رئیس سازمان زندان های کشور اعلام کرد:

ودیعه 3 میلیونی زندانیان برای دریافت دستبند

زندانیانی که دوست ندارند آزاد شوند

بحران اقتصادی شدید حاکم بر پرتغال و پیامدهای وخیم آن موجب شده است زندانیان این کشور جنوب غربی اروپا از درخواست آزادی مشروط و پیش از موعد خودداری کنند چون ترجیح می دهند در زندان بمانند.
کد خبر: ۵۹۵۷۱۱
زندانیانی که دوست ندارند آزاد شوند

خوسه مورز لوپز قاضی و رییس انجمن صنفی قضات پرتغال در این باره به شماره امروز دوشنبه روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: زندانیانی وجود دارند که در حال حاضر به دلیل ترس از روبرو شدن با بحران اقتصادی ترجیح می‌ دهند در زندان بمانند و آزادی مشروط را نپذیرند.

بر اساس این گزارش، در زندان های پرتغال حدود ۱۴ هزار زندانی بسر می‌ برند و در دو سال اخیر که ویرانگرترین زمان بحران اقتصادی با افزایش وحشتناک بیکاری به میزان بیش از ۱۷ درصد بوده، شمار زندانیان دو هزار نفر افزایش یافته است.
اما به رغم افزایش شمار زندانیان، رییس انجمن صنفی قضات معتقد است میزان جرم و جنایت در این مدت در پرتغال ۱۰ میلیون نفری افزایش نیافته بلکه حتی کاهش نیز داشته است.
به عقیده لوپز، افزایش زندانیان در پرتغال به این دلیل نیست که آنها واقعا دوست دارند در زندان بمانند بلکه به این خاطر است که آنها پولی‌ برای خروج از زندان ندارند و خانواده ها نیز پولی ندارند که با پرداخت جرایم مالی، آنها را از حبس آزاد کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها