حبیب الله عسگر اولادی از مبارزان خستگی ناپذیر انقلاب اسلامی دیروز در سن 81 سالگی به دلیل عارضه قلبی درگذشت،آن بزرگ مرد اسوه اخلاق و ادب در عرصه سیاست بود.
کد خبر: ۶۱۳۳۰۵
عسگر اولادی  اسوه اخلاق و ادب

آقای عسگراولادی از دوران جوانی وارد میدان سیاست و مبارزه با رژیم طاغوت شد، او در راه پیروزی انقلاب اسلامی با تحمل زندان های طولانی و سختی های فراوان به اسوه مجاهدت در راه خدا تبدیل گردید. آقای عسگراولادی در طول دوران نمایندگی حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین خدمت را به محرومان و مستمندان جامعه کرد و حامی واقعی محرومان بود.

آقای عسگراولادی در عرصه سیاست نیز سیاستمداری متدین و منصف بود که تلاش می کرد هیچگاه از مسیر عدالت خارج نشود.آنچه که عسگراولادی را از دیگر سیاستمداران متمایز می کرد تدین، انصاف و ادب او در برخورد با دیگران به ویژه مخالفان فکری بود.

موضعگیری های دور از افراط و تفریط و اخلاق مدارانه او درس بزرگی برای جریانهای سیاسی و سیاستمداران کشور است که در کار حزبی و سیاست ورزی می توان در عین پایبندی به اصول و تفکر خود به دیگران نیز احترام گذاشت و از بداخلاقی ها دوری جست و عرصه سیاست را از خشونت و اتهام زدن و قدرت طلبی مصون نگه داشت.

با درگذشت آقای عسگراولادی پیام های تسلیت مختلفی از سوی دوستان و همفکران و مخالفان فکری وی صادر شد و همه به انصاف و عدالت و اخلاق اسلامی او اذعان کردند و این نشان دهنده جایگاه والای سیاسی و معنوی آن بزرگ مرد در بین جریان های سیاسی کشور بود.

عسگراولادی بارها با دبیرکل حزب مشارکت به عنوان مهمترین جریان فکری مخالف خود نامه نگاری کرد و آنان را مودبانه نصیحت می کرد.

آن مرحوم در مورد فتنه 88 نیز با موضع گیری های عادلانه و مشفقانه خود کسانی را گرفتار فتنه شده بودند مشفقانه نصیحت می کرد تا از راه ناصوابی که در پیش گرفته اند برگشته و اجازه ندهند دشمنان از آب گل آلوده ماهی خود را بگیرند.

دلسوزی و خیرخواهی عسگراولادی بر احدی پوشیده نبود، وجود چنین انسان های وارسته ای در جامعه ما می تواند عرصه سیاست  را از آلودگی های حب جاه و مقام پاک و عرصه سیاست را به میدانی برای رقابت خدمت رسانی تبدیل کند.

زیباترین تعابیر در مورد مرحوم عسگراولادی در پیام تسلیت مقام معظم رهبری آمده است که ایشان از عسگراولادی به عنوان مبارز خستگی ناپذیری که عمر با برکت شان را صرف خدمت به اسلام و استقرار نظام جمهوری اسلامی می کرد، نام بردند.روحش شاد – یاد گرامی
محمد دوامی- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها