از سوی بنیاد برکت

احداث 21 مدرسه در خراسان شمالی تا پایان سال جاری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به احداث 21 مدرسه برکت در مناطق محروم استان خراسان شمالی ، گفت : کار احداث این مدارس تا پایان سالجاری با حمایت مالی بنیاد برکت وابسته به ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) انجام شده و آماده تحویل به اموزش و وپروش استان می شود.
کد خبر: ۶۰۳۴۸۷
احداث 21 مدرسه در خراسان شمالی تا پایان سال جاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، ابوالقاسم بابایی در مورد روند ساخت مدارس برکت در استان خراسان شمالی توضیح داد: احداث مدارس برکت در مناطق محروم این استان از سال 89 آغاز شده و تاکنون 11 مدرسه با 40 کلاس درس بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی افزود: همچنین احداث 12 مدرسه دیگر شامل 41 کلاس درس نیز تا پایان سالجاری به اتمام می رسد  و مجموع کلاس های درسی مدارس برکت به 81 کلاس خواهد رسید.

بابایی با اشاره به اینکه مدارس برکت در مناطق محروم و دورافتاده 9 شهرستان این استان واقع است، افزود: این مناطق در شهرستان های راز و جرگلان ، بجنورد، شیروان ،  فاروج ، مانه و سملقان ، بام و صفی‌آباد،  اسفراین،  جاجرم و گرمه قرار دارد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی همچنین از افتتاح چهار پروژه مدرسه سازی بنیاد برکت تا  پایان مهر ماه جاری خبر داد و گفت: این مدارس شامل 12 کلاس درس در مقاطع ابتدایی هستند و با افتتاح آنها امکان استفاده دانش آموزان در روستای جوشقان شهرستان جاجرم ، روستای چارچوبه شهرستان گرمه، روستای ناوه شهرستان بجنورد و روستای حسه گاه  شهرستان مانه و سمنقان فراهم می شود.

وی افزود: در مجموع اعتبارات بنیاد برکت برای احداث و تکمیل مدارس در استان خراسان شمالی  معدل 50 میلیارد ریال است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این استان در مهر ماه سال گذشته، اظهار کرد: 10 مدرسه از مجموع مدارس احداثی برکت در استان مربوط به سفر پر برکت  معظم له به خراسان شمالی است.

بابایی افزود: این مدارس مشتمل بر 30  کلاس درس است  که تا کنون دو مدرسه افتتاح شده و 8 مدرسه دیگر هم تا پایان سالجاری به بهره برداری میی رسد.

به گفته وی، راه اندازی 23 مدرسه برکت در استان خراسان شمالی در مجموع امکان تحصیل را برای بیش از  دو هزار و 160 نفر دانش‌آموز در هر سال تحصیلی در این استان فراهم می سازد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به عملکرد بنیاد برکت در این استان، تصریح کرد:بنیاد با توجه به مناطق محروم نقش فزاینده ای را در توسعه این مناطق در استان ایفا کرد و این تاثیرگذاری با حضور پربرکت مقام معظم رهبری  چندین برابر شد.

وی افزود:چنانچه پروژه های مدرسه سازی بنیاد برکت در استان خراسان شمالی به همین منوال ادامه یابد به زودی شاهد زدودن رنگ محرومیت از سیمای فضاهای آموزشی استان خواهیم بود.

بنیاد عام المنفعه و اجتماعی برکت، برنامه ریزی و انعقاد قرارداد برای ساخت 1726 کلاس درس درقالب 407 مدرسه را در روستاهای محروم کشور انجام داده است و اهداف پیش بینی شده را با سرعت دنبال می‌کند.

کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای انجام این حرکت بزرگ بیش از 981 میلیارد ریال است تا مکان های آموزشی و تحصیلی در مناطق محروم کشور با آخرین استانداردها تأسیس شوند.

با اجرای این طرح بیش از 370 روستا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته 31 استان کشور تحت پوشش مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها