آتش به جان سفید کوه خرم آباد افتاد

شامگاه امروز منطقه سفید کوه خرم آباد که یکی از زیستگاه‌های مهم گونه‌های منحصر به فرد جانوری در لرستان محسوب می‌شود دچار حریق شد.
کد خبر: ۵۹۱۸۰۳
آتش به جان سفید کوه خرم آباد افتاد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: حدود یک ساعت از وقوع آتش سوزی در منطقه سفید کوه خرم آباد می گذرد و به محض اطلاع از حادثه اکیپ های اطفاء حریق این اداره کل به محل اعزام شده اند.

محمد حسین بازگیر با تاکید بر اینکه محل وقوع آتش سوزی یک منطقه صعب العبور است، بیان داشت: خوشبختانه این منطقه فاقد پوشش جنگلی خاصی بوده و به طور عمده آتش سوزی در مراتع رخ داده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای اطفاء حریق صورت گرفته است، بیان داشت: با توجه به تاریکی هوا امکان اعزام بالگرد به این منطقه نیز وجود ندارد و به همین خاطر رسیدن نیروها به محل آتش سوزی زمان می برد.

بازگیر با بیان اینکه خوشبختانه آتش سوزی در درون منطقه حفاظت شده رخ نداده است، گفت: منطقه حفاظت شده سفید کوه از کلدر آغاز می شود در حالیکه آتش سوزی در نزدیکی شهر خرم آباد رخ داده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان نیز  از اعزام نیروهای اطفاء حریق یگان حفاظت این اداره کل به منطقه خبر داد.

مهرداد بهاروند ادامه داد: علی رغم اینکه منطقه در حوزه کاری محیط زیست است ولی اکیپ های منابع طبیعی نیز به منطقه اعزام شده اند.

بنابر این گزارش منطقه سفیدکوه در استان لرستان بین 48.18 تا 47.43 عرض طول شرقی و 33.49 تا 33.29 عرض شرقی واقع شده است.

مساحت این منطقه حفاظت شده بالغ بر 71 هزار و 477 هکتار است. پوشش گیاهی منطقه سفیدکوه شامل بلوط، ارژن، کیکم، ‌انجیر وحشی، زالزالک، ‌آلبالوی وحشی، گلابی وحشی، بنه، گون، چوبک و آویشن است.

این منطقه یکی از زیستگاههای مهم گونه های منحصر به فرد جانوری در لرستان محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها