درمانگاه مشاغل

مصائب صندوقداری

درمانگاه مشاغل

بپا نیفتی اوستا!

هنوز به ایام سال نو خیلی باقی مانده اما، شاید خیلی‌ها از همین حالا تصمیم به تغییر دکوراسیون و نقاشی خانه بگیرند تا سال جدید را با رنگی نو آغاز کنند، البته کم نیستند نقاشان ساختمان که در همه فصول سال مشغول کارند.
کد خبر: ۶۰۷۹۳۷
بپا نیفتی اوستا!

بد نیست بدانید بیماری‌های پوستی بویژه آلرژی‌هایی که با قرمزی، خارش و سوزش پوست دست و صورت همراه است، یکی از مهم ترین مشکلات آنها محسوب می‌شود؛ چرا که بسیاری از آنها هنگام کار از دستکش استفاده نمی‌کنند؛ این در حالی است که تماس رنگ با پوست می‌تواند حساسیت شدیدی ایجاد کند.

بهترین روش پیشگیری از حساسیت استفاده از دستکش است، اما برای پیشگیری از مشکلات تنفسی استفاده از ماسک هم توصیه می‌شود.

آسم را جدی بگیرید

رنگ‌های شیمیایی حاوی ترکیب‌هایی است که چه در مواقع رنگ‌آمیزی و چه هنگام مخلوط کردن رنگ‌ها در هوا پخش می‌شود و این مساله برای نقاش‌ها بویژه افرادی که زمینه بیماری‌های تنفسی مثل آسم دارند، خطرناک است.

ترکیبات شیمیایی رنگ‌ها علاوه بر پوست و مجاری تنفسی، روی چشم و پلک‌ها هم تاثیر منفی می‌گذارد. (با علائمی مثل آبریزش چشم و بینی، قرمزی و خارش چشم‌ها و التهاب آنها) بنابراین به همه نقاشان ساختمانی توصیه می‌شود در صورت بروز این مشکلات از عینک مخصوص و قطره استریل چشمی‌ هر شب هنگام خواب استفاده کنند.

خطر واریس و آرتروز

ایستادن‌ مداوم در یک موقعیت ثابت، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های شغلی نقاشان ساختمانی و معابر است که هم روی عروق پا تاثیر می‌گذارد و باعث بروز واریس می‌شود و هم احتمال بروز آرتروز دست و گردن، دیسک بین مهره‌ای، قوس کمر، گردن درد و کمردرد مزمن را افزایش می‌دهد بنابراین افراد شاغل در این حرفه باید هنگام ایستادن‌ طولانی‌مدت، یکی از پاهایشان را روی چهارپایه کوتاه بگذارند و هر نیم ساعت یکبار هم به کمک ورزش‌های کششی به بدنشان استراحت دهند تا سلامت‌شان به خطر نیفتد.

سهل‌انگاری و سقوط نقاش

افرادی که در ارتفاعی بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر مشغول کار هستند، باید از طناب و وسایل حمایتی برای جلوگیری از سقوط استفاده کنند و زیرپای آنها نیز باید محکم و مطمئن باشد؛ هر چند این موضوع برای نقاشان ساختمانی بویژه آنهایی که در ارتفاع زیاد کار نمی‌کنند اهمیت چندانی ندارد، اما برای گروهی که روی دیوارهای بزرگ و نماهای بیرونی معابر مشغول کارند، از نان شب واجب‌تر است چرا که هر گونه سهل‌انگاری می‌تواند به قیمت معلولیت و حتی مرگ نقاش تمام شود.

فرزاد ابوطالبی - کارشناس بهداشت حرفه‌ای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها