شرمنده مردم شدم امیدوارم مرا ببخشند

عذرخواهی سعید محمدپور از جامعه ورزش و مردم

کد خبر: ۶۱۲۴۷۹
منافع ملی وزنه برداری چه می شود؟

 

برنامه «ورزش از نگاه دو» طی دو قسمت در پنجشنبه و شنبه شب برای حل اختلافات موجود در وزنه‌برداری پیشقدم شد تا همه چیز ختم به خیر شود.

شنبه‌شب در برنامه‌ای که با حضور حسین رضازاده رئیس فدراسیون و چهار وزنه‌بردار المپیکی اجرا شد، طرفین به این موضوع اذعان داشتند که یک مساله کوچک که باید در درون خانواده وزنه‌برداری حل و فصل می‌شد، نباید این‌قدر وسعت می‌یافت که وزنه‌برداری ایران از وجود چند وزنه‌بردار خوب خود برای حضور در رقابت‌های جهانی لهستان محروم شود.

رضازاده همچنان تاکید داشت برای یک اختلاف کوچک، موضوع نباید به اینجا ختم می‌شد که پنج وزنه‌بردار المپیکی، علیه سرمربی تیم ملی جبهه بگیرند. نکته جالب اینجا بود که وقتی از چهار وزنه‌بردار پرسیده می‌شد که شما از کدام رفتار کورش باقری دلخور شده و ترجیح داده‌اید در رقابت‌های جهانی حاضر نشوید، به موضوع سختگیری باقری در نظم و انضباط تیمی اشاره می‌کردند. برای مثال کیانوش رستمی عنوان کرد که باقری قبل از رقابت‌های جهانی 2011 پاریس به علت یک مورد بی‌نظمی، موهای سرش را تراشیده و او نیز از این برخورد کلی دلخور شده است.

پاسخ این جوان کرمانشاهی برای پیمان یوسفی، مجری برنامه نیز جای تعجب داشت که چرا این همه علیه همشهری‌اش جبهه گرفته است. اما او نخواست به این نکته اشاره کند که در همان سال در رقابت‌های جهانی پاریس، قهرمان دسته 85 کیلوگرم شد. او حتی نقش مربیان شهرستانی‌اش را برجسته‌تر از عملکرد کورش باقری در موفقیت‌اش در عرصه رقابت‌های جهانی پاریس و المپیک لندن دانست. هر چند عملکرد کورش باقری نیز قابل نقد است، اما نباید عملکرد مثبت و موثر این مربی موفق را نادیده گرفت. این‌که یک مربی بر نظم و انضباط اردویی تکیه کند و اجازه ندهد قهرمانان در مسیر اشتباه قدم بردارند، نکته مثبتی است که اگر به آن اشاره نشود، در حق این مربی جفا شده است.

باقری در پاسخ به این پرسش که چرا این قدر به قهرمانان سخت می‌گیرد، گفت من خودم تمام این مراحل را پشت سر گذاشته‌ام و نمی‌خواهم اشتباهاتی که مانع موفقیت‌های بیشتر من شد، برای جوانان امروز تیم ملی تکرار شده و آنان را در مسیر قهرمانی دچار مشکل کند.

در شرایطی که هر دو طرف ماجرا باید سعه‌صدر داشته باشند، به نظر می‌رسد یک عده از بیرون خط می‌دهند تا در کار فدراسیون رضازاده مشکل ایجاد کنند. در حقیقت مخالفت با کورش باقری تنها بهانه‌ای برای خالی کردن زیر پای رضازاده است و باید به رئیس فدراسیون حق داد حال که عده‌ای به منافع فردی بیشتر از منافع ملی وزنه‌برداری توجه دارند، دودستی کورش باقری را چسبیده و با استعفای او مخالفت کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهناز رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۰
۰
خدا پدرتونو بیامرزه این شد حرف حساب .

نیازمندی ها