یک ورزشکار دیگر بر پرده نقره ای سینما

ساعی : به‌خاطر خلیج فارس بازیگر شدم

حضور همزمان من در شورای شهر و فدراسیون تکواندو تداخلی در کارم ایجاد نمی‌کند و می‌توانم در هر دو عرصه خدمت کنم.
کد خبر: ۶۱۴۰۲۹
ساعی : به‌خاطر خلیج فارس بازیگر شدم

حضور ستاره های ورزش ایران در پست های مدیریتی، موضوعی است که در چند سال اخیر رخ داده و تعدادی از آنها با حضور به عنوان روسای فدراسیون ها و مدیریت در بخش های مختلف مانند شورای شهر تهران، به مدیران جوان ورزشی و شهری کشور تبدیل شده اند. یکی از این ورزشکاران هادی ساعی قهرمان سابق تکواندوی ایران و جهان است که با کسب دو مدال طلا و یک برنز در رقابت های المپیک عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ المپیک را یدک می کشد. او که چند سالی است به عنوان یکی از مدیران جوان به شورای شهر تهران راه یافته، حالا قصد دارد برای انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو ثبت نام کند.

هادی ساعی در گفت و گوی  با  برنا اعلام کرد که امیدوار است اهالی تکواندو در این عرصه نیز به او اعتماد کنند تا با انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو، تجربیات خود را بهتر در اختیار این رشته بگذارد.

*چطور شد که تصمیم گرفتید در انتخابات فدراسیون تکواندو ثبت نام کنید؟
بالاخره من یک ورزشکار از جنس خود تکواندو هستم و حضورم در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو، نباید تعجب آور باشد. البته حضورم در انتخابات به معنای این نیست که ریاست فعلی فدراسیون یعنی آقای پولادگر مشکلی دارند و هدف من از شرکت در این انتخابات این است که تجربیاتی را که از 32 سال حضور در تکواندو به دست آورده ام را بهتر در اختیار علاقمندان به این رشته بگذارم و امیدوارم که خانواده تکواندو با اعتماد به من باعث شوند تا من بتوانم به این رشته بهتر خدمت کنم.

*در این خصوص با کسی هم مشورت کردید؟
بله من با خیلی از دوستانم و اهالی تکواندو در این رابطه صحبت کردم و آنها واکنش مثبتی نسبت به ثبت نام من در انتخابات فدراسیون تکواندو داشته اند.

*نظر خود پولادگر در این رابطه چیست؟
آقای پولادگر هم از این موضوع استقبال کردند و گفتند که خوشحالند که من در انتخابات فدراسیون تکواندو ثبت نام کرده ام!

*با این حال و با حضور شما به عنوان مدیر فنی تیم های ملی، به نظر می رسید که در ادامه به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو انتخاب شوید اما گویا تمایل چندانی به این موضوع ندارید؟
بله من قبل از مدیریت فنی تیم های ملی مدیر فنی تیم ملی تکواندو هم هستم و چند بار هم تا به حال پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را هم داشته ام اما به شخصه علاقه ای به این موضوع ندارم و بیشتر دوست دارم در فضای مدیریتی تجربیاتم را در اختیار تکواندو بگذارم. البته از لحاظ فنی هم من همچنان فعال هستم و نقطه نظرات فنی خودم را در اردوهای تیم ملی ارائه می دهم و در سطح باشگاهی و لیگ هم فعالیت دارم و کار فنی می کنم.

*با توجه به حضور شما در شورای شهر تهران و احتمال انتخاب شدنتان به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو، این موضوع تداخلی در کارتان ایجاد نمی کند؟
خیر. من با وجود اینکه در حال حاضر عضو شورای شهر هستم اما فعالیت زیادی در تکواندو دارم و به عنوان مدیر فنی چه در تیم ملی و چه در لیگ فعالیت دارم.

*به عنوان یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ ایران در خصوص اتفاقاتی که پس از المپیک لندن در ورزش ایران افتاد و منجر به قهر و کناره گیری تعداد زیادی از ورزشکاران در رشته های مختلف مانند کشتی، تیراندازی، پینگ پنگ، وزنه برداری، تکواندو و ... شده است، چه نظری دارید؟
شرایط همه ورزشکاران را نمی توان در کنار هم بررسی کرد. به عنوان مثال در تکواندو یوسف کرمی از آمادگی لازم جهت حضور در تیم ملی دور بود و دیگر نمی توانست مانند گذشته در تیم ملی باشد اما در کل بدون اینکه اسمی ببرم، فکر می کنم که عدم مدیریت مناسب باعث کنار رفتن ورزشکاران مطرح و خداحافظی از تیم ملی در رشته های مختلف شده است. با این حال فکر می کنم که همه ورزشکاران به خصوص ورزشکاران باتجربه سرمایه های ورزش ایران هستند که باید از آنها به نحو احسن بهره برد.

*اما یوسف کرمی به عنوان یکی از ورزشکاران مطرح، از برخوردهایی که در فدراسیون تکواندو با او شده است، گلایه داشت؟
یوسف یکی از تکواندوکاران باسابقه و مطرح ایران است که برای خودش در دنیا اسم و رسمی دارد و یکی از افتخارات تکواندوی ایران به شمار می رود اما وقتی یک جوان می آید از ورزشکار بزرگتر خودش از لحاظ فنی عبور می کند ما نمی توانیم از روی نام او چشم پوشی کنیم و از همان ورزشکار قبلی استفاده کنیم ولی با این حال یوسف کرمی هرگاه آمادگی لازم را داشته باشد، با تمام وجود در خدمت او خواهیم بود و از وجودش استفاده می کنیم.

*درباره انتخاب نصرالله سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای پست وزارت ورزش و جوانان، چه نظری دارید؟
آقای سجادی را به خوبی می شناسم و یک مدیر کاملاً ورزشی به شمار می روند که هم دکترای تربیت بدنی دارند و هم سالها به عنوان رئیس کاروان های ورزشی ایران در میادین مختلف بازی های آسیایی و المپیک فعالیت داشتند و از تجربیات بسیار خوبی در ورزش برخوردار هستند. من فکر می کنم انتخاب ایشان به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان، بسیار درست بود و امیدوارم که نمایندگان مجلس هم به گزینه اصلحی که معرفی شده، رای اعتماد بدهند تا با حضور آقای سجادی شاهد اتفاقات خوبی در ورزش کشور باشیم.

*یکی از خبرهای جالبی که در این چند روز در خصوص شما شنیده شد، حضورتان به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی مرواریدهای خلیج فارس بود. چه شد که تصمیم گرفتید به عالم سینما وارد شوید؟
من در گذشته هم پیشنهادهای سینمایی زیادی داشتم که چندان به نظرم جالب نمی رسید و وقتی فیلمنامه های آنها را می خواندم علاقمند به بازی در آنها نمی شدم اما این فیلم و جنس کارش فرق می کرد و وقتی با اصرار دوستان فیلمنامه آن را خواندم به نظرم فیلم خوبی است و می تواند سوژه جالبی باشد.

*یعنی به خاطر نام خلیج فارس در این فیلم بازی می کنید؟
یکی از دلایلم همین موضوع است اما سوژه فیلم درباره ملوانان نیروی دریایی است و احساس کردم که می توانم در این فیلم، به گوشه ای از جانفشانی های این دلیرمردان ادای دین کنم.

*باز هم اگر به شما پیشنهاد بازی در فیلم بشود، قبول می کنید؟
بله اما عوامل فیلم و خود فیلمنامه هم برای من بسیار مهم هستند و باید دید در آینده چه پیش می آید.

*به غیر از شما در حال حاضر پژمان جمشیدی هم به عنوان یک ورزشکار ملی و یک فوتبالیست وارد تلویزیون شده و با بازی در سریال پژمان این روزها حسابی در بورس است. بازی پژمان را چطور دیدید؟
پژمان خیلی خوب بازی کرد و من برای او آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که ورزشکارانی که می توانند در قسمت های مختلف مانند سینما و تلویزیون هم حضوری موفق داشته باشند، به این عرصه وارد شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها