رئیس سازمان غذا و دار گفت: طی بازدیدی که از ۳ داروخانه ۱۳ آبان، هلال احمر و ۲۹ فروردین امروز داشتم، داروی بیماران صعب‌العلاج مانند سرطان و ام اس با کاهش قیمت بسیار مواجه شد.
کد خبر: ۵۹۹۹۴۳
کاهش قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج

رسول دیناروند پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: کاهش قیمت داروهای بیماریان صعب‌العلاج که قرار بود از اول مهر اجرایی شود، از امروز تحقق یافته است.

وی افزود: در بازدیدی که شخصا از 3 داروخانه 13 آبان، هلال احمر و 29 فروردین داشته‌ام این روند در این داروخانه‌ها در حال انجام است البته سختی‌هایی هم وجود دارد اما کاهش پرداختی بیماران است و تفاهم‌نامه در این زمینه با بیمه‌ها دائمی است.

وی در پاسخ به این که چه داروهایی مشمول کاهش قیمت می‌شوند، گفت: همه داروهای بیماران صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی و ام اس که از قبل هم یارانه می‌گرفتند، شامل این طرح می‌شوند و امیدواریم بتوانیم داروهای دیگر را هم مشمول این برنامه بکنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: داروهایی که در فهرست اولیه ما نیستند و در عین حال گرانقیمت هستند، نیز به مرور برای بیماران مزمن و صعب‌العلاج مورد توجه قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو سالانه مبلغی حدود هزار میلیارد تومان سهم داروهای گرانقیمت برای بیماران صعب‌العلاج است که از این پس طبق برنامه ما سهم پرداختی مردم بیشتر از 15 درصد نخواهد بود.

دیناروند در مورد آخرین وضعیت تولید داروهای نوترکیب فاکتور 8 گفت: بجای خوبی رسیده‌ایم و این دارو تولید شده و اکنون مراحل کنترل کیفیت را می‌گذراند و امیدواریم مجوز تولید این دارو تا پایان امسال صادر شود.

وی در مورد تولید فاکتور 9 نیز گفت: با توجه به این که این دارو مصرف کمتری دارد تولید آن در اولویت نیست و در مراحل بعدی خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد کمبود دارو گفت: وضعیت تامین دارو نسبت به گذشته بهتر شده اما به روال طبیعی برنگشته و هنوز کمبود دارو 3 رقمی است.

وی در مورد فرهنگ نحوه تجهیز دارو که هر پزشکی داروی بیشتری تجویز کند، گفت:‌ فرهنگی که بین مردم وجود دارد این گونه است و باید یکسری دوره‌های آموزشی برای پزشکان فراهم شود تا فرهنگ تجویز دارو هم در بین مردم و هم در بین پزشکان اصلاح شود. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها