آمریکا دست بردار نیست

عملیات کامیکازی خلبانان سوریه

شاید سایه جنگ در منطقه کمی کمرنگ شده باشد اما همچنان آمریکا در پی آن است تا ضربه‌ای به سوریه وارد کند هرچند محدود و موضعی.
کد خبر: ۵۹۲۸۶۴
عملیات کامیکازی خلبانان سوریه

به گزارش جام جم آنلاین آمریکایی‌ها که با مخالفت اکثر کشورهای اروپایی به ویژه همپیمانان خود برای حمله به سوریه روبرو شدند اکنون برای حفظ پرستیژ خود سعی می‌کنند تا سیاست تهاجمی خود را علیه سوریه حفظ کنند و حتی در لفاظی‌های خود پا را فراتر گذاشته و وزیر امور خارجه آمریکا با طرح این ادعا که کشورش مطمئن است نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده،بگوید؛ نحوه عملکرد درباره سوریه با تصمیمات آمریکا درباره عراق، لیبی و افغانستان تفاوت دارد.

بازرسان سازمان ملل برای کشف حقیقت که چه کسانی از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده‌اند خاک سوریه را ترک کرده و در همین زمینه دبیرکل سازمان ملل هم گفته است؛«بررسی نمونه های جمع آوری شده در منطقه غوطه در دمشق به دو هفته زمان نیاز دارد.»

اما جان کری وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعتقاد دارد که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و مستوجب تنبیه است؟! و برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید اقدامی انجام شود.

بر اساس متن منتشره توسط سایت وزارت خارجه آمریکا، وی مدعی شد اگر به سوریه پاسخ داده نشود ایران در برنامه هسته‌ای خود برای رسیدن به سلاح‌ هسته‌ای جسارت پیدا می‌کند و گروه‌هایی مانند حزب‌الله ممکن است به استفاده از سلاح شیمیایی بیندیشند.

در اسناد تازه‌ای که از سوی آمریکایی‌ها منتشر شده واشنگتن در زمان جنگ عراق علیه ایران در زمینه تولید و استفاده سلاح شیمیایی توسط صدام در جنگ دست داشته و سلاح‌های شیمایی در اختیار عراق قرار داده است.

و اکنون آمریکا که خود در جنایات جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دست داشته و جنایتکار جنگی محسوب می‌شود می‌خواهد به بهانه استفاده ارتش سوریه علیه تروریست‌ها، دمشق را تنبیه کند.

تروریست‌های تکفیری سوریه که مورد حمایت مستقیم واشنگتن قرار دارند اکنون با عملیات ارتش و مقاومت مردمی در شرایط نامناسبی قرار دارند و شکست‌های سنگینی را متحمل شده‌اند و نگرانی از شکست کامل آنها آمریکا را واداشته تا برای جلوگیری از این شکست وارد عمل کند.

آمریکایی‌ها به پیامدهای حمله نظامی خود به سوریه اصلا فکر نمی‌کنند وتنها در پی اعمال قدرت و سیاست‌های جتگ طلبانه در منطقه هستند.

استمرار بی ثباتی در کشورهای اسلامی، فرسایش و از بین بردن توان و نیروی آنها در مقابل رژیم صهیونیستی، تغییر توجهات بین‌المللی از تحولات مصر به سوریه، باز‌افرینی توجه به محور شرارتی که جورج بوش در زمان ریاست جمهوری خود از ان نام برد، فشار بیشتر به ایران و حزب الله لبنان، تضعیف جایگاه و نفوذ روسیه در منطقه و سرنگونی دولتی که با آن روابط استرتژیک دارد و البته تاثیر بر عراق به عنوان کشوری که آمریکایی‌ها چند سال پیش با حمله به آن صدام را سرنگون کردند و اکنون می‌بینند که دولتی بر سر کار است که با سیاست‌های آن در منطقه مخالف است، از جمله اهداف راهبردی کاخ سفید برای حمله نظامی به سوریه است.

آمریا هنگام حمله به عراق و لیبی با مخالفت قاطع مواجه نبود اما اکنون این مخالفت‌ها به خاطر آشکارشدن دروغ‌ وجود سلاح کشتار جمعی در عراق افزایش یافته است و همین امر باعث شده تا اوباما نتواند تصمیم قاطعی را در حمله به سوریه اتخاذ کند.

از سوی دیگر نگرانی آمریکا از نوع واکنش سوریه پس از حمله هم قابل توجه است. سوریه که این روزها در پی تهدید به حمله نظامی آمریکا در آمادگی جنگی به سر می‌برد همه قابلیت‌های نظامی خود را در حالت رزم قرار داده و تهدید کرده است در صورت تهاجم اسرائیل را هدف موشک‌های خود قرار خواهد داد و خلبانان نیروی هوایی این کشور نیز اعلام کرده‌اند برای پاسخ به این حملات هواپیماهای خود را به ناوهای آمریکایی می‌کوبند. کاری که نیروی هوایی ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم در عملیات انتحاری علیه ناوهای آمریکایی انجام دادند و نام آن را هم گذاشتند «کامیکازی»

کامیکازی («کامی» به معنای خدا ــ «کازی» یعنی باد) که طی آن خلبانان ژاپنی هواپیمای پر از مواد منفجره خود را به ناوهای آمریکایی در آبهای خاور دور می کوبیدند.این عملیات انتحاری تلفات و زیانهای سختی به آمریکایی‌ها وارد آورد که فصل جداگانه ای را در تاریخ جنگ جهانی دوم به خود اختصاص داده است.

سوریه برگ برده دیگری هم دارد. موشک‌های زمین به زمین این کشور علاوه بر پر تعدا بودن از قابلیت ویژه استتار و مخفی ماندن برخوردار است که آمریکایی‌ها و نیروهای غربی از استقرار این موشک‌ها در خاک سوریه بی اطلاع هستند.

اصابت هر موشک سوریه‌ای به سرزمین‌های اشغالی فلسطین ضربه مهلکی بر پیکر رژیم صهیونیستی خواهد بود. اکنون سرزمین‌های اشغالی هم حالت جنگی به خود گرفته و پناهگاه‌ها به روی مردم باز شده است.

آمریکا اکنون خود را تخقیر شده می‌پندارد. همراه نشدن کشورهای همپیمان آمریکا از جمله آلمان،انگلیس، کانادا و... واشنگتن را عصبانی‌تر هم کرده است. این عصبانیت آیا باعث تجدید نظر در تصمیم کاخ سفید خواهد شد یا جنگی را در منطقه رقم خواهد زد که سال‌ها گریبان آمریکا و منطقه را خواهد گرفت؟

جام جم آنلاین-محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۴
فاجعه
United States
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
آخه مگه حمله شیمیایی خوبه كه ازش دفاع می كنید مگه مسموم شدن مردم و عواقب ماندگارشو ندیدیم كه باز هم تاكید داریم چون برای ما اتفاق افتاده نباید جلوش گرفته شه ؟ هر كسی كه جلوی اینجور حمله ها رو بگیره خدا پشت و پناهش باشه و موفق بشه برام فرقی نمی كنه اوباما باشه یا كسه دیگه ادعای مسلمانی می كنیم ولی داریم از انسانیت دور می شیم چون سوریه اینكارو می كنه خوبه اگر عراق اینكارو بكنه بده منطق پشت این حرفا نیست اونهایی هم كه مثلا دارن سیاسی فكر می كنند بدونند دارن درمورد آدمها صحبت می كنند و طبیعت .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
آمریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند. (امام)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
نویسنده محترم خبر مقاله لطفا شرافت حرفه ای خود را حفظ كنید . آمریكا هیچگاه تروریست های تكفیری را مورد حمایت قرار نداده و پیشتر یكی از دغدغه های این كشور كه باعث تردید برای حمله نظامی به سوریه شده بود همین گروه های تروریستی بوده لطفا شرافت حرفه ای خود را حفظ كنید و منصفانه نقد كنید .
h.m
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
در پاسخ به این منتقد كه اسمش فاجعه است باید بگویم اگه دوستدار نظام آمریكاییه جاش تو این كشور نیست.چرا باید پس از گذشت سالها از آمریكایی دفاع كنه كه نه انسانیت حالیشه و نه حقوق بشر.مرگ بر امریكا و دوستداران آمریكا
معلوم نیست.
Switzerland
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
یك طرفه بود
v,p hgi inhdj
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
متاسفم به همچین كشور سلطه گر
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
جام جم عزیز بنده در روز حداقل اخبار 25 سایت خبری معتبر جهان را مطالعه میكنم اما فقط اخبار شما در حمایت كوركورانه از دولت سوریه میباشد.لطفا شخصیت حرفه ای خود را حفظ كنید.
همتی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
كی گفته آمریكا از تروریستهای تكفیری حمایت نمیكنه ؟پس این كمكهای مالی وتسلیحاتی وهزاران موارد دیگر كه خودشان هم اعتراف دارند واز طریق تركیه واردن وعراق وحتی اروپا وارد سوریه میكنند .كمك آمریكا ومزدورانشان نیست؟؟یه كمی عاقل باش باران جان!!!مثل اینكه 2یا3سال میشه پیگیر سوریه نیستی!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
نمیدونم خانم باران از كجا با این اطمینان حرف میزنی كاش برای ادعای خودت دلیل هم ارائه میكردی
همچین فاجعه‌ای كه ادعا داری سوریه استفاده كرده از تسلیحات شیمیائی شماهم بدون منطق حرف میزنی برای هر ادعائی دلیلی لازم است
فاجعه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
باران عزیز اگر در كشور خودمان این اتفاق بیفته دوست دارید كسی پیگیری كنه و جلوی بمبهای شیمیایی رو بگیره یا نه دوست دارید تا چند صد سال شاهد بچه های عقب مانده و سرطانی باشید؟ حالا كار ندارم كار كی باشه كار هر كسی كه هست باید جلوش گرفته شه . حرف من اینه كه كاری ندارم كه چه كسی و چه دولتی این كارو می كنه هر كسی كه جلوشو بگیره آدمه و انسانیت سرش می شه كسی كه تشویق می كنه وای به آخرتش
اشتباه اشتباه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
عرض كنم خدمتتون امریكا یك سیاست مدار پیرشده برای كشورهای غربی می باشد از انجا كه امریكا با سیاستی كه در مورد سوریه طرح كرده است كشور های عربی با حمایت از این سیاست امریكا
بعد از مدتی كه امریكا قدرت بعضی از كشورهایی عربی را بدست گرفت ان موقع
كشورهایی كه از امریكا حمایت میكردن میفهمند كه كارشان اشتباه بوده است وتنها فقط به ضرر خودشان این كار را انجام میدادن.007
مهدی
Thailand
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
دولت سوریه از ابتدا سلاح شیمیایی داشته و حتی اگر از آن استفاده نكرده مسئولیت حفظ آن از دست دیگران بعهده او بوده پس در نتیجه مقصر و گناهكار است.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
جناب روزبه حتما سایت سازمان سیا و موساد یا وزارت خارجه امریكارو میخونی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
استفاده از سلاح شیمیایی از هر طیفی كه باشه خلاف انسانیته علی ایحال به نظر میرسه كه تروریستها باكمك برخی ازكشورهای حوزه خلیج فارس وغربی این اقدام شوم روانجام دادندالبته آقای روزبه باید كمی دقتش روروی برخی ازسایتهابیشتر كنه كه گول نخوره همیشه اخبار روباعقل خودمون بسنجیم بهتره تابافكر دیگران
مه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
این اوباما كه میگه مطمئنیم حكومت سوریه از بمب شیمیایی استفاده كرده احتمال این رو نمیده كه حكومت اسد ممكنه از سلاح شیمیایی علیه كشورهای دشمن منطقه ای از جمله اسرائیل استفاده كنه؟؟
پس مطمئن هستند كه اسد از بمب شیمیایی استفاده نخواهد كرد كه طبل جنگ میزنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
مردم دنیا به شیطنتهای امریكا پی برده.ومیدانند امریكا برای حفظ منافع خود ورژیم صهیونیستی .همیشه بدنبال دشمن فرضی میگردد.فلذا.این ترفند دیگركهنه شده. بقول بزرگان ایرانی .امریكا درحال فروپاشی است.
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
آقای همتی عزیز از ارتش آزاد حمایت می كنه نه از گروه های تكفیری . هیچگاه آمریكا از جبهه نصرت و دیگر گروههای تكفیری حمایت نكرده است . البته این به این معنی نیست كه آمریكا دنبال منافع خودش نیست ولی این دلیل نمی شه شرافت قلم حفظ نشه و دروغ بنویسیم .
حمزه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
چه طور وقتی اسرائیل علیه مردم غزه از سلاح های ممنوعه استفاده میكنه آمریكا به فكر بشریت نیست.
به فرض هم كه دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده كرده باشه آیا تلفات این بمبها بیشتر بوده یا تلفات حمله ای كه آمریكا می خواد به سوریه بكنه و آیا با حمله آمریكا به سوریه مردم عادی كشته خواهند شد یا بشار؟؟؟از حمله به عراق تا حالا بیش از یك میلون نفراز مردم عراق كشته شدند، به نظرتون اگه صدام بود این قدر از مردم عراق را میكشت؟توی افغانستان هم همین طور بهتره از تاریخ بهتر درس بگیریم و از كسانی كه به اسم بشریت هر كاری دوست دارند انجام میدهند و به خودشون هم جایزه صلح میدهند و بقیه را متهم به ضد بشری بودن می كنند دفاع نكنیم.
سرباز حق
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
اوباما احمق با اون وزیر امور خارجه نفهمش از ترس اینكه مردمش در مورد كشتن مردم بی گناه در امریكا و بیكاری و ......تظاهرات نكنند مجبور شدن این سناریوی را ایجاد كنند
مهدیار
Germany
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
آقا یا خانم فاجعه
واقعا كه بی اطلاعید!!!
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
اگه از روز اول آقای اسد صدای مردم رو می شنید حالا سوریه جای تكفیری ها نبود بالاخره باید قبول كرد حكومت سوریه یه نوع دیكتاتوری بود وباید جای خود را به یك حكومت مردمی می داد حالا با این برادر كشی یا به عبارت دیگر آدمكشی دیگه كسی جرات میكنه برای زیارت بره سوریه
علی ش
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
كشوری كه بارها علیه دیگران از انواع و اقسام بمب ها استفاده كرده !!! حالا دم از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم می زند.كاش حداقل به اندازه سر سوزنی مردانگی در وجود پلیدش بود و عذرخواهی كه بلد نیست هیچ !!! لااقل یاوه گویی هم نمی كرد.
زنده باد ایران و روسیه و سوریه و طرفداران حق
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
این منفی ها چیه كه به این خبر داده شده؟؟؟
حتم دارم از جانب دوستان آمریكا و اسرائیل جنایت كار است.وگرنه انسان آزاده اگر دین ندارد حداقل آزاد مرد است و طرف حق را می گیرد.ولی افسووووووووووووووووووووس
علی ش
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
نظردهندگان محترم!!!!!!! حضرات:
فاجعه ، روزبه ، باران
جای بسی تاسف فراوان كه عقل خود را پشت ظاهر عوام فریب آمریكا و ... مخفی كردید و نان از كشوری می خورید ولی از شیطان حمایت می كنید.لطفا كمی منطقی !!!!! با قضایا برخورد كنید.
آباد باشی ایران
جانم فدایت ایران
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
یه عده میگن بشار شیمیایی زده
بازرسا میگن بشار نبوده
حالا برخی مردم ایران هی میگن نه بشار بوده
چون نفس شان رو به امریكا فروختن و بنده و برده ی اون هستن
اكبر
Netherlands
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
علت این است كه امریكا اول خیلی عربده كشید و قلدری كرد بعد دید حریف محكم جاش ایستاده و استوار استقبال می كند از نبرد ,حالا نمی تواند عقب بكشد چون اگر عقب نشینی كند از حرفش , آبرویش رفته البته آبرو كه ندارد امریكا , حالا نه راه پس دارد نه پیش , فقط شعار می دهد , جایی كه رد پای متحدان سوریه باشد یعنی رد پای شیران , و خوب جنگ با شیران هم راحت نیست و خیلی برایش گران تمام خواهد شد و در آخر هم با شكست خفت بار باید عقب نشینی كند مثل خروس شكست خورده كه دیگر نه تاج دارد نه دم دارد و نه پر , یعنی كلا كچل
جمال زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
كامیكازه !!!!!!.... ساده انگاری در مقاله موج میزد!!!!!!
صدای وجدان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
چرا جام جم از انعكاس برخی نظرات منفی با آنكه محترمانه بیان می شود وحشت دارد ولی اگر نظرات موافق باشد حتی اگر با فحاشی و گزافه گویی همراه باشد سریعا انعكاس می دهد. در زیر تعداد زیادی از شواهد آنرا می بینید.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
چرا بشار بمب شیمیایی زد؟ اون هم در حالیكه فشار بین المللی فوق العاده ای روی دولت سوریه بود؟ در داخل هم این ارتش سوریه بود كه اخیرا داشت كم كم پیشروی میكرد.چرا یه خورده احتمال نمیدیم كه مخالفان این كارو كردن؟ كاری ندارم كه حكومت سوریه دیكتاتوری بود ،دموكراسی بود یا چیز دیگه ،اصلا فرض كنیم یهودی بودن ،ولی به خدا قسم این كشور مظلوم واقع شده. جالب اینجاست كه این موضوع در بین مردم ما چقدر موافق و مخالف پیدا كرده اون هم از نوع دو آتیشه ... .خیلی ها برای خودشون كارشناس سیاسی شدن ،به نظر شما اینا تاثیرات شبكه های غربی نیست؟این كه فكر كنیم آمریكا ناجی ملت سوریه بشه خنده داره ،دوستان خواهش میكنم كمی بیشتر فكر كنید و از سر هیجان تصمیم نگیرید.
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
با سلام در پاسخ به انهایی كه میگویند آمریكا طرفدار حق است ایكاش در زمان جنگ بودند و میدیدند كه آمریكا چه جنایتهایی كه به مردم ایران و مردم حلبچه كرد صدام فقط دست نشانده و مجری ان بود
s.a
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
خواهش می كنم با خودتان وخدای بالا سرتان رو راست باشید ویك لحظه به حرفهایی كه میزنید فكر كنید واقعا كی راست میگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
خانم باران مطمئن باشید كه آمریكا و اسرائیل قصد دارند توازن قوا برای دو طرف درگیر برقرار باشد تا این جنگ داخلی كه 2 سال طول كشید مانند افغانستان 100 سال طول بكشد و تمام زیر ساختها و انرژی سوریه صرف این جنگ داخلی شود . اگر غرب راست می گوید بجای فشار جهانی به دولت برآمد از رای ملت سوریه باید فشار خود را به گروه النصره و حامیان عربی آن معطوف می كرد كه با كمال وقاحت سرانسان ها با اره می برند و یا زنده زنده می سوزانند فقط بخاطر مذهب و دینشان به عبارتی آنها حتی نمی پرسند كه شما طرفدار اسد هستید یا مخالف او بلكه هركس با مذهب آنها یكی نباشد كافر و محكوم به مرگ به بدترین شكل ممكن است و غرب با تحت فشار قرار ندادن چنین گروههایی عملا سیاست تفرقه بیانداز و حكومت كن خود را بنمایش گذاشته است.
ع.د
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
اصلا به آمریكا چه ربطی دارد كه در هر كجای جهان فضولی می كند ؟آمریكا برود مشكلات مملكت خودش را حل كند
استكبار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
من اصلا نمی توانم به حرف و نیت كشوری كه سابقه ارتكاب هزاران فاجعه كه كوچكترین آن ها عبارتند از در ژاپن استفاده از سلاح اتمی ، در ویتنام استفاده از عامل شیمیایی نارنجی و بمبهای ناپالم ، مورد اصابت قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران ، در عراق استفاده از اورانیوم ضعیف شده و ... اعتماد كنم و به دوستان حامی این ژست های آمریكا توصیه می كنم تاریخ را مطالعه كنند و عكس های كودكان ناقص در هیروشیما - ناكازاكی - كل ویتنام مثل هانوی - فلوجه و كودكان غوطه ور در آب ایرانی در خلیج تا ابد پارس دقت كنند.

نیازمندی ها