(فیلم)

پرچم گنبد حرم رضوی(ع) تعویض شد

در آستانه میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) پوشش ضریح و پرچم گنبد حرم‌ منور رضوی تعویض شد.
کد خبر: ۵۹۷۷۱۹
پرچم گنبد حرم رضوی(ع) تعویض شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، خدام و عاشقان حرم یار صبح امروز به رسم و آئینی کهن در آستان حرم امام هشتم (ع) پرچم سبز رضوی را برافراشتند؛ این برنامه در قالب طرح "بال ملائک" با حضور میلیون‌ها زائر و مجاور در حرم رضوی برگزار شد.

پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) هم‌زمان با اعیاد و شهادت‌ها تعویض می‌شود؛ رنگ پرچم‌ها به مناسبت عزا و شهادت مشکی و در اعیاد و میلاد سبز رنگ است.

هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر امام‌رضا (ع) به طور رسمی و طی آیینی ویژه تعویض می‌شود، یک بار در سالروز میلاد ثامن‌الحجج ‌(ع) و باردیگر در ابتدای ماه محرم‌الحرام که پرچم سیاه به مدت 63 روز به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر این آستان افراشته می‌شود؛ در ایام دیگر از قبیل سالروز وفات و شهادت ائمه اطهار (ع) نیز این پرچم بدون برگزاری مراسم ویژه تعویض می‌شود.

جشن و سرور در مشهدالرضا

مشهد الرضا در آستانه سالروز ولادت هشتمین گوهر تابناک آسمان ولایت و امامت سراسر  نور و سرور است.

صحن ها، رواق ها و بست های حرم مطهر مملو از زائرانی است که از دورو نزدیک خود را به بارگاه ملکوتی امام رضا)ع( رسانده اند و ساکنان سرزمین آفتاب در تکاپوی تدارک مقدمات جشن میلاد مولایشان هستند.

در آستانه میلاد امام رضا (ع) برنامه هایی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود؛ معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی امروز اعلام کرد جشن شکوه رضوان امروز صبح  از ساعت ده تا یک در رواق امام خمینی و از ساعت 17 تا 22 در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

بنا بر اعلام معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی فردا صبح از ساعت نه تا یازده و نیم جشن روز میلاد امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی آیت الله واعظ طبسی و عموم زائران در تالار اماکن آستان قدس رضوی برگزار می شود.

همچنین فردا شب مراسم دعای توسل در صحن جامع رضوی با قرائت دعا توسط آقای سماواتی برگزار می شود.

همچنین در آستانه میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) ، صلوات خاصه آن حضرت امشب ساعت 20 از تمامی شبکه های سیما پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها