هجدهمین سال برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و دیگر اختلالات بینایی همزمان در سراسر کشور در مهدهای کودک آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۸۹۲۲

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی 18 سال برگزاری طرح غربالگری تنبلی چشم، 22‌میلیون کودک شرکت کرده‌اند که از این تعداد 922 هزار کودک به نوعی اختلال بینایی مبتلا بوده‌اند.

همایون هاشمی افزود: سال گذشته 2.5 میلیون کودک در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند که از این تعداد 14 هزار نفر مبتلا به تنبلی چشم بودند.

وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته 80 درصد مناطق عشایری و روستایی در این طرح شرکت کردند که نسبت به سال قبل از آن 6 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال 72 درصد از مناطق شهری، روستایی و عشایری تحت پوشش طرح‌پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی قرار خواهند گرفت.

هاشمی با بیان این‌که تنبلی چشم پس از ده سالگی قابل درمان نیست، تاکید کرد: بهترین زمان تشخیص این بیماری، سنین سه تا شش سال است.

وی تصریح کرد: تشخیص بموقع و درمان صحیح تنبلی چشم، یکی از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: امسال این سازمان در نظر دارد طرح پیشگیری از تنبلی چشم را به نقاط صعب‌العبور در مناطقی که دسترسی کمتر دارند، توسعه دهد.هاشمی با اشاره به طرح پیشگیری از طلاق، بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در دو استان یزد و خراسان‌جنوبی در حال اجراست که در استان یزد با اجرای این طرح، شاهد 44 درصد کاهش طلاق بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها