مروری بر تاریخچه پزشکی هسته ای و رادیوداروها در دنیا

۵۰‌سالگی رادیوداروها

مجهزترین و پیشرفته ترین بخش پزشکی هسته ای کشور روز شنبه طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس مجلس شورای اسلامی در بیمارستان رضوی مشهد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۹۹۱۸۲
مجهزترین بخش پزشکی هسته‌ای کشور در مشهد راه‌اندازی شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد در این خصوص به ایرنا گفت: بخش پزشکی هسته ای این بیمارستان با ۲۰۰ تخت بیمارستانی در فضایی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در شش طبقه با هزینه دو هزار میلیارد ریال ساخته شده است.

دکتر سعید عبدالحسینی افزود: با راه اندازی این بخش که از نظر امکانات و تجهیزات در ایران و حتی در خاورمیانه منحصربفرد است کمبودهای کشور در زمینه تشخیص و درمان سرطان رفع می شود.
وی گفت: با توجه به رشد موارد ابتلا به سرطان، پزشکی هسته ای نقش مهمی در تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان و سایر بیماریها دارد.

او افزود: بخش پزشکی هسته ای بیمارستان رضوی متشکل از اتاقهای شیمی درمانی، هفت اتاق عمل پیشرفته، بخش رادیوتراپی با دستگاههای مجهز، اتاقهای بستری و ۱۸ اتاق ویژه بستری است.

وی کفپوش و کاغذ دیواری آنتی باکتریال را از جمله ویژگیهای منحصربفرد بخش پزشکی هسته ای رضوی ذکر کرد.

رییس بیمارستان رضوی مشهد ساخت بخش پزشکی هسته ای در مشهد را هدیه آستان قدس رضوی به مردم عنوان و بیان کرد: هدف از سرمایه گذاری کلان در این حوزه کمک به درمان بیماران مبتلا به سرطان است.

وی گفت: تمام هزینه های درمانی در این بیمارستان در قالب تعرفه نظام پزشکی و مشابه سایر بیمارستانهای خصوصی محاسبه می شود.

دکتر عبدالحسینی همچنین افزود: بیمارستان رضوی مشهد که یکی از قطبهای علمی پزشکی در کشور در حوزه تشخیص، درمان و پژوهش است تاکنون ۷۰ کنگره علمی در رشته های مختلف با حضور متخصصان سراسر جهان برگزار نموده که برخی از آنها مانند کنگره جراحی قلب به عنوان برند جهانی مطرح می باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها