نبض سیاست

احمدی‌نژاد: ممنوع‌الخروجی خاتمی، ربطی به من نداشت

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر ممنوع‌الخروج شدن سید محمد خاتمی از سوی وی گفت: ممنوع‌الخروجی خاتمی موضوع قضایی بود و ربطی به من نداشت.
کد خبر: ۶۰۸۹۷۷
احمدی‌نژاد: ممنوع‌الخروجی خاتمی، ربطی به من نداشت

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم گفته من حتی اگر این اختیار را داشتم، هرگز این کار را نمی‌کردم.

وی در این گفت‌وگو افزوده است: محمد خاتمی هشت سال در کشور رئیس‌جمهور بوده؛ گرچه ما ممکن است در شیوه اداره کشور اختلاف‌نظر داشته باشیم، ولی به‌هرحال فردی رئیس کشور بوده و این‌که رئیس‌جمهور بعدی بیاید بگوید او ممنوع‌الخروج شده چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ احمدی‌ نژاد گفته ما هرچقدر هم اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه داشته باشیم، بالاخره اصول و خطوطی را رعایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان البته گفته من در این زمینه قضاوت نمی‌کنم، اما این موضوع ربطی به رئیس‌جمهور ندارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که دولت را با خزانه خالی و انبوهی از بدهی تحویل گرفته است، خاطرنشان کرد: این موضوع بزودی از سوی مسئول مربوطه پاسخ داده می‌شود.

ساعتی بعد از این اظهارات احمدی‌نژاد محمود بهمنی، رئیس‌کل بانک مرکزی در دولت دهم، در گفت‌وگو با تسنیم در این‌باره گفت: اصلا خزانه خالی نیست و اتفاقاً این حساب پُر بوده و دولت را با صد میلیارد دلار ذخیره ارزی و 32 تا 34 میلیارد دلار در صندوق توسعه تحویل دادیم. او همچنین گفته «27.5 میلیارد دلار از بدهی‌های خارجی کشور در دولت دهم کم شد».

راستگو: نمی‌توانم حرف بزنم!

خبرگزاری فارس دیروز در گزارشی از شورای شهر نوشت که الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران که در زمان انتخاب شهردار تهران و رای او به قالیباف، به سوژه بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد، دیروز در حالی وارد شورا شد که کاغذی به دست داشت و روی آن نوشته شده بود نمی‌توانم حرف بزنم؛ چرا که اتاق کار بنده را بدون هماهنگی با اسید شسته‌اند و همین امر باعث بیماری‌ام شده است. براساس این گزارش، در جلسه دیروز شورای شهر، هادی ساعی که منشی دیگر شورای شهر است غایب بود و به همین دلیل راستگو که بیمار بود، مجبور به حضور در جلسه شد.

فارس در گزارش خود نوشته که فقط شستشوی اتاق راستگو با اسید انجام شده است.

موافقت مجلس با کلیات طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز، با بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضاییه، به کلیات این طرح رأی مثبت دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، طبق این طرح (در صورت تصویب نهایی)، لوایح قضایی که رئیس قوه قضاییه به دولت ارسال می‌کند تا از طریق دولت در مجلس مطرح شود، در صورتی که سه ماه از مدت قانونی آن بگذرد، رئیس قوه قضاییه این اختیار را خواهد داشت که لوایح قضایی را به صورت مستقیم به مجلس ارسال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها