مصرف تخمه آفتابگردان مانع سرطان ریه می شود

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف تخمه آفتابگردان از ابتلاء به سرطان ریه ناشی از آلودگی هوا جلوگیری می کند.
کد خبر: ۶۱۴۹۴۲
مصرف تخمه آفتابگردان مانع سرطان ریه می شود

مسعود کیمیاگر گفت: بدن افراد باید قبل از وقوع هر گونه پیشامدی از جمله آلودگی هوا آمادگی کامل را داشته باشد اما در شرایطی که بدن افراد آمادگی مقابله با چنین شرایطی را ندارد باید با تغذیه مناسب این آمادگی را ایجاد کرد.

وی افزود: در شرایطی که وضعیت آلودگی هوا شدید شده و به اضطرار می رسد باید مصرف لبنیات از جمله شیر، ماست و دوغ و حتی مصرف سبزیجات به وفور در وعده غذایی افراد دیده شود.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: مصرف تخمه آفتابگردان که حاوی ویتامین «E» است در جلوگیری از بیماری های ریوی مفید است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از خواص تخم آفتابگردان، داشتن ویتامین «E» است که از بیماری های قلبی - عروقی نیز پیشگیری می کند.

وی افزود: تخم های آفتابگردان دارای ارزش غذایی بالایی هستند و دارای چربی های سالم، پروتئین، فیبر، مواد معدنی و ویتامین «E» است و «لیگنانس» موجود در این تخم ها محافظ خوبی در برابر ابتلا به برخی سرطان هاست.

این متخصص تغذیه در مورد فریز کردن مواد غذایی نیز گفت: فریز کردن مواد غذایی قواعدی دارد با این حال می توان انواع خورشت ها را تا سه ماه فریز کرد.

کیمیاگر با بیان اینکه مردم نباید برنج را فریز کنند، افزود: نکته قابل توجه در فریز کردن مواد غذایی این است که بافت اولیه مواد غذایی با فریز کردن و در اثر منجمد شدن، از بین می رود مگر اینکه گوشت را از مواد غذایی جدا کنیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در اثر فریز کردن خواص اولیه مواد غذایی مثل سبزیجات، لپه و عدس و غیره از بین می رود هر چند از نظر بهداشتی مشکلی بوجود نمی آید اما این مواد غذایی خاصیت اصلی و اولیه خود را نخواهند داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها