آغاز هفته فرهنگ رضوی در قم

همزمان با سالروز ولادت پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه(س) و افتتاح جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و آغاز دهه کرامت، هفته فرهنگ رضوی در استان قم آغاز شد.
کد خبر: ۵۹۴۸۶۵
آغاز هفته فرهنگ رضوی در قم

هفته فرهنگ رضوی از جمله برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که از ابتدای سال جاری، در استان های مختلف در سراسر کشور برگزار شده و در آن برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری در راستای ترویج، گسترش و تعمیق فرهنگ پربار رضوی و ولایی به اجرا درآمده است.
در هفته فرهنگ رضوی در استان قم برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح استان با محوریت موضوعی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا(ع) برگزار می شود .
برگزاری جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در بقاع متبرکه امامزادگان با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و برگزاری نمایشگاه دستاوردها و آثار برگزیده دوره های گذشته جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در تالار شهید آوینی و نمایشگاه دهه کرامت، از جمله برنامه های فرهنگی و هنری در هفته فرهنگ رضوی در استان قم است.

مرقد مطهر امام رضا(ع) گلباران شد

مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روز شنبه همزمان با روز دختران در نخستین روز از گرامیداشت دهه کرامت توسط انبوه دختران و زنان زائر و مجاور گلباران شد.

هزاران نفر از دختران و بانوان زائر و مجاور امروز ابتدا در میدان شهدای مشهد تجمع نمودند و سپس با تشرف به حرم مطهر رضوی و تقدیم هزاران شاخه گل میلاد حضرت معصومه(س) را به برادر بزرگوارشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبریک و تهنیت عرض کردند.
حرکت منظم شرکت کنندگان در حد فاصل میدان شهدا تا حرم مطهر در حالی که همگی شاخه های گل در دست داشتند فضای معنوی باشکوهی را در طول مسیر ایجاد کرد و در نخستین روز از دهه کرامت موجی از شور و شعف را سبب شد.
این آیین با تجمع شرکت کنندگان در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی پایان یافت.
در مراسم پایانی نیز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف فاطمه معصومه(س) دخت گرامی امام موسی بن جعفر(ع) به مدیحه سرایی پرداختند.
فاصله زمانی سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و سالگرد میلاد امام رضا (ع) فرزندان گرانقدر امام موسی بن جعفر(ع) را دهه کرامت نامیده اند که هر ساله جشن های باشکوهی در این ارتباط برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها