خبر سلامت

ایمنی با پسته در برابر سرطان ریه

رژیم غذایی که با مصرف روزانه پسته همراه باشد، می‌تواند به کاهش خطر بروز سرطان ریه و سایر سرطان‌ها کمک کند.
کد خبر: ۵۹۳۵۰۱

به گزارش ایسنا، محققان دریافته اند که ویتامین E در برابر انواع سرطان از بدن محافظت می‌کند. مصرف نوعی خاص از ویتامین E خطر بروز سرطان ریه را کاهش می‌دهد و پسته منبع بسیار خوبی برای این نوع ویتامین است. پس خوردن مقدار زیادی از آن می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

همچنین پسته با پایین آوردن مقدار کلسترول خون و فراهم آوردن مقدار زیادی آنتی اکسیدان که در محصولات گیاهی وجود دارد برای تقویت سلامت قلب نیز شناخته شده است. یک رژیم غذایی غنی از پسته بخوبی این پتانسیل را دارد که با سرطان مقابله کند. پسته یکی از آجیل‌های بسیار مفید است و مصرف 57 گرم از آن به صورت روزانه می‌تواند در مقایسه با رژیم معمولی خطر بروز سرطان را بدون تغییر در شاخص وزن بدن
کاهش ‌دهد.

بهبود درد گردن با کاهش وزن

یک فوق‌تخصص درد با بیان این‌که اضافه وزن به تمام ماهیچه‌ها از جمله ماهیچه گردن فشار می‌آورد، گفت: کاهش وزن می‌تواند به بهبود درد گردن کمک کند.

دکتر مجید حیدریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که گردن درد در اثر علل مختلفی مثل فعالیت و کار، آسیب‌ها و برخی از بیماری‌ها پدید می‌آید، افزود: اغلب گردن دردهایی که در اثر فعالیت ایجاد می‌شود به علت حرکات تکراری و طولانی مدت عضلات گردن، تاندون‌ها، لیگامان‌ها و استخوان یا مفاصل هستند.

وی گفت: کشیدگی بیش از حد عضلات، آسیب لیگامان‌ها، اسپاسم عضلات یا التهاب مفاصل گردن نیز از جمله علل این مشکلات به شمار می‌روند.وی تصریح کرد: اضافه وزن به تمام ماهیچه‌ها از جمله ماهیچه گردن فشار می‌آورد، بنابراین کاهش وزن می‌تواند به بهبود درد گردن کمک کند.

حیدریان با بیان این‌که اعصاب روی گرفتگی گردن بسیار موثرند، گفت: مبتلایان به گردن درد باید استرس را از خود دور کنند و اگر علت آن را نمی‌دانند سعی کنند آن را بیابند. برای مقابله با گردن درد محیطی آرام ایجاد کرده، به جایی خلوت و بی‌سر و صدا بروند و دراز بکشند و سعی کنند با فکر خود به تمام اعضای بدن آرامش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها