کد خبر: ۶۰۹۴۲۹
صدرنشینی البرزگاز در حضور تماشاگران ارومیه

مرحله نخست دوازدهمین دوره مسابقه‌های تنیس لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ارومیه به پایان رسید. در این مرحله تیم‌های البرز گاز کیش با 18، پرسپولیس تهران با16، گاز تهران با 14 وکوییست ارومیه با 12 امتیاز در رده‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. تیم‌های فولاد آلیاژی یزد، آکادمی تنیس پارسیان و مناطق نفتخیز جنوب در رده‌های بعدی ایستادند. مرحله دوم این بازی‌ها از یازدهم آبان در تهران آغاز خواهد شد. مرحله سوم در یکی از شهرهای یزد یا اهواز و مرحله چهارم و پایانی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

میزبانی ارومیه در نگاه اول چندان به چشم نیامد، اما وقتی تیم‌های تنیس باشگاه‌های ایران با استقبال خوب تماشاگران ارومیه‌ای روبه‌رو شدند فهمیدند در مرحله اول بازی‌ها دست‌کم تنیسورهای میزبان تنها نیستند. بویژه این‌که تیم میزبان تنیسورهای خوبی مانند شاهین خالدان، ملی‌پوش تنیس را به خدمت گرفته بود. بهمن شکاری، رئیس هیات تنیس آذربایجان غربی درباره بازی‌ها می‌گوید: رویداد بسیار مهمی را میزبان بودیم و از این لحاظ که ستارگان تنیس ایران در ارومیه جمع بودند، خوشحال بودیم. این افراد با دو بازیکن از صربستان و پاکستان کیفیت مسابقه‌ها را افزایش داده بودند. در مجموع شاهد بازی‌های خوبی بودیم، چون تیم‌ها با امکانات مناسبی در بازی‌ها شرکت کرده بودند.

تیم کوییست ارومیه با آرمان جلیلی، فرهاد صانع، کیارش سوری و خالدان نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند و در پایان دور اول در جایگاه چهارم ایستاد. شکاری می‌گوید: فرصت داریم و می‌توانیم در دوره‌های بعدی این عنوان را ارتقا داده و در شأن تنیس ارومیه ظاهر شویم. تنیسورجوان ما آرمان جلیلی با سن و سال کم یکی از امیدهای تنیس ایران است. او اهل ارومیه بوده و در کنار فرهاد صانعی، بازیکن بومی تیم ماست.

رئیس هیات تنیس آذربایجان غربی برنامه‌ریزی فشرده بازی‌ها را یکی از نقاط ضعف آن می‌داند و می‌گوید: بازی‌ها به صورت مرحله‌ای و متمرکز باعث آسیب‌دیدگی تنیسورها می‌شود و بهتر بود فدراسیون این رقابت‌ها را به صورت رفت و برگشت برگزار می‌کرد. بازی‌ها به این شیوه امکان استراحت و تجدید قوا به تیم‌ها نمی‌دهد و بازیکنان فشار زیادی را باید متحمل شوند. با مسئولان فدراسیون صحبت‌های لازم انجام شد و ان‌شاء‌الله از سال آینده لیگ تنیس به معنای واقعی برگزار می‌شود.

تیم البرزگاز کیش با وجود بازیکن صربستانی در مرحله اول در جایگاه نخست قرار گرفت، در حالی که تیم پرسپولیس نیز از بازیکن پاکستانی سود می‌برد، اما در جایگاه دوم ایستاد. سیف‌الله بهزادپور، مربی پرسپولیس درباره انگیزه استخدام بازیکن خارجی می‌گوید: این بازیکنان می‌توانند انگیزه‌های رقابت را در میان بازیکنان ایرانی افزایش بدهند. بازیکنان خارجی به نوعی برای تنیسورهای ما امکان برگزاری دیدار تدارکاتی را فراهم می‌کنند. باشگاه نیز از این بابت سود می‌کند و در پی موفقیت‌های تیم به فکر سرمایه‌گذاری بیشتر می‌افتد.

پرسپولیس برای نخستین بار است که در لیگ تیم دارد و بهزادپور ادامه می‌دهد: تلاش‌های آقای منتقمی، قائم‌مقام باشگاه در فعالیت‌های مستمر تیم تاثیرگذار است و توانسته‌ایم بازیکنان خوبی را هم جمع کنیم مانند اشکان شکوفی، ملی‌پوش تنیس.

سرمربی سرخپوشان درباره دیگر تیم‌ها می‌گوید: تنیسورهای ایران در تیم‌ها به طور موازی و مساوی تقسیم شده‌اند و همین امر موجب رقابت نزدیک بین تیم‌ها شده است. در این رقابت‌ها هر تیمی کمتر اشتباه کند موفق است همان‌گونه که ما در پی بدشانسی و اشتباه در فینال به البرزگاز باختیم و صدرنشینی در دور اول را از دست دادیم.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها