وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

برنامه پزشک خانواده نباید متوقف شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر عدم توقف برنامه پزشک خانواده گفت: باید با انجام بررسی های لازم مشکلات این حوزه به سیاستگذاران کشور اعلام شود.
کد خبر: ۵۹۲۷۰۵
برنامه پزشک خانواده نباید متوقف شود

مراسم تقدیر از کمیته های بورد تخصصی و فوق تخصص آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام پزشکی، روسای دانشگاههای علوم پزشکی، وزرای سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استادان این رشته شامگاه پنجشنبه در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در این مراسم، بیمه های درمانی را ناکارآمد دانست و گفت: می بایست با تقویت بیمه ها، نظارت بیشتری بر هزینه های درمان بیماران صورت گیرد و انجمن های علمی و نظام پزشکی در نظارت بر این امر نقش اساسی ایفا می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مشکلات مربوط به بودجه در این وزارتخانه تا پایان سال وجود خواهد داشت و تلاش خواهد شد طی دو سال آینده مردم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و بهداشت و درمان باشند.

 اعلام اخبار خوش دارویی در آینده نزدیک

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اتخاذ تدابیر مناسب در باره داروها خبر داد و افزود: در آینده نزدیک اخبار خوشی در حوزه داروها اعلام خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی، اقتصاد مقاومتی در حوزه داروها را خودکفایی در تولید دارو دانست و گفت: پزشکان باید تا حد امکان در نسخه نویسی داروهای تولید داخل را تجویز کنند و از تجویز داروهای جدید خارجی جلوگیری کنند، چرا که این امر موجب ایجاد مشکل و سختی برای بیماران خواهد شد.

وی افزود: اتحاد و همگرایی و اعتماد به جامعه پزشکی کلید اصلی است که می توانیم سهم سلامت از نظام را مطالبه کنیم.

تحریم ها در درمان بیماری ها اثر ندارد

حسن ابولقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز تحریم ها نمی تواند در جامعه پزشکی و درمان و تشخیص بیماری ها زیاد تاثیرگذار باشد، چرا که ایران در این زمینه خودکفا شده است.

وی با تاکید بر احیا و نهادینه کردن اخلاق حرفه ای در جامعه پزشکی کشور به عنوان یکی از کارهای ضروری در پزشکی، افزود: استفاده از خرد جمعی می تواند باعث رشد پزشکی و اخذ تصمیمات مناسبتر شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها