مسئول بسیج سازندگی مازندران خبر داد:

توزیع ۱۸۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمندان استان

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) طرح پیوند آسمانی با هدف اهدای جهیزیه رایگان و کمک هزینه ازدواج به طور همزمان در 17 استان کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۳۷۳۷

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی افزود: اجرای این طرح باعث اجرای رویه‌ای واحد در عمل به نیات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سلیقه‌های شخصی و پراکندگی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: این طرح روز دوشنبه پانزدهم مهر همزمان با سالروز ازدواج فرخنده امام علی علیه السلام و حضرت زهرا علیهاالسلام به طور همزمان در 17 استان کشور برگزار می‌شود و در این رابطه مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها با عنوان پیوند آسمانی در یکی از بقاع شاخص متبرکه هر استان و با حضور مردم، خیرین، مسئولان و واقفان برگزار و در بقاع شاخص هر شهرستان نیز مراسم ویژه‌ای به منظور ایجاد وقف جدید برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با‌بیان این‌که در این طرح به تمامی جوانانی که شرایط اخذ تسهیلات طرح مذکور را دارند، کمک‌های نقدی و غیرنقدی پرداخت می‌شود، ابراز کرد: ادارات موظفند ضمن شناسایی واجدان شرایط دریافت جهیزیه و تسهیلات ازدواج اقدام به تهیه کالاهای اساسی از قبیل فرش، یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، پتو و دیگر کالاهای اساسی کنند و در صورت وجود منابع مرتبط، سبد غذایی نیز تهیه شود.

وی ادامه داد: در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی، به تمام خانواده‌های جامعه هدف، بسته فرهنگی شامل قرآن مجید، مفاتیح الجنان، نهج‌البلاغه، مفاتیح الحیات و کتاب آموزش زناشویی اهدا خواهد شد.

شرفخانی با بیان این‌که یکی از اهداف این طرح ترویج ازدواج آسان است، تصریح کرد: یکی از شرایط استفاده از تسهیلات ازدواج پایین بودن مهریه است و تنها کسانی که مهریه آنان پایین‌تر از 110 سکه باشد، می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته وی، در این طرح از پنج استان خراسان رضوی، تهران، چهارمحال بختیاری، آذربایجان شرقی و گیلان که بیشترین آمار ریالی اجرای این طرح را دارند بازرسی ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها