کارشکنی فرانسه توافق را به تاخیر انداخت

ظریف: اگر به توافق نرسیم، فاجعه نیست

مواضع تند فرانسه در ژنو مانع از دستیابی ایران و کشورهای مذاکره کننده شد. مواضع فرانسوی ها به گونه‌ای بود که حتی مقامات غربی از جمله مقامات آمریکایی هم از این مواضع انتقاد کردند.
کد خبر: ۶۱۴۳۴۶
ظریف: اگر به توافق نرسیم، فاجعه نیست

به گزارش جام جم آنلاین «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی که این روزها ساعات شلوغ و پرکاری را در ژنو پشت سر گذاشته است؛ دقایقی پیش در گفت و گو با «جرمی بوئن» سردبیر خاورمیانه بی‌بی‌سی دلایل تغییر رویه ایران در مذاکره با غرب را تغییر سیاست دولت ایران اعلام و تأکید کرد: تحریم های بانکی و نفتی تاثیری بر رویه تهران در مذاکره نداشته است.

ظریف در این گفت و گو همچنین اعلام کرد که ممکن است ایران و قدرت‌های جهانی در این دور مذاکرات به توافقی نرسند.

وی تأکید کرد:این که در این دور مذاکرات به نتیجه نرسیم فاجعه نیست، چون این آغاز یک روند است.

انتقاد آمریکا از فرانسه در قبال موضع‌اش در مذاکرات ایران و 1+5

منابع دیپلماتیک غربی در ژنو از انتقاد آمریکا به فرانسه نسبت به موضع این کشور در مذاکرات ایران و 1+5 خبر می‌دهند.

منابع دیپلماتیک غرب گفته‌اند جان کری، وزیر خارجه آمریکا موضع انتقادآمیز خود را در قبال اظهارات و موضع فرانسه در مذاکرات با ایران به پاریس منتقل کرده است.

بر این اساس آمریکا موضع فرانسه را مانع دستیابی به نتیجه بهتری در نشست ژنو دانسته است و محول کردن ادامه مذاکرات را به زمان دیگری نادرست تلقی کرده است.

این منابع دیپلماتیک معتقدند آمریکا خواهان رسیدن به نتیجه در مدت زمان کوتاه‌تری است تا مخالفان مذاکرات و گروه‌های تندرو مانعی در مسیر مداکرات و رسیدن به نتیجه ایجاد نکنند.

فرانسه مانع دستیابی به توافق در ژنو شد

اخبار رسیده از ژنو حاکی از این است که مواضع تند دولت فرانسه بر علیه ایران و درخواست ضمانت‌های غیر متعارف از ایران مانع اصلی دستیابی کشورهای 1+5 و ایران در ژنو شده است.

این بار در مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 فرانسه نقش منفی را ایفا کرد و فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه تحت تأثیر سخنان بنیامین نتانیاهو تمام تلاش خود را برای مخالفت با ایران و به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو به کار برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها