عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح سه شنبه

کنایه‌های روحانی به احمدی نژاد

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

دفاع آخر روحانی از کابینه

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون شائبه وجود سرب در شربت تریاک،طرح کاهش آلودگی هوا ۱۵ سال «روی هوا»،وزیران دولت یازدهم امروز مشخص می‌شوند،کلید واژه‌هایی برای خروج مصر از بحران،دفاع آخر روحانی از کابینه،روی خوش مجلس به کابینه،عسگراولادی:اگر می‌توانستم معاون زنگنه می‌شدم و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۸۸۳۸۹
دفاع آخر روحانی از کابینه

تهران امروز:دفاع آخر روحانی از کابینه

بررسی رای اعتماد مجلس به کابینه به انتهای کار رسیده و هفت وزیر باقی‌مانده، امروز هم از تریبون مجلس به دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود می‌پردازند و پس از آن هم حسن روحانی آخرین دفاعیه را از کابینه پیشنهادی‌اش به‌عمل می‌آورد تا زمینه برای رای‌گیری نمایندگان مجلس آماده شود. تاکنون 12 وزیر از مجموع 18 وزیر کابینه به دفاع از خود و پاسخ به سوالات نمایندگان پرداخته‌اند. طبق گفته برخی نمایندگان، اکثریت وزرای پیشنهادی رای اعتماد مجلس را خواهند گرفت اما چند وزیر پیشنهادی روی خط حرکت می‌کنند و رای اعتماد آنان بستگی به دفاعیه آخر حسن روحانی از کابینه و نیز برخی رایزنی‌های درون فراکسیونی بستگی دارد. فضای مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هم عموما آرام بود و به غیر از روز دوشنبه که برخی حاشیه‌ها را به‌دنبال داشت، اما پس از آن اتفاق ویژه‌ای رخ نداد. صبح روز گذشته مجلس جلسه غیرعلنی داشت که طی آن علی لاریجانی برخی توضیحات را به نمایندگان داد و خواستار آن شد تا از رهبر معظم انقلاب هزینه نشود.

جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حجت‌الاسلام حسن روحانی که از روز دوشنبه 21 مردادماه آغاز شده بود، روز گذشته با بررسی برنامه‌های شش وزیر پیشنهادی دیگر ادامه یافت. به نظر می‌رسد مجلس تلاش دارد تا بتواند امروز بررسی برنامه وزرا را به اتمام برساند تا در آخرین ساعات روز نتایج رای اعتماد خود را به وزرای پیشنهادی اعلام کند.

مسائل رخ داده در جلسات رای اعتماد به وزرا و درگیری لفظی نمایندگان، سبب شد علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدای جلسه تذکری درباره توجه به نوع رفتار و سخنانی که بیان می‌کنند به نمایندگان بدهد. فارس در این باره می‌گوید: رئیس مجلس در این جلسه غیرعلنی و غیررسمی به نمایندگان متذکر شده که با توجه به پخش زنده نشست‌های علنی مجلس، شئونات را رعایت کنند و از کسی نام نبرند، همچنین برای دفاع از هر موردی از مقام معظم رهبری مایه نگذارند. همچنین اعلام برخی اسامی در نطق افرادی که در مخالفت با وزرای پیشنهادی سخن گفتند، همچون روزهای گذشته جوابیه‌هایی به مجلس ارسال شد که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس و به دستور علی لاریجانی رئیس مجلس در صحن علنی قرائت شد.

بازار داغ جوابیه‌ها به بهارستان

در جلسه روز گذشته سه جوابیه خوانده شد. جوابیه مرتضی بانک، دری‌نجف‌آبادی و جمشید رسایی. جوابیه مرتضی بانک نسبت به نطق حکیمی نماینده رودبار بود که در مخالفت با کلیت کابینه حسن روحانی در نخستین روز بررسی صلاحیت کابینه سخن گفته بود. در جوابیه بانک آمده بود: متاسفانه ایشان دروغ‌هایی چند را به من نسبت داده و از زدن تهمت ابایی نداشتند. کاش لیست کابینه و اعضای دولت را می‌دیدند تا متوجه شوند بنده هیچ عضویتی در این کابینه ندارم و هیچ سنخیتی با فتنه هم ندارم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، وزیر اسبق اطلاعات و امام جمعه کنونی اراک، هم در جوابیه‌ای نسبت به نطق حمید رسایی نوشت در این زمینه تحلیل‌های غلط و ناصوابی ارائه شد که اولا خلاف واقع و به‌دور از حقیقت است، ثانیا برخلاف مصالح کشور است، ثالثا تعرض به اشخاصی که خود حضور و امکان دفاع و توضیح ندارند، کار صحیح و اخلاقی نیست و برخلاف رهنمودهای امام راحل قدس سره است و رابعا تحلیل و مقایسه‌ها نیز دور از واقعیت بوده و نباید برای تخریب وزیر پیشنهادی خدمات دیگران را زیر سوال برد و آنان را تخریب کرد. اینجانب در صورت نیاز و صلاح آماد‌گی لازم برای ارائه توضیحات کافی دارم.

جوابیه جمشید رسایی برادر نماینده تهران نسبت به سخنان کاظم جلالی هم قرائت شد که در آن آمده بود: بنده عضو جبهه مشارکت و عضو ستاد آقای موسوی در سال 88 بوده و در انتخابات 92 هم برای روحانی کار کردم. وی با بیان اینکه با اردوکشی و اعتراضات خیابانی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، مخالف بوده تاکید کرده بود که نظراتش با برادرش متفاوت است ولی بیان مطالبی برای تخریب برادرش را خلاف مروت می‌داند. وی افزوده بود: 10 سال در وزارت راه فعالیت داشتم اما هرگز بهره‌مند از قراردادهای کلان نبودم. فرزندم روز قدس سال 88 بازداشت شد و یک روز بعد با حکم مراجع قضایی آزاد شد اما در این مدت با برخوردهای غیرقانونی مواجه شد و در اعتراض به نیروی انتظامی از این مسئله شکایت کردم که با رضایت فرزندم خاتمه یافت. برادرم در آزادی فرزندم دخالتی نداشت اما در پیگیری از مراجع قضایی مکاتبه داشت. کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت، در نخستین روز از بررسی صلاحیت کابینه در تذکری خطاب به نماینده تهران که برخی را «فتنه‌گر» می‌خواند به مواضع سیاسی برادر و فرزند برادر وی اشاره کرد که اصلاح‌طلب هستند.از این رو جدال لفظی بین وی و حمید رسایی رخ داد که موجب بیان تذکر از سوی لاریجانی شد.

حاشیه‌های یک مخالفت!

در مخالفت با پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری، کوچک‌زاده نطق خود را بیان کرد. اما وی در سخنان خود بیشتر علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار را مورد انتقاد قرار داد. اظهارات وی با نطق غرای نماینده موافق پورمحمدی مواجه شد. قاسم عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در واکنش به اظهارات وی گفت: حرف‌هایی که باید زمان خاوری دزد که با 3 هزار میلیارد از کشور فرار کرد، می‌زدی را چرا الان مطرح کردید؟! شما مخالف آقای ربیعی بودی یا پورمحمدی که اینقدر در سخنان تان به اظهارات ربیعی استناد کردید؟

اظهارات بخشایش اردستانی در مخالفت با پورمحمدی نیز سبب شد تا مهدی هاشمی در تذکری نسبت به سخنان وی اعتراض کند.اردستانی ضمن اعتراض هاشمی به سخنانش و در خواست زمان تذکر، خطاب به وی گفت: «بنشین، خودتان هم در پرونده بودید.» این سخنان سبب شد تا علی لاریجانی در تذکری به وی بگوید که سخنان‌تان توهین‌آمیز بود و نباید بیان می‌شد. هاشمی نیز در دفاع از خود خواستار پیگیری این سخن از سوی مجلس شد و تاکید کرد: در آن زمان بنده معاون عمرانی وزارت کشور بودم و هیچ مشکلی وجود نداشت چرا که بودجه دولتی است و ذی‌حساب مسئول تطبیق مقررات با قوانین است.وی با بیان اینکه پورمحمدی اشراف کامل به حوزه کاری خود را دارد،‌ افزود: ماجرا این است که با یک معامله سیاسی می‌خواهند شخصیت آقای پورمحمدی را خراب کنند.نباید به عده‌ای فرصت داد تا آقای پورمحمدی را تخریب کنند.

جام جم

قاهره در آتش و خون
روز سرنوشت کابینه
شائبه وجود سرب در شربت تریاک
نسخه کارشناسان برای اقتصاد روحانی

خراسان
    
ارتش مصر مردم را قتل عام کرد
طرح کاهش آلودگی هوا ۱۵ سال «روی هوا»
تکلیف کابینه احتمالا امروزمشخص می شود
سفیر روسیه در تهران: موفقیت مذاکرات با ایران به جدیت 1+5 بستگی دارد

کیهان

حمام خون در مصر هزاران کشته و مجروح
نهاده‌های دامی در حال فاسد شدن واردکنندگان حاضر به تخلیه کشتی‌ها نیستندچ
با رای اعتماد نمایندگان مجلس وزیران دولت یازدهم امروز مشخص می‌شوند
فریاد یکپارچه مردم بحرین آل‌خلیفه باید برود

جمهوری اسلامی

کشتار معترضین توسط ارتش و آغاز جنگ داخلی در مصر
تکلیف دولت یازدهم امروز مشخص می‌شود
فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته کنکوری‌های 92
اذعان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر لزوم حضور اسد در قدرت

رسالت

جنگ داخلی در مصر 2200 کشته و 10 هزار زخمی
سید حسن نصرالله:جنگ با اسرائیل از تنش‌های سیاسی داخلی آسانتر است
گزارش سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی
وقتی روستاها اباد باشند مشور جان می گیرد

سیاست روز

توفان تمرد بحرینی‌ها برای براندازی آل‌خلیفه
رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شاید امروز
کلید واژه‌هایی برای خروج مصر از بحران
قاهره میدان جنگ شد

آفرینش

27 مرداد آغاز ثبت نام دوره های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی
شایعاتی از کشته شدن 800 تن از مخالفان درمیان درگیری‌ها
امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکوری‌های 92
مهدی سنایی:سخنان دکترروحانی در رای اعتماد کامل مجلس تعیین‌کننده است

حمایت

بررسی صلاحیت 5 وزیر پیشنهادی دیگر به پایان رسید؛شمارش معکوس برای رای اعتماد
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:دادرسی طولانی اثر مجازات را می کاهد
راه‌ افتادن حمام خون در مصر
سرویس های ناایمن همچنان درکمین دانش آموزان

تهران امروز

دفاع آخر روحانی از کابینه
کشتار در خیابان‌های قاهره
ایران در رتبه سوم جدول جهانی تورم
محموله بزرگ ماهواره‌ای در تور پلیس

تابناک

گفتند 3 وزیر نباید رای بیاورند!
نیل رنگ خون گرفت
خروج نیمه محرمانه آثار تاریخی از فهرست نفایس ملی
سود طلبی برج سازان اعتقادات را کنار زده است

قانون

روی خوش مجلس به کابینه
هزینه ارتباطات از هزینه تحصیلات بالاتر است
قتل زنان با طناب سفید
حمام خون در قاهره

شرق

دو نشست «غیرعلنی» در یک روز
جنگ خیابانی در «قاهره»
عسگراولادی:اگر می‌توانستم معاون زنگنه می‌شدم
 مجیدی به منتقدان فیلم «محمد (ص)»:پاسخ کج‌فهمی‌ها را پس از نمایش فیلم می‌دهم

بهار

شبح مرگ در قاهره
پاسخ وزارت اطلاعات به استعلام روحانی
نگرانی تازه‌ای به نام کسری بودجه و رانت
جعفر میلی‌منفرد:آرامش و نشاط را به دانشگاه‌ها برمی گردانم

آرمان

شروع آرام پایان توفانی
اعتبارات مسکن مهر ته کشید
موضع 7 رقیب روحانی در باره وزرای پیشنهادی
حمام خون در خیابان‌های مصر

مردم سالاری

دولت یازدهم در یک قدمی رای اعتماد
اعلام حالت فوق‌العاده در مصر
خیز دولت برای اصلاح بودجه 92 یا تغییر در هدفمندی
ایران در جایگاه سوم بالاترین تورم دنیا

ابتکار

کشتار بی سابقه در مصر
زمزمه کسب رای‌ 18 وزیر
خیز دولت برای اصلاح بودجه 92
پایان سکوت مجیدی برای پروژه محمد(ص)

دنیای اقتصاد

روز تعیین تکلیف کابینه روحانی
اعتماد بازارها به کابینه آینده
مصر در آستانه جنگ داخلی
خروج یورو از رکود طولانی؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها