نبض سیاست

خداحافظی کدخدایی از سخنگویی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی، عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان در نامه‌ای خطاب به رسانه‌های جمعی، از سخنگویی شورای نگهبان خداحافظی کرد.
کد خبر: ۵۸۷۹۹۲

وی در نامه خود با بیان این‌که دعوت‌هایی برای ادامه مسئولیتش در سمت سخنگویی شورای نگهبان وجود داشته، با عذرخواهی به دلیل رد این دعوت‌ها ابراز امیدواری کرد افرادی تازه نفس به این میدان بیایند و تجربه‌ای نو را به محک گذارند.

علوی این قدر هم بوسیدنی نیست!

دیروز در جریان سخنرانی وزیر پیشنهادی اطلاعات دکتر لاریجانی با یک شوخی به ازدحام نمایندگان پیرامون حجت‌الاسلام علوی واکنش نشان داد. ماجرا این بود که بعد از نطق حجت‌الاسلام علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در دفاع از خود و پس از پایین آمدن وی از جایگاه ناطقان، تعدادی از نمایندگان با گردآمدن دور وی، اقدام به مصافحه و معانقه کردند.

علی لاریجانی در واکنش به این اقدام تعدادی از نمایندگان، به شوخی گفت: حجت‌الاسلام علوی اینقدرها هم بوسیدنی نیست.

علوی در ابتدای نطق خودش، شروع کننده شوخی با خودش بود.وی با اشاره به نقد برخی نمایندگان که گفته بودند روحانی افراد را متناسب با ویژگی‌هایشان به کار نگرفته، با اشاره به رنگ تیره پوست خود گفت: آقای روحانی تناسب‌ها را در نظر می‌گیرد.

در روز تحلیف ایشان از من خواست به استقبال رئیس‌جمهور سودان بروم که نشان‌دهنده درنظر گرفتن تناسب‌هاست.

در پایان سخنرانی ظریف، لاریجانی گفت: دوباره معانقه‌ها راه افتاد البته آقای ظریف کیفیت بهتری دارد!

جنبش ضدتحریم ایرانی تشکیل می‌شود

برخی از سازمان‌های غیردولتی و نهادهای جامعه مدنی فعال در عرصه حقوق بشر در جهت همبستگی بین‌المللی علیه تحریم غیرانسانی علیه ایران جنبش ضد تحریم تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از سازمان‌های غیردولتی ایرانی در اعتراض به تبعات تحریم‌ بر حقوق اولیه انسانی ایرانیان درصدد ایجاد جنبش ضدتحریم هستند و قرار است بعد از طی مراحل تکمیل، نامه‌هایی برای شخصیت‌های بین‌المللی و مسئولان حقوق بشری سازمان ملل ارسال کند. علاقه‌مندان با مراجعه به سایت این جنبش با آدرس www.isais.org می‌توانند فرم مربوط را تکمیل و در این جنبش شرکت کنند.

انتشار جزئیات طرح حمله احتمالی آمریکا به سوریه

در دو سال اخیر و به موازات ادامه درگیری‌ها در سوریه، همواره بحث احتمال مداخله نظامی غرب و بویژه آمریکا در این کشور به نفع گروه‌های مخالف و شورشی مطرح بوده است.

این بار‌ در شرایطی که رئیس ستاد ارتش آمریکا در سفری به خاورمیانه آمده است، منابع اسرائیلی طرح حمله احتمالی به سوریه را منتشر کرده‌اند.

تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی «دبکا فایل» نوشت: ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز دوشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا با نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کند؛ وی پیشتر دیدارهای مشابهی ‌نیز در کشور اردن با مقامات این کشور داشته است.

در این طرح احتمالی آمده است: آمریکا، فرانسه، عربستان سعودی و امارات‌ بر فراز مناطق مرکزی و جنوبی سوریه، منطقه پرواز ممنوع برقرار می‌کنند؛ منطقه‌ای که از مرز اردن و سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و دمشق را نیز در بر می‌گیرد.

ارتش سوریه در هفته‌های اخیر پیروزی‌های بزرگی در نبرد با شورشیان مسلح به دست آورده است.

قدردانی رئیس‌جمهور از فرمانده نیروی‌انتظامی برای تامین امنیت انتخابات

رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای از فرمانده نیروی انتظامی و همکارانشان به سبب تلاش ارزنده در تامین امنیت انتخابات و حفظ نظم و آرامش در سراسر کشور قدردانی کرد.

در نامه رئیس جمهور که در پاسخ به نامه تبریک سردار اسماعیل احمدی مقدم نوشته شده، آمده است: تلاش ارزنده جنابعالی و دیگر همکاران و کارکنان خدمتگزار و سختکوش ناجا در تامین امنیت انتخابات و حفظ نظم و آرامش در سراسر کشور قابل ستایش و قدردانی است.

لاریجانی با رئیس‌جمهور ناهار خصوصی نخورده است

خبر صرف ناهار مشترک و خصوصی رئیس مجلس و رئیس‌جمهور از اخبار داغ حاشیه‌ای روز اول رای اعتماد بود اما حسن زمانی مشاور رئیس‌ مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ضمن تکذیب این خبر گفت: رئیس‌جمهور بعد از پایان یافتن نشست علنی مجلس در نوبت صبح روز دوشنبه برای استراحت و صرف ناهار به دفتر خود واقع در پاستور مراجعه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها