طرح وزیر بهداشت برای حذف یارانه ثروتمندان

وزیر بهداشت از تصویب حذف یارانه دهک های بالای جامعه به نفع بخش سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و گفت: برای تصویب نهایی چنین طرحی، باید منتظر اعلام نظر نمایندگان در صحن علنی مجلس باشیم.
کد خبر: ۶۰۳۵۱۳
طرح وزیر بهداشت برای حذف یارانه ثروتمندان

سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: حذف یارانه سه دهک بالای جامعه و اختصاص آن به سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب شده است و ما اکنون منتظر نتیجه‌گیری این قضیه در صحن مجلس هستیم. اخبار کامل‌تر در این زمینه را از کمیسیون مربوطه در مجلس پیگیر شوید.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اجرای قانون ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در دو بخش دولتی و خصوصی، افزود: مقدمات اجرای این قانون فراهم نشده و مسیر را در این زمینه برعکس می‌رویم و در عین حال فشار بر بخشی از جامعه وارد می‌کنیم. برای آنکه به این بند قانونی جامه عمل پوشیده شود، باید ابزارهای آن نیز عملی شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما نیز مسیری را که دولتهای قبلی در اجرای این قانون طی کرده‌اند، ادامه می‌دهیم و اجرای قانون را وظیفه خود می‌دانیم. اما در مجموع، قانون جامعیتی دارد که باید آن را در نظر گرفت.

هاشمی درباره موضوع بازگشت بیمه‌ها به وزارت بهداشت نیز گفت: ما به دنبال آن هستیم که بیمه کارآمد داشته باشیم. همچنین باید بخشی از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به بیمه‌ها تزریق شود تا بیمه‌ها بتوانند از عمق کافی برخوردار باشند.

وی د به مقوله کسری اعتبارات وزارت بهداشت و شرایط نامناسب برخی از دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: واقعا وضع بودجه بهداشت و درمان خوب نیست. شرایط برخی از دانشگاهها قابل تحمل نیست. در گذشته اعتبارات کافی به دانشگاهها نرسیده است. بیش از یک سال است که دانشگاه‌ها با این مشکل مواجه هستند. اکنون هم بخشی از بودجه کشور غیرواقعی است. امیدواریم در اصلاحیه بودجه که اکنون در مجلس وجود دارد، به بخش بهداشت و درمان به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی مردم عنایت ویژه‌ای شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال که آیا تغییر جدیدی در وزارتخانه خواهید داشت یا خیر، گفت: فعلا تغییر جدیدی نداریم. تقریبا تیم‌ وزارت بهداشت کامل شده و باید برای برنامه‌ریزی 4 ساله در این وزارتخانه آماده شویم. طی دو سه ماه آینده برنامه‌های مشخص وزارتخانه را دقیقا اعلام خواهیم کرد.

هاشمی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت دارویی کشور، گفت: گاهی موجهایی در مورد برخی داروها ایجاد می‌شود و برخی می‌خواهند اقدامات وزارت بهداشت و همچنین بیمه‌ها را کم ارزش جلوه دهند. همانطور که در ابتدای پذیرش مسئولیتم در وزارتخانه عنوان کردم، تا آخر امسال آرامش نسبی در بازار دارویی ایجاد خواهد شد و قیمت حدود 140 قلم دارو به نرخ سال 91 باز می‌گردد. خواهش من از رسانه‌ها آن است که در این زمینه از محیط هم گزارش تهیه کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال که آیا مشکلات دارویی حل شدنی است یا خیر، افزود: بی‌تردید این اشکالات برطرف خواهند شد. اما این امر نیازمند زمان است. اقدامات بسیار خوبی در حوزه دارو در حال انجام است. نمایندگان دارویی ما و همچنین بیمه‌ها بحث‌های مربوط به دارو را رصد می‌کنند تا مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد. شما می‌توانید شرایط امروز حوزه دارو را با حدود دو سه ماه قبل مقایسه کنید. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها