فرودگاه شهرکرد تعطیل نیست

مدیر فرودگاه شهرکرد با رد ادعای تعطیلی این فرودگاه گفت: به‌ دلیل زیان‌ شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه شهرکرد، پرواز در این فرودگاه متوقف شده است.
کد خبر: ۶۰۸۱۶۰
فرودگاه شهرکرد تعطیل نیست

به‌گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، در پی انتشار خبری در سایت واحد مرکزی خبر مبنی بر تعطیلی فرودگاه شهرکرد، سیدعلی جعفر‌نیا مدیر این فرودگاه ضمن تکذیب این خبر گفت: فرودگاه شهرکرد از زیرساخت‌های لازم برای انجام پرواز برخوردار بوده و در حال حاضر نیز عملیاتی است.
مدیر فرودگاه شهرکرد، توقف یک ماهه پرواز در فرودگاه شهرکرد را ناشی از عدم پرداخت ضرر و زیان شرکت هواپیمایی قشم‌ایر از سوی نهادهای استانی و در نتیجه لغو یک جانبه پروازها از سوی این شرکت عنوان کرد.
به گفته وی، براساس توافقات صورت‌گرفته میان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی مربوطه، مقرر شده بود؛ برای برقرار ماندن پروازها، زیان شرکت هواپیمایی قشم‌ایر توسط نهادهای استانی پرداخت شود.
یادآور می‌شود؛ شرکت هواپیمایی قشم‌ایر پیش از توقف پروازهایش به مدت دو ماه 38 پرواز را در مسیر شهرکرد – تهران انجام داده بود.
مدیر فرودگاه شهرکرد همچنین افزود: شرکت هواپیمایی آسمان نیز در حال حاضر به‌دلیل مشکل مشابه شش ماه است که پروازهایش در مسیر مشهد – شهرکرد را لغو کرده است.
جعفر‌نیا همچنین یادآور شد؛ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز به‌دلیل از رده خارج شدن هواپیمای بوئینگ 727 نیز یک سال است که پروازهایش در مسیر شهرکرد – کویت را قطع کرده است.
وی همچنین با رد ادعای جانمایی اشتباه فرودگاه شهرکرد خاطرنشان کرد؛ استان چهارمحال بختیاری در ارتفاعات واقع شده است و بنابراین فرودگاه در هر نقطه‌یی احداث شود در ارتفاع قرار داد و بنابراین مشکلاتی را در این زمینه دارد اما این به معنای نداشتن ظرفیت پرواز نیست.
به گفته وی، این فرودگاه به‌دلیل برخورداری از موقعیت مذکور، هواپیماهای خاصی را می‌تواند پوشش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها