یک احتمال کاملا جدی

لیگ برتر در آستانه تعطیلی!

کد خبر: ۵۸۸۰۷۸
حق پخش تلویزیونی یا زیاده خواهی ؟


امید توفیقی ‌/‌ گروه ورزش

بودجه میلیاردی را دولت بپردازد، رسانه ملی هم میلیاردی پول پرداخت کند، پاداش‌های آنچنانی هم در طول سال به بهانه‌های مختلف به شما و بازیکنانتان از جیب دولت پرداخت شود، به این می‌گویند مدیریت یا آویزانی به جیب دولت؟

کیست که با فوتبال روز دنیا آشنایی مختصر داشته باشد و با وجود مطالعه‌ای هرچند سطحی، منکر درآمدزایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های حرفه‌ای شدن فوتبال باشد. صد البته اصلی‌ترین منبع درآمدزایی هم در فوتبال حرفه‌ای حق پخش تلویزیونی است. در این‌ باره صدا و سیما در دو، سه سال اخیر پرداخت‌های چند میلیاردی هم به‌سازمان لیگ بابت این حق پخش تلویزیونی داشته است، اما دیروز برخی مدیران باشگاه‌ها در شرایطی در نشست اتحادیه فوتبال بعضا با اظهارات نیشدار خود شمشیر را برای رسانه ملی از رو بستند که اگر کسی در جریان جزئیات نباشد، پیش خود فکر می‌کند رسانه ملی چه ستمی بر این باشگاه‌ها روا داشته است؟

اگر مدیر باشگاه خصوصی چنین طلبکارانه خواسته‌های خود را پیرامون حق پخش تلویزیونی رسانه‌ای مطرح سازد می‌توان گفت به نوعی حق دارد، اما مدیری که در طول سال اکثر قریب به اتفاق روزهای سال را چشم به وزارت ورزش و پول‌های دولت دارد، حق پخش را بابت چه چیزی می‌خواهد؟ شما که همه اجزا و ارکان مدیریت‌تان وابسته به پول دولت است چگونه ادعای اداره شبکه تلویزیونی دارید؟ به جای این همه اصرار غیرمنطقی بهتر نیست در جهت خصوصی شدن باشگاه‌ها همه فکر و ذکر خود را متمرکز کنید؟ آیا همه راه‌های درآمدزایی را بر شما بسته‌اند؟ راستی حق پخش تلویزیونی به شما پرداخت شود که به برخی بازیکنان پرداخت‌های دو میلیاردی داشته باشید؟ این هم شد مدیریت؟ این دیگر چه هنری است که از در و دیوار برسر هر فردی پول ببارد، نه تنها باشگاه‌های ایران که می‌تواند مجموعه‌های بزرگ‌تر از باشگاه‌های شما را اداره کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها