«لاله» در سینمای ایران جایی ندارد

رییس سازمان سینمایی کشور درباره پروژه «لاله» گفت: این فیلم نه جایش در سینمای ایران بود و نه جایش در سینمای مستند ؛در کشوری که با این همه مشکلات ملی روبروست، ساخت چنین آثاری جایگاه ندارد.
کد خبر: ۶۰۸۴۹۳
«لاله» در سینمای ایران جایی ندارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الله ایوبی در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران درباره معرفی چهار نماینده برای حضور در شورای پروانه ساخت، دو نفر از خانه سینما و دو نفر از خانه سینمای ایرانیان،گفت: برای هر چهار نام احترام ویژه‌ای قائلم و حتی در لیستی که برای کارهای دیگر و مختلف دارم نام این چهار نفر هست، اما بر اساس قانون برای حضور در شورای پروانه ساخت، خانه سینما می‌تواند دو نماینده معرفی کند که این خانه هم اکنون دارد فعالیت قانونی خود را انجام می دهد و درباره معرفی دو نفر هم به وظیفه‌اش عمل کرده است.

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: بارها گفته‌ایم یک نظام جمهوری اسلامی ایران و یک خانه سینما ،‌و با توجه به بازگشایی خانه سینما، نمایندگان معرفی شده در شورای پروانه ساخت حضور خواهند داشت.

وی درباره پروژه «لاله» نیز گفت: این فیلم نه جایش در سینمای ایران بود و نه جایش در سینمای  مستند ؛در کشوری که با این همه مشکلات ملی روبروست، ساخت چنین آثاری جایگاه ندارد.

رییس سازمان سینمایی افزود: این فیلم بسیار مناقشه ‌برانگیز بوده است و سینماگران و کمیسیون فرهنگی مجلس با ساخت آن مخالف بودند و باید تلاش کنیم لاله‌های این‌گونه در سینمای کشور نروید و با شفافیت و مشورت کارکنیم؛ حتی اگر پروژه‌هایی هم خوب باشند و باعث ناراحتی اهالی سینما ‌شود، سعی می کنیم تکرار نشود.

ایوبی درباره شفاف‌سازی قراردادهای گذشته سازمان سینمایی و مرکز گسترش گفت: از من توقع افشاگری و رجوع به گذشته را نداشته باشید اما مواردی که باید مراجع ذیصلاح پی گیری کنند و پروژه های گذشته‌ای که آثارش در امروز ادامه دارد بدون هیاهو و سروصدا و بدون اتهام ناشایست به مدیران قبلی موارد کار را پیگیری می کنیم و آن هم وظیفه ماست.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به سئوالی درباره حضور میرزاخانی در انجمن سینمای جوانان گفت: از وی بابت زحماتشان تشکر می‌کنم و معتقدم جشنواره خوب و کم‌هزینه‌ای برگزار کرده‌اند و وی فعلا مشغول به کار است و کارش را انجام می دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره مشخص کردن وضعیت مدیریت بنیاد سینمایی فارابی گفت: برای فارابی هم به زودی تصمیم‌گیری می‌شود.

ایوبی درباره پیشنهاد میرزاخانی درخصوص نمایش آثار برگزیده فیلم کوتاه هر سال در جشنواره فیلم فجر گفت: جزییات جشنواره فجر مشخص نیست اما پیشنهاد خوبی بود و حتما بررسی می‌کنیم.

وی جشنواره فجر امسال را بسیار خوب و با نشاط پیش بینی کرد و گفت: امید زیادی به این جشنواره داریم و همه شرایط برپایی یک جشنواره خوب فراهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها