افتتاح 40 طرح محرومیت زدایی در خراسان شمالی

بهره برداری همزمان از 40 پروژه محرومیت زدایی که توسط قرارگاه سازندگی قرب کوثر در روستاهای خراسان شمالی اجرا شده بود، نوید حرکت به سمت ریشه کنی محرومیت در این استان را به مردم داد.
کد خبر: ۵۹۰۰۵۰
افتتاح 40 طرح محرومیت زدایی در خراسان شمالی

 با وجود اینکه 9 سال از تاسیس خراسان شمالی گذشته است، اما هنوز این استان در زمره استان های کمتر توسعه یافته کشور قرار دارد و در بسیاری از بخش های آن به خصوص در روستاها، غبار محرومیت هنوز از چهره مردم و منطقه زدوده نشده است.

سال گذشته و در جریان سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، این مسئله مورد تاکید ایشان قرار گرفت و پس از آن نیز مصوب شد که به پروژه های محرومیت زدایی این استان کمک رسانی وی‍ژه شود تا مردم این استان نیز بیش از گذشته از مزایای توسعه برخوردار شوند.

بعد از سفر مقام معظم رهبری به این استان که در پاییز سال 91 برگزار شد، از زمستان همان سال اجرای 84 پروژه محرومیت زدایی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری توسط قرارگاه سازندگی قرب کوثر آغاز شد.

اکنون و در حالی که هنوز به نخستین سالگرد سفر رهبری به این استان نرسیده ایم، 40 پروژه از این تعداد با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر و با اعتبار بیش از پانزده میلیارد ریال در خراسان شمالی افتتاح شد.

مشاور فرمانده کل سپاه و فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر در آیین افتتاح طرح های محرومیت زدایی خراسان شمالی اظهار داشت: اقدامات سپاه در بحث محرومیت زدایی و مردم یاری در سراسر کشور در حال انجام است و در این زمینه از همه ظرفیت های سپاه استفاده می شود.

سردار ضیاءالدین حزنی مشارکت در اجرای طرح های کوچک و زودبازده در سطح کشور را در برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام بسیار موثر دانست و گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام از محل وجوهات زکات، ساخت مسجد، اکرام ایتام و کمک به حوزه های علمیه از دیگر اولویت های قرارگاه سازندگی قرب کوثر است.

بهره برداری از 9 هزار و 500 طرح محرومیت زدایی در کشور

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر گفت : به زودی نزدیک به 9 هزار و 500 طرح محرومیت زدایی در کشور به بهره برداری می رسد.

سردار حزنی اضافه کرد: از دوازده هزار و 83 طرح محرومیت زدایی که در کشور از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در حال ساخت است دو هزار و 550 طرح تحویل مردم شده و مابقی نیز در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

سردار حزنی احداث مساجد، غسالخانه، خانه های عالم، کتابخانه، وضوخانه، لایروبی قنوات و اجرای آبرسانی کشاورزی را از جمله این طرح ها برشمرد و گفت: همه این طرح ها از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ساخته می شود.

وی اظهار داشت: این طرح ها به منظور همکاری، مشارکت و همدلی سپاه با مردم و محرویت زدایی در کشور اجرا می شود.

پیشر فت 70 درصدی 41 پروژه محرومیت زدایی در استان

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در آیین بهره برداری از 40 پروژه محرومیت زدایی در این استان گفت: بیش از پانزده میلیارد ریال از اعتبارات محرومیت زدایی در اختیار قرارگاه قرب کوثر، به استان واگذار شده است که با استفاده از این اعتبارات 40 پروژه در قالب مساجد، غسالخانه، خانه عالم، کتابخانه و ...  افتتاح شده است.

سردار حسینعلی یوسفعلیزاده افزود: عملیات اجرایی 41 پروژه محرومیت زدایی دیگر نیز در استان با 70 درصد پیشرفت در حال انجام بوده و امید می رود به زودی به بهره برداری برسند.

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها یک دریا احساس و عاطفه از مردم کم توقع مناطق محروم دیده شد که همین آرامش و احساس و عطوفت از مردم بصیر خراسان شمالی برای دست‌اندرکاران این عرصه کفایت می‌کند.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: 85 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در استان پیش بینی شده که تاکنون پانزده میلیارد ریال آن دریافت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها