طی حکمی از سوی شهردار صورت گرفت:

انتصاب مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س)

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) با اشاره به دفن 170 فوتی روزانه در بهشت زهرا(س)، گفت: حدود 30 تا 50 مورد از این فوتی‌ها به شهرهای دیگر می‌روند و حدود 100 نفر هم در تهران شستشو و دفن می‌شوند که البته این میزان در ایام تشدید آلودگی هوای تهران همانند روزهای آلوده سال قبل افزایش قابل توجهی دارد.
کد خبر: ۶۱۶۱۷۷
چه خبر از بهشت زهرا (س)؟

اکبر توکلی‌نژاد  با بیان اینکه تعدادی از فوتی‌های تهران به شهر‌های اطراف منتقل می‌شوند، گفت: در سال گذشته در شهر تهران 50 هزار فوتی داشتیم که از این تعداد 36 هزار دفن در سازمان بهشت‌زهرا صورت گرفته و 22 هزار نفر از این اموات رایگان دفن شده‌اند و به عبارتی حدود 61 درصد دفن شده‌ها به صورت رایگان دفن شده‌اند.

وی افزود: در سال 1391 ساخت قبور چهار طبقه از جنس بتن مسلح با هدف مقابله با بحران‌های طبیعی به پایان رسید و این قبرها در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در بهشت زهرای تهران کلیه خدمات نظیر شست‌وشو، کفن و دفن و حتی مداح و چادر را در اختیار خانواده متوفی قرار می‌گیرد، افزود: نرخ کلیه این خدمات 184 هزار تومان است که با دورافتاده‌ترین شهرهای کشور برابری می‌کند. مردم یقین داشته باشند خدماتی که ما ارائه می‌دهیم از نظر قیمت به گونه‌ای است که اگر بخواهند بیرون از اینجا این خدمات را دریافت کنند چندین برابر گران‌تر می‌شود. همچنین هم اکنون 80 مباشر از ابتدا تا انتها یعنی از لحظه پذیرش متوفی تا اتمام مراسم دفن به خانواده‌ها کمک می‌کنند.

توکلی‌نژاد با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه دلالی برای فروش قبرها در سازمان بهشت‌زهرا (س) وجود ندارد، افزود: تاکید ما بر سلامت همه پرسنل سازمان به خصوص در بحث مسائل مالی است. هم اکنون هیچ دلالی برای فروش قبرها وجود ندارد و همه مراحل در نظارت کامل صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که "با توجه به اینکه شورای شهر بهشتزهراسازمان بهشت زهرا (س) را مکلف کرده است، زمین مناسب برای محل جدید آرامستان تهران را مشخص کند، آیا این کار انجام شده؟" گفت: تاکنون بهشت زهرای تهران سه مرتبه توسعه یافته است و باید به این نکته توجه داشت که بهشت زهرا با دو ویژگی حضور حرم مطهر حضرت امام (ره) و قبور شهدا شناخته و تبدیل به بهشت‌زهرا شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) ادامه داد: ایجاد آرامستان‌ در هر یک از مناطق 22گانه تهران مشکلات بسیاری از جمله تملک و رضایت مردم را دارد ولی در جنوب تهران در راستای خود بهشت‌زهرا (8 کیلومتری بهشت‌زهرا) زمینی را معرفی خواهیم کرد که امیدواریم کارگروه بهشت‌زهرا تایید کند و این زمین در اختیار سازمان قرار گیرد ولی در این خصوص به یاری تمام نهادهای ذیربط نیازمندیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها