سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت : باید تاسف خورد به حال رئیس جمهور آمریکا که تا این اندازه تحت تاثیر فشار و دروغهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران قرار می گیرد و تغییر لحن و موضع نسبت به مسائل ایران می دهد، این ضعف استقلال فکری و سیاسی رئیس جمهور آمریکا را می رساند.
کد خبر: ۶۰۳۲۹۳
تغییر لحن اوباما نشانه ضعف استقلال فکری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  که در گردهمایی جمعی از فرماندهان   و پیشکسوتان  دفاع مقدس  در استان اصفهان، به تحلیل شرایط کنونی منطقه پرداخت و گفت: همه پاسداران و فرماندهان ما بایستی از یک بینش جامع نگر نسبت به تغییر و تحولات جهانی ، منطقه ، ملی  و حتی استانی خود برخوردار باشند . با نور علم و ایمان و بصیرت سیاسی می توان از انقلاب اسلامی پاسداری کرد.
 
وی اضافه کرد: به نظر می رسد هم ماهیت و هم قلمرو قدرت در حال تغییر و تحول است. ماهیت قدرت از قدرت سخت به قدرت  نرم و قدرت فرهنگی و سیاسی و قدرت اقتصادی در حال تغییر است و قلمرو قدرت در حال حرکت از نیمکره غربی  به سمت نیمکره شرقی است و بطور خاص در حال حرکت از اروپا و آمریکا  به سمت قاره آسیا است.
 
وی افزود: شورای اطلاعات ملی  آمریکا نیز در گزارش  جهان در سال 2030 پیش بینی کرده است  که قدرت از غرب عالم به سمت شرق عالم  حرکت خواهد کرد و قدرت اقتصادی چین از آمریکا  افزون تر خواهد شد. بنظر می رسد قدرت آسیایی مرکب از چین ، هند و روسیه و ژاپن  قدرتهای بزرگ قرن بیست و یکم خواهند بود و ایران بایستی روابط  همه جانبه  خودش را  با قدرت های آسیایی تقویت کند تا بتواند  در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکائیها و اروپائی ها ایستادگی و مقاومت کند  تا به پیروزی برسد.
 
وی اضافه کرد: ما بایستی در جهان متغیر  فعلی و سرعت پیشرفت  تکنولوژی های جدید و فن آوریهای اطلاعاتی ، دوستان و دشمنان را درمیدان عمل  بشناسیم و از ظرفیت های  دیپلماسی  اقتصادی و فرهنگی  دولت تدبیر و امید برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی و سیاسی ملت عزیزمان ، بعنوان یک فرصت طلایی استفاده کنیم.
 
سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکائیها و صهیونیست ها  با ملت ایران ، گفت: آمریکائیها و صهیونیست ها با جمهوری اسلامی ایران  یک دشمنی دیرینه دارند و سیاست چماغ و هویج آمریکائیها  تغییر اساسی پیدا نکرده ، بلکه هر از چند گاهی  یکی از آن دو را بیشتر می کنند.
 
سرلشکر صفوی در تشریح سیاستها و اقدامات آمریکا در قبال منطقه و پیش بینی آینده منطقه گفت: باید تاسف خورد به حال رئیس جمهور آمریکا  که تا این اندازه  تحت تاثیر فشار و دروغهای نخست وزیر رژیم  صهیونیستی درباره ایران قرار می گیرد و تغییر لحن و موضع نسبت به  مسائل ایران می دهد. این ضعف  استقلال فکری و سیاسی رئیس جمهور آمریکا  را می رساند و یا  نشان دهنده قدرت و نفوذ لابی  صهیونیست ها  در آمریکا و حضور 6 میلیون یهودی در آمریکا است.
 
وی اضافه کرد: بقاء و امنیت رژیم صهیونیستی یک روز بدون حمایت آمریکائیها  وجود نخواهد داشت .
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ،گفت: رژیم های پادشاهی  و مستبد  و وابسته از شمال آفریقا ، تا غرب آسیا  طی سالهای آینده  و به احتمال  زیاد با امواج بیداری اسلامی دچار تغییرات  سیاسی خواهد شد و این مطلوب آمریکائیها و صهیونیست ها نیست ، لیکن یک سنت الهی و تاریخی است که  شتاب آن تحت تاثیر سه عامل رهبری ، ایدئولوژی و اراده جمعی ملت ها ، خصوصا نخبگان آنها ست.
 
وی افزود: احتمال دیگر آن است که آمریکائیها قدرت خود را به سمت جنوب شرق آسیا حرکت دهند ، یعنی قدرت خود را به سمت چین و هند و کره شمالی حرکت دهند، چرا که آنها نگران  تثبیت و رشد اقتصادی چین  و همچنان نگران آینده سازمان همکاری  شانگهای هستند . که ایران هم عضو ناظر آن است و ای کاش دولت جدید هم وضعیت حضور  دائم ، یا خروج ایران از این سازمان را روشن می کرد و البته  حضور ایران بسیار راهبردی است.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به رسالت فرماندهان  دفاع مقدس در شناخت مسائل جهانی ، گفت:فرماندهان و برادران عزیز ، شناخت مجموعه مسائل کنونی جهان ، یعنی فرهنگ ، ارتباطات، اقتصاد ، سیاست، تکنولوژی ، سرمایه  و مدیریت و  داشتن راهبرد  برای تامین امنیت ملی و مصالح ملی و منافع ملی یک  ضرورت است.
 
وی افزود: اگر می خواهید خوب از انقلاب اسلامی پاسداری کنید لازم است منابع و سرچشمه های اقتدار ملی ، قدرت درون ساخت و قدرت متکی  به  فرهنگ و تمدن ، موقعیت سرزمینی و ویژگیها و خصوصیات جمعی ملت خودمان را بشناسیم و دستاوردهای  و فرهنگ دفاع مقدس را توسعه دهیم  و علاوه بر آن راهبرد و ضعف دشمنان راهم  بشناسیم، تا از دل فرصت ها و چالشها ، با داشتن راهبردی مشخص ، آینده ای روشن برای  امنیت پایدار و پیشرفت اقتصادی ، فرهنگی  و علمی ملت و کشور عزیزمان فراهم کنیم.
 
دکتر صفوی در ادامه و در خصوص مسائل داخلی کشورمان گفت: نبایستی در باره دولت فعلی شتاب زده  قضاوت کرد. تدبیر کلی کلی حضرت آقا کمک و حمایت از دولت است. البته ملت هوشمند ما پس از 34 سال که از انقلاب می گذرد عملکرد دولت ها رامی بینند و قضاوت می کنند.
 
وی افزود: هم اکنون به فضل الهی دولت برخاسته  از رای مردم ، از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و هماهنگی دو قوه مقننه و قضائیه  و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تامین امنیت برخوردار است و ترکیب دولت از کارآمدی و تجربه خوبی برخوردار است. امید است تا شش ماه فعلی وضعیت قیمت ها و خصوصا مایحتاج عمومی مردم را تثبیت کنند و در برنامه سال 93 راهبرد های اقتصادی ، فرهنگی  و... خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب  و خروج از وضعیت نا مناسب فعلی روشن نمایند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نام:ظفر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
آمریكا كشوری است كه اقتصاد خودش از ایران بدتر است و فقط از طریق چپاول دیگران هزینه های خود را تامین میكند. شایسته نیست اینقدر مورد توجه باشد

نیازمندی ها