وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند

از تأسف وزیر ارشاد تا هویت خرابکاران هسته‌ای فرضی

وزرا و معاونان رئیس‌جمهور، دیروز بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند؛ پاسخ‌هایی که از زمان معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس و اظهار تاسف وزیر ارشاد درخصوص توقیف روزنامه بهار تا هویت اصلی چهار نفری که چندی قبل به عنوان خرابکار هسته‌ای معرفی شدند را در بر می‌گرفت.
کد خبر: ۶۱۱۲۲۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تا یکشنبه هفته آینده به مجلس معرفی خواهد شد.

وی افزود: البته هنوز گزینه این وزارتخانه مشخص نشده و بحثی در این باره نشده است.

رضا صالحی‌امیری که پیش از این به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی شده بود در جلسه روز یکشنبه مجلس نتوانست از نمایندگان رای اعتماد بگیرد. پیش از او نیز مسعود سلطانی‌فر به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه معرفی شده بود که صلاحیت او نیز برای این مسئولیت از سوی نمایندگان تائید نشد.

با توجه به این‌که از زمان تشکیل کابینه در تاریخ بیست‌وپنجم مرداد، وزارتخانه ورزش و جوانان با سرپرست اداره می‌شود و مطابق قانون، مدت زمان مجاز برای اداره یک وزارتخانه با سرپرست، سه ماه تعیین شده است، رئیس مجلس و نمایندگان توصیه کرده‌اند که رئیس‌جمهور هر چه زودتر گزینه پیشنهادی خود را برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کند تا با احتساب زمانی که نمایندگان برای بررسی گزینه جدید و برگزاری جلسه رای اعتماد نیاز دارند، مدت اداره وزارت ورزش و جوانان از سوی سرپرست از سقف سه ماه بالاتر نرود.

اما با توجه به این‌که بعد از ناکامی صالحی‌امیری در مجلس، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد، شایعاتی مبنی بر احتمال انتصاب صالحی‌امیری به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سوی برخی سایت‌ها منتشر شد که البته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور دیروز به خبرنگاران گفت: درباره انتصاب صالحی‌امیری به معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، بحثی نشده است.

وزیر دادگستری: دولت از طرح کنترل اموال مسئولان قاطعانه دفاع می‌کند

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری هم در جمع خبرنگاران گفت: دولت موضوعات سلامت اداری، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی را به طور جدی پیگیری می‌کند و در این خصوص تصمیماتی هم گرفته است.

وی افزود: یکی از این تصمیمات، فعال‌سازی کارگروه‌های ستاد مبارزه با فساد است که دولت آن را به طور جدی پیگیری می‌کند.

وی گفت: در خود دولت نیز کارگروه پیگیری دولت الکترونیک، ایجاد و پنج عضو تعیین شده به طور جدی بر اجرای دقیق مصوبات مربوط به دولت الکترونیک نظارت دارند.

پورمحمدی افزود: اجرای احکام مربوط به دولت الکترونیک باعث کاهش فساد، چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت، افزایش نرخ بهره‌وری و رضایت مردم خواهد شد.

وزیر دادگستری گفت: دولت برای اجرای مصوبه مجلس درخصوص رسیدگی به دارایی‌ها و اموال مسئولان که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت درحال بررسی است، مصمم است.

وی افزود: دولت از این طرح، قاطعانه دفاع می‌کند و معتقد است طرح کنترل اموال مسئولان باید درباره همه مسئولان عالی و میانی در حوزه‌های مختلف اجرا شود.

پورمحمدی افزود: طبق ضابطه، دفترچه فهرست اموال داده شده و همه وزرا ملزم به ارائه فهرست اموال خود هستند و رئیس‌جمهور نیز از جمله مدافعان سرسخت این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.وی همچنین در پاسخ به این پرسش که موضع دولت در برابر اتفاقات رخ داده در روز عید غدیر نسبت به دختران موسوی چیست، گفت: این یک ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بود و متاسفانه این حرف‌ها حاشیه‌سازی است و دولت بنا نیست وارد این ماجراها شود.

وزیر دادگستری در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتقاد از تفتیش بدنی از خانواده زندانیان گفت: تفتیش، موضوعی عمومی است و در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با برخی کشورها که رفتارهای نامناسبی دارند، بیشتر مراعات می‌شود؛ البته زندان‌ها قوانین خاص خود را دارند و مشکل آلودگی‌ها و مصرف مواد غیرقانونی در برخی زندان‌ها وجود دارد.

وزیر ارشاد و توقیف روزنامه بهار

از علی جنتی، وزیر ارشاد هم درباره توقیف روزنامه بهار به‌دلیل انتشار یادداشتی توهین‌آمیز، سوال شد. جنتی در این باره گفت: من از این‌که انتشار روزنامه بهار متوقف شد متاسف شدم، راه‌های دیگری نیز غیر از توقیف برای اعمال و اجرای قانون وجود دارد.

علوی: ۴ فرد بازداشتی در تاسیسات هسته‌ایر دزد ضایعات آهن بودند

وزیر اطلاعات هم در جمع خبرنگاران درباره چهار فردی که چندی قبل در محوطه یکی از سایت‌های هسته‌ای دستگیر شده بودند و رئیس سازمان انرژی اتمی از آنها به عنوان خرابکاران هسته‌ای نام برده بود، توضیح داد.

سیدمحمود علوی با بیان این‌که این چهار نفر دزد ضایعات آهن بوده‌اند، گفت: پرونده این افراد اطلاعاتی و امنیتی نیست.

وی تصریح کرد: این چهار نفر «خرابکار» نبودند بلکه به دلیل آن‌که در محوطه سایت، ضایعات آهن و فولاد وجود داشته، از دیوار یک متر و نیمی که دور محوطه است عبور کرده و فنس را سوراخ کرده بودند تا این ضایعات را دزدیده و در بازار بفروشند.

وزیر اطلاعات افزود: در واقع این افراد «دزد» بودند نه«خرابکار هسته‌ای» و از اهالی همان روستای اطراف تاسیسات هسته‌ای بودند و سابقه این کارها را هم داشتند.

علوی با اشاره به این‌که پرونده این افراد اطلاعاتی و امنیتی نیست، توضیح داد: هر زمان وضع این پرونده روشن شود، حکم متناسب با آن نیز صادر خواهد شد.

پس از این اظهارات وزیر اطلاعات، رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی تصریح کرد: اگر وزارت اطلاعات بررسی و اعلام کرده که این افراد دزد هستند که هیچ؛ ولی چه دزدهای جالبی بوده‌اند که زیر دیوار بتونی را در آن شرایط حفر کرده و به دنبال ورود به سایت بوده‌اند.

وی از ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرد و گفت: وزیر اطلاعات هرچه در این باره بگوید، قبول می‌کنیم زیرا ما این افراد را تحویل وزارت اطلاعات داده‌ایم.

تدابیر وزارت اطلاعات برای تامین امنیت در مناطق مرزی

وزیر اطلاعات همچنین در مورد حوادث بانه و سراوان و رویکرد وزارت اطلاعات در تامین امنیت مناطق مرزی گفت: وزارت اطلاعات تدابیر ویژه‌ای دارد که به موقع اعمال خواهیم کرد.این عضو هیات دولت ادامه داد: این اتفاقات هیچ وقت ریشه‌کن نخواهد شد و هر زمان ممکن است پیش بیاید ولی قطعا در جهت جلوگیری از تکرار آن اقدام لازم انجام می‌شود.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات در مورد هر ناامنی تدبیر می‌کند.

4 اولویت اصلی آموزش و پرورش برای سال ۹۳

وزیر آموزش و پرورش هم در تشریح چهار اولویت اصلی آموزش و پرورش در سال 93 گفت: ساماندهی نیروهای انسانی یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است که امیدواریم تا سال آینده بخشی از این مشکل را حل کنیم.

علی‌اصغر فانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش افزود: اولویت دوم، توسعه مشارکت در همه حوزه‌های آموزش و پرورش است که برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص آغاز شده و امیدواریم برای سال 93 بخشی از مشارکت را در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش دنبال کنیم.

وی افزود: برنامه سوم عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش است که امیدواریم در مرحله نخست بتوانیم بحث سرانه‌ای کردن بودجه این وزارتخانه را در سطح محدود و به‌طور آزمایشی دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت چهارم توسعه کیفیت مدیریت آموزشگاهی است.

وی افزود: اعتقاد داریم یکی از گام‌های مؤثری که می‌تواند در آموزش و پرورش نقش داشته باشد ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، افزایش اختیارات مدیران مدارس و آموزش مدیران است و در این جهت ایجاد دفتر بهبود مدیریت در آموزش و پرورش مدنظر است.

خبرنگاری از فانی پرسید: شنیده شده است که شما طرحی برای مسقف کردن مدارس دخترانه دارید، وی پاسخ گفت: طرحی برای مسقف کردن مدارس ندارم بلکه بنده گفته‌ام در طراحی مدارس دخترانه تلاش شود طرح محرم‌سازی دنبال شود تا دختران دانش‌آموز در مدارس راحت باشند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: وقتی این سیاست را اعلام می‌کنیم لزوما نباید همه آنها امسال انجام شود بلکه باید تلاش شود به این سمت حرکت کنیم و اگر درصد کمی از مدارس این‌گونه باش،د بهتر از این است که اصلا نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها