مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

دنیا ایران را سرآمد مقابله با تروریست می داند

سرلشگر صفوی در دانشگاه امام حسین (ع):

کسانی که علیه امنیت کشور بیانیه دادند حکمشان روشن است

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه کسانی که علیه امنیت کشور بیانیه دادند و قیام کردند از نظر قضایی حکمشان روشن است، در مورد سیاست های کشورهای منطقه نیز گفت: به کشورهای منطقه توصیه می کنم به جای تکیه به رژیم صهیونیستی با ایران دوست باشند.
کد خبر: ۶۲۳۱۴۱
کسانی که علیه امنیت کشور بیانیه دادند حکمشان روشن است

سردار سرلشگر یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا در مراسم گرامیداشت 16 آذر و شهدای دانشجو که امروز شنبه در سالن بصیرت دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد با بیان اینکه ابتدای صحبتم سلام مقام معظم رهبری را به همسران، فرزندان و پدر و مادر شهدای این دانشگاه می رسانم، ادامه داد: اگر مسئولان این دانشگاه صلاح می دادند روز 16 آذر را روز تجلیل از شهدای این دانشگاه نیز در نظر بگیرند و هر ساله مراسمی به همین مناسبت برگزار شود.

سرلشگر صفوی در ادامه به رشادت های برخی از شهدای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: وقتی من فرمانده سپاه بودم از سال 76 تا 86 تقریبا همه کاره سردار سلامی، سردار حاجی حاتم بود و او وقتی طرحی از افغانستان برای من آورد متوجه عمق تفکر استراتژیک او شدم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه به رشادت های شهید حیدرپور و شهید حسن شاکری از دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهید حیدرپور فرمانده دلار تیپ فتح بود که ایشان در عملیات کربلای 5 از کانال پرورش ماهی عبور کرد که شجاعت ایشان را من نیز نداشتم.

وی با بیان اینکه شهادت این روزها کمتر نصیب ما می‌شود، افزود: ما دنبال شهادت هستیم و به نظر من بهترین خیر برای بندگان خدا شهادت است و استحکام هویت ملی و پایداری ملت ها را روحیه جهادی و حماسه آفرینی ملت ها تشکیل می دهد.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه شهادت اساس پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود، ادامه داد: هم اکنون هم اساس بقای انقلاب اسلامی روحیه جهادی و مقاومت است. ملت هایی که روحیه جهادی ندارند تاریخ آنها با ذلت، اسارت و آوارگی همراه است.

وی در ادامه به سرنوشت ملت فلسطین در گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 64 سال است که یک مشت صهیونیستی پلید کشور فلسطین را اشغال کردند و حدود 5 میلیون از فلسطینی ها در کشورهای همسایه آواره شدند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: چرا اینها به این روز افتادند؟ کشورهای عربی 5 بار با رژیم صهیونیستی جنگیده اند و در تمامی آنها شکست خورده اند اما چرا در جنگ 33 روزه و 22 روزه نوار غزه اسرائیل با شکست مواجه شد چون در گذشته کشورهای عربی یا با آمریکا بودند یا شعار ناسیونالیسم عربی سر می دادند و نه شعار اسلامی اما در جنگ 33 روزه و 22 روزه حزب الله لبنان پیشانی بند فرزندان ایران را بر سر بسته بودند و همین طور حماس نیز شعار پان عربیسم را کنار گذاشتند و مقاومت فرزندان ایران را الگو قرار دادند.

صفوی افزود: ملت ما ملت حماسی است که رهبر خردمند، شجاع و حکیم دارد که قابل مقایسه با هیچ کدام از رهبران 57 کشور مسلمان دیگر نیست که ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی در ادامه به مراسم 16 آذر اشاره کرد و گفت: حماسه 16 آذر سال 1332 زمانی شکل گرفت که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و شاه 3 دانشجو را قربانی کرد. روز 16 آذر با گذشت زمان به فراموشی سپرده نمی شود. پیام 16 آذر را باید دانشجویان فعلی برای مبارزه با استکبار و رسیدن به استقلال در یاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکا مظهر ظلم و توطئه گری است ادامه داد: سابقه سیاست خارجی آمریکا این است که اینها دولت هایی اهل فریبند و کشورها را گول می زنند. نمونه آن بلایی است که بر سر لیبی آوردند و به هیچ کدام از وعده هایی که به لیبی دادند عمل نکردند. تجهیزات آنها را گرفتند و در نهایت رهبران این کشور را سرنگون کردند هر چند رهبر لیبی فرد دیکتاتوری بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری سپس ادامه داد: آمریکا سیاست فریبکارانه و قلدرمآبانه دارد اما ملت ما با تدبیر مقام معظم رهبری و با اجرای دولتمردان ایران که منتخب ملت ایران هستند از این چالش های اقتصادی عبور می کند و به ساحل امن پیشرفت، امنیت و حرکت متعالی خواهد رسید.

وی در ادامه به سیاست های کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: به کشورهای منطقه به جای اتخاذ سیاست خارجی علیه ایران توصیه می کنیم تکیه به رژیم صهیونیستی را کنار بگذارند و با ایران دوست باشند.

صفوی سپس ادامه داد: علیه ایران توطئه نکنید، با ایران مشارکت داشته باشید و دوستی با ایران را به کشورهای دیگر ترجیح بدهید چون به نفع شماست زیرا اگر یک روزی خواستید سرنگون شوید آمریکا به شما وفادار نخواهد بود و ایران همیشه باثبات است و قدرتمند.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: از نظر من داشتن روحیه جهادی و مقاومت، ایستادگی در مقابل قدرت های جهانی و کسب قدرت درون زا در صحنه سیاسی و فرهنگی راه برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی است.

رحیم صفوی با بیان اینکه ما ملت متمدن و بافرهنگی هستیم، ادامه داد: کسانی که علیه امنیت این کشور قیام کردند و بیانیه دادند از نظر قضایی حکمشان روشن است و در همه کشورها در موارد امنیتی قوانین محکمی وجود دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها