شرکت آب و نیرو :

ترک‌های سد کارون 4 قابل ترمیم است

پس از انتشار خبر ترک خوردن بدنه سد کارون4، شرکت آب و نیرو سکوت خود را شکست و درباره ترک‌های سد برای از بین بردن نگرانی هموطنان توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۶۱۵۹۸۹
ترک‌های سد کارون 4 قابل ترمیم است

به گزارش ایسنا، بنا به توضیحات شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد سد کارون 4 در بعضی رسانه‌ها منعکس شده است به اطلاع می‌رساند خطر شکستگی سد کارون 4 را به هیچ وجه تهدید نمی‌کند.

در مورد ترک‌های اشاره شده در خبر نیز باید افزود، اصولا وجود ترک در سازه‌های بتنی بزرگ و حجیم همانند سدها امری معمول و طبیعی است به گونه‌ای که استانداردهای علمی و فنی کمیسیون جهانی سدهای بزرگ وجود ترک را امری پذیرفته شده و معمولی می داند و مطابق گزارش‌های بین‌المللی تاکنون 400 سد در دنیا ترک خورده و مجددا ترمیم شده است.

مجددا تاکید می‌شود وجود ترک در بخش‌هایی از بدنه سد امری طبیعی و به طور معمول قابل پیش‌بینی بود و شرکت آب و نیرو برای ترمیم آن اقدام کرده و خواهد کرد اما این ترک‌ها سد و سازه‌های آن را تهدید نخواهد کرد و جای نگرانی برای هموطنان نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جوان ایرانی
Netherlands
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
۰
۰
این هم كار متخصصان ایرانی و سد ملی كه توسط كارشناسان ایرانی طراحی شده , بویژه اگر كارشناسانش از سپاه پاسداران باشند , اما سد كرج یا لتیان كه توسط آمریكایی ها ساخته شده را ببینید , بعد می گوئید مرگ بر امریكا , تنها راه پیشرفت ایران گوش كردن به حرف امریكا است و ایران باید به حرف امریكا گوش دهد , من به عنوان یك ایرانی مخالف انرژی هسته ای هستم و باید تمام ساختارهای اتمی جمع شود تا نگرانی مردم جهان رفع شود ما مردم ایران احتیاجی به انرژی هسته ای نداریم , فقط باید به حرف امریكا كنیم تا مملكت پیشرفته شود , مثل زمان قبل انقلاب كه ایران پیشرفته بود و یك قدرت جهانی بود , نا سلامتی كشور امریكا ابر قدرت جهان است

نیازمندی ها