روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه با اشاره به نگرانی صهیونیستها از سیاستهای مدبرانه دکتر حسن روحانی نوشت: اسرائیل نگران است که آقای روحانی، رئیس جمهوری ایران، تنها می‌خواهد با خوشرویی بی‌سابقه خود باعث کاهش تحریم‌ها علیه کشورش شود.
کد خبر: ۵۹۸۳۹۳
نگرانی صهیونیستها از خوشرویی روحانی

این روزنامه افزود: انتخاب روحانی میانه‌رو به ریاست جمهوری ایران، در اسرائیل باعث آرامش خیال نشد. دولت اسرائیل از آن بیم دارد که رئیس جمهور جدید، با خوشرویی بی سابقه خود قصد دارد به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها احساس آرامش دروغین القاء کند، تا با تحریم‌های سخت‌تر مخالفت کنند.

فرانکفورتر آلگماینه نوشت: برای برخی از اسرائیلی ها،آقای روحانی گرگی در لباس میش است، چرا که او به عنوان مذاکره کننده هسته‌ای تنها تلاش کرد تا زمان بیشتری بخرد.

دولت اسرائیل نگران است که رئیس جمهور جدید از شهرت خود به عنوان سیاستمداری معتدل و میانه‌رو به منظور متقاعد کردن غرب برای کاهش تحریم ها استفاده کند.

احتمال دیدار تصادفی روحانی و اوباما

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی با عنوان «آیا اوباما و روحانی به طور تصادفی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار می‌کنند؟» مدعی شد ایران و آمریکا می‌خواهند از وجود دکتر روحانی رئیس‌جمهور میانه‌رو، در جهت رفع بن‌بست در مذاکرات اتمی و کاهش خصومت دوجانبه استفاده کنند.

در این گزارش به قلم «اسکات پترسون» آمده است: روحانی در تمامی اظهارات خود از سخنرانی‌هایش گرفته تا نوشته‌هایش در شبکه‌های اجتماعی نشان داده که موضع‌اش میانه رو است و از مذاکرات برای خروج از بن بست هسته ای استقبال می‌کند.

این روزنامه آمریکایی  می‌نویسد: با توجه به وقایع اخیر این سوال مطرح می‌شود که آیا امکان دارد روحانی و اوباما یکدیگر را به طور تصادفی در مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات کنند؟ اگر چنین شود این نخستین دیدار میان روسای جمهور آمریکا و ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون خواهد بود.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند اوباما برنامه‌ای برای دیدار با روحانی ندارد ولی دیدار احتمالی را نیز رد نمی‌کند.

چرا جنگ در سوریه آغاز شد

روزنامه ایتالیایی «ایل سوله 24 اوره» با درج مقاله ای با عنوان«چرا در سوریه 3 یا 4 جنگ مختلف در جریان است» به بررسی دلایل بحران این کشور پرداخت و نوشت: حکومت های پادشاهی کشورهای حوزۀ خلیج فارس در ژوئیۀ سال 2011 میلادی یعنی چند ماه بعد از شورشی که در ماه مارس آغاز شده بود، پیشنهاد ده ها میلیارد دلاری به بشار اسد دادند تا دمشق را ترغیب به قطع روابط با تهران نمایند.

این روزنامه افزود:اما بشار بار دیگر بر وفاداری اش به پیمان خود با جمهوری اسلامی که پدرش حافظ، زمانی که این کشور در سال 1980 میلادی از جانب عراقِ صدام حسین مورد تهاجم قرار گرفت از آن حمایت کرده بود، تأکید نمود.

در پی مخالفت شدید بشار اسد در تابستان دو سال پیش، کمک های مالی و لجستیکی انبوه حکومت های پادشاهی سنی به گروههای سلفی آغاز گردید. این امر دو پیامد به همراه داشت: 1- شورش با خاستگاه رادیکال دینی . 2- درگیری فرقه ای که پیش از آن نیز کشور را دچار شکاف کرده بود .جهاد گرایان اسلامی. شورش داخلی به یک جنگ وکالتی با حضور عناصر بیگانه تبدیل شد که یک جنگ محلی را به جنگی منطقه ای و بین المللی مبدل ساختند.

بازتاب اخراج راستگو در بی بی سی

این روزها ماجرای رأی الهه راستگو به شهردار تهران، آن قدر در رسانه‌های اصلاحات جنجال به پا کرده است که گویا در کشور هیچ مسأله‌ای نمی‌گذرد. این ماجرا و پرداخت‌های عجیب اصلاح‌طلبان به آن، آن‌قدر پررنگ شد که از رسانه‌های برون‌مرزی هم سر در آورد.

به گزارش «فردا»، برخی مخاطبان BBC فارسی با مراجعه به سایت آن اقدام به درج نظراتی در این باره کرده‌اند. در کنار نظراتی که این اقدام الهه راستگو را زیر سؤال برده‌اند و البته منطقی شبیه منطق اصلاح‌طلبان تندرو دارند، اما صدای برخی مخاطبان در مذمت رفتار حزب کار درآمده است!

برخی نظرات به این شرح است:« واقعا که با این کار دموکراسی در حزبشان را زیر سوال بردن!»...«از نظر من اخراج ایشان کار اشتباهی بوده چون این امر برخلاف آرمانهای اصلاح طلبانه است! صحنه سیاست میدان جنگ بین مسئولین نیست بلکه باید کاری رو انجام داد که به نفع کشور باشد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها