارجاع شد، مادر، ناپدری و سبحان به دادسرا احضار شدند. آن ‌زمان مادر سبحان مدعی شد به هیچ‌عنوان پسرش شکنجه نشده و بیماری هموفیلی دارد و خود سبحان نیز حرف‌های مادرش را تائید کرد.

ناپدری در آن زمان بازجویی و مدعی شد به هیچ عنوان سبحان را شکنجه نکرده است تا این که چند روز پیش مادر‌سبحان به دادسرا آمد و ادعا کرد پسرش از سوی ناپدری شیشه‌ای بشدت شکنجه شده و حالش وخیم است.

با ارسال این پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی، تحقیق از ناپدری و مادر این کودک آغاز و معلوم شد، مرد متهم اعتیاد شدیدی به ماده مخدر شیشه دارد و بارها سبحان را کتک زده است.

با دستور بازداشت ناپدری، وی با قرار قانونی روانه زندان شد و در حالی که پیگیری پرونده برای مشخص شدن وضع سبحان در بیمارستان ادامه داشت، شامگاه جمعه سبحان هشت ساله به دلیل شکنجه های ناپدری، جانش را از دست داد.

با اطلاع قاضی جمشیدی از این حادثه، دستور قضایی صادر و با انتقال جسد به پزشکی قانونی، دستور احضار ناپدری سنگدل از زندان صادر شد تا اتهام قتل به وی تفهیم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
قاچاقچیان شیشه را بدون نوبت و بدون در نظر گرفتن مقدار اعدام كنند تا شاید كمی در مقدار مصرف این ماده كاهش ایجاد شود . هرچند كه مصرف كننده شیشه هم باید به نوعی كنترل و در صورت نیاز زندانی شده و ترك داده شود .
جدیدا یكی از علل مهم ارتكاب جرایم مصرف شیشه معرفی میگردد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
چقدر ظالم ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
بنام خدا
اول دفتر بنام ایزد دانا صانع و پروردگار حی توانا
بعنوان یك مسلمان احساس شرم می كنم كه در كشوری كه همه مدعی مسلمانی هستند چنین حوادثی روی میدهد شاید یكی از دلایل تبرئه پدران جنایت كار تحت عنوان ولی دم میباشد باید این قانون را ملغی كرد
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
من خودم داره گریه ام میگیره وقتی این مطالب رو می خونم اما منطقی اش این هست كه باید به احساساتمون غلبه كنیم و تصمیم درست بگیریم و ببینیم آیا دولت نمی تونه قوانین محكمی برای حمایت از كودكان وضع كنه . راه حل چیست . به نظرتون دولت نباید در این زمینه قاطع تر و جدی تر نقش داشته باشه . مثلا اشخاصی در مدارس بزارند و یا نه مدارس رو موظف كنند كه اگر احتمال وجود چنین مواردی رو مشاهده كردند به طور نامحسوس بررسی كنند و این اتفاقات رو قبل از اینكه به این حد فاجعه آمیز برسه جلوگیری كنند . به نظر شما كدام بهتر هست گذاشتن اشد مجازات برای مجرم این قبیل كودك آزاری هاو لعن و نفرین كردن فرد بعد از آزار كودك یا انجام اقدامات جدی برای جلوگیری از این اتفاقات . هرچقدر من و شما لعنت بفرستیم و اصلا برای این اتفاقات گریه ناله وفغان كنیم تاثیرش به اندازه یه راه حل صحیح برای جلوگیری از این جور اتفاقات نیست .
فرهنگی دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
اگر پیگیری كنیم خود آن ناپدری هم قربانی رفتار های خشن بزرگترهای خود بوده است و مقصر اصلی قانون گذاران و مجریان قانون می باشند اگر كانون های شبانه روزی دایر باشد كه به جای خانه پدر بزرگ و مامان بزرگ، برای بچه هایی كه از داشتن آغوش پر مهر محرومند ایفای نقش كنند خیلی از مشكلات در نطفه خفه میشود.بچه ها باید در خانه خود باشند ولی كانون 24ساعته ناظرشان و مشاورشان باشد تا دختر فراری به انجا بروند نه این كه آواره خیابان ها باشند
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
باید این ناپدری نامرد رو به دست برادران نیروی انتظامی بدهند تا با بدترین شیوه شكنجه بدهند بعد تو ملاء عام اعدامش كنند تا درس عبرتی بشه برای همه شیشه ایها
علی مهدیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
خدا لعنتش كند .
یك زن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
۰
۰
( بخواب سبحان كوچك ، سبحان جان بدن ظریف و دوست داشتنی ات از درد و شكنجه خلاص شد. عمر كوتاه هشت ساله ات به پایان راه رسید و این دنیا و آدم های بی رحم و بی وجدانش لایق قلب و كوچكت نیست .فرزندم جای تو درآغوش نامهربان مادرت نیست جای تو پیش خداست ، فرزند دوست داشتنی محبت خدا برای تو كافیست .)
بمیرم الهی برای این طفل معصوم و بی گناه. لعنت اول بر اون مادر كه جلوی چشمانش بچش شكنجه شده و دم نزده امیدوارم از عذاب الهی خلاصی پیدا نكنه.اون قاضی كه پدر و مادر این بچه رو تبرعه كرده و باعث مرگ این بچه شده هم باید بازخواست بشه.

نیازمندی ها