قائم‌مقام وزیر خارجه سوئیس گفت: ما از تحریم‌ها حمایت نمی‌کنیم و تحریم‌ها باید محدود به موضوع هسته‌ای باشد.
کد خبر: ۶۰۵۲۳۳

به گزارش فارس به نقل از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی، ایو روسیه قائم‌مقام وزیر خارجه جمهوری فدرال سوئیس در ملاقات با بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کشور متبوع من از هیچ‌گونه تحریمی علیه ایران حمایت نمی‌کند و تحریم‌ها فقط باید به موضوع هسته‌ای محدود شود.

وی تأکید کرد: برداشت ما این است که فشارهای اقتصادی بر نظام اقتصادی ایران تأثیر گذاشته است، لذا فکر می‌کنم در مذاکرات باید انعطاف لازم را داشت و قدرت نرم ایران بمراتب بیشتر از قدرت هسته‌ای آن است و دولت جدید طی ماه‌های اخیر ثابت کرده است که انعطاف لازم را دارد.ایو روسیه تصریح کرد: یافتن شرکای خارجی به‌دلیل شرایط تحریم بسیار سخت است و باید تلاش کرد با جامعه بین‌المللی در عرصه اقتصادی تعامل مثبت داشت.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این ملاقات گفت: شدیدترین و همه‌جانبه‌ترین تحریم‌ها، نوشته یا نانوشته طی سال‌های اخیر بر ملت و دولت ایران اعمال شده است که در تاریخ کم‌سابقه است. مواردی از قبیل عدم دسترسی روان به تجهیزات دارویی و پزشکی، کالاهای اساسی و ضروری مردم، قطعات خودرو و هواپیما، اذیت شهروندان ایرانی و ایجاد مضیقه برای آنها به منظور ایجاد نارضایتی اجتماعی شامل
رفتارهای فرا تحریمی بوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: دولت جدید ایران کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و خروج از کسالت هلندی، تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای حضور همه‌جانبه در فعالیت‌های اقتصادی کشور، بهبود محیط کسب و کار و افزایش کارایی سرمایه به همراه متنوع‌سازی تجهیز منابع برای خروج از شرایط رکودی موجود را با دقت دنبال می‌کند.

 

ایران، آماده تسهیل مراودات تجاری و صنعتی با شرکت‌های آلمانی

در همین حال معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه، آمادگی ایران را برای تسهیل مراودات تجاری و صنعتی با توجه به علاقه‌مندی شرکت‌های آلمانی برای افزایش کار در ایران اعلام کرد.

مجید تخت‌روانچی این مطلب را در دیدار با کلمنس فون گوتزه مدیر کل آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاور نزدیک و میانه وزارت امور خارجه آلمان که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات ایران به کشورمان سفر کرده است، بیان کرد.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ بین بخش‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی، بر تبلور ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی در دو کشور تاکید کرد.

طرف آلمانی نیز با استقبال از نظرات مقامات عالیه کشورمان، بازار ایران را یک بازار مهم برای شرکت‌های آلمانی عنوان و آن را یک سرمایه مهم برای دو کشور ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها