رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران:

نامگذاری میدان حق شناس مصوبه شورا را نداشت

با پایان یافتن نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره کلیات کابینه پیشنهادی دولت یازدهم، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۷۵۰۰
نجفی، نخستین وزیر پیشنهادی در محک نمایندگان

امیرآبادی:نجفی درباره عملکردش در سال ۸۸ توضیح دهد

 امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به عنوان نخستین مخالف محمد علی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پشت تریبون قرار گرفت.

نماینده مخالف با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آیا شما وقایع ۸۸ را فتنه می‌دانید و آیا حاضرید فتنه‌گران را محکوم و درباره عملکرد خود در فتنه ۸۸ توضیح بدهید؟

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در جلسه علنی عصر امروز در مخالفت با محمد علی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نمی‌توانیم از کنار فتنه 88 به آسانی عبور کنیم اظهار داشت: در فتنه 88 برخی با اطلاع و با علم نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند و قانون‌شکنی خسارات سنگینی را به ملت وارد کرده‌اند و ما نمی‌توانیم از این موضوع به راحتی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه نجفی در انتخابات 88 در ستاد میرحسین موسوی بوده است افزود: در ستاد انتخاباتی افراد بودن جرم نیست اما اینکه بعد از اعلام نتیجه انتخابات مدعی شود که 11 میلیون رأی جا‌به‌جا شده است باید پاسخگو باشد؟ باید آقای نجفی پاسخ بدهد که چرا برخی با بیانیه‌های آنها به خیابان‌ها ریختند و به نظام خسارت وارد کرده‌اند.

امیر‌آبادی افزود: بعد از خطبه‌های مقام معظم رهبری در 29 خرداد این بود باید  پاسخ بدهند که چرا آن هزینه را به نظام وارد کرده‌اند.

آقای نجفی شما چه کاره بودید که در سال 88 مراجع تقلید نامه نوشتید گرچه نوشتن نامه به مراجع تقلید جرم نیست اما وارد کردن آن اتهامات در آن نامه به نظام اسلامی درست بود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای گروهی جهت دلجویی از آسیب‌دیدگان فتنه 88 خطاب به نجفی گفت لطفا بفرمایید شما چه کاره بودید که در آن زمان در مناطق مختلف حضور می یافتید و می‌گفتید که به نمایندگی از موسوی و کروبی می‌خواهید از آسیب‌دیدگان دلجویی کنید.

وی افزود: آقای نجفی در جمع کمیته ستاد آموزش و پرورش کروبی اظهاراتی داشتند که آن را در اختیار همکاران خواهم گذاشت.

امیر‌آبادی در بخش پایانی خود با طرح این سؤال از نجفی که برنامه شما برای ارتقاء فرهنگیان و ارتقاء کیفی مدارس دولتی چیست خطاب به نجفی گفت: آنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه می‌دانید یا نه آیا اصلا اعتقادی به تقلب دارید و آیا فتنه‌گران را محکوم می‌کنید.

وی افزود: آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام 9 دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید پاسخگو باشند.

عثمانی: کمک به نجفی کمک به آموزش و پرورش است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: فتنه جدیدی در راه است و این فتنه این است که مجلس را در مقابل اراده ملت قرار دهد .

 محمد قسیم عثمانی در سخنانی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی  افزود: مجلس عاقل، معتدل و اعتدال گرا مطمئنا در این دام نخواهد افتاد و با رأی اراده مردم همراهی خواهد کرد.

وی گفت: هر کس جزو جریان فتنه بوده باشد نه آقای دکتر روحانی وی را در کابینه راه می دهد و نه مجلس به چنین فردی رأی اعتماد خواهد داد.

عثمانی افزود: موضوعات مطرح شده در خصوص فتنه تماماً جریانهای انحرافی است که می خواهند فاصله ای میان مجلس و ملت ایجاد کند .

وی گفت: آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه ماست و بذر فرهنگ و مدنیت در آموزش و پرورش کاشته می شود.

نماینده مردم بوکان افزود: بنده از نماینده ای که در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخن گفت تعجب کردم، زیرا همه نقاط قوت آقای دکتر نجفی که در برنامه های پیشنهادی نیز به آن اشاره شده بود را به عنوان ابهام بیان کرد.

وی با بیان اینکه معلم معیشتش باید تامین باشد تا دغدغه بچه خودش را سرکلاس نداشته باشد و بتواند دغدغه بچه های ما را داشته باشد گفت: به آقای دکتر نجفی کمک کنید که کمک به ایشان کمک به آموزش و پرورش و نظام است و در بحث های حاشیه ای و سیاسی نیفتیم.

زارعی: نجفی درستاد کروبی هیچ سمتی نداشت

 غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا  در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنانی که علیه محمدعلی نجفی مطرح شد را اتهام دانست و افزود: ایشان در ستاد آقای کروبی در سال 88 هیچ سمتی نداشت.

وی گفت:نجفی به دلیل سابقه‌اش در انقلاب، نقش تعدیل‌کننده مواضع تند افراد ناپخته در حوادث سال 88 را ایفا کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، دوران وزارت محمدعلی نجفی در آموزش و پرورش را دورانی درخشان توصیف کرد و گفت: توجه به مسائل تربیتی و شکوفایی برنامه‌های قرآنی در دوران مدیریتی دکتر نجفی در آموزش و پرورش و به وقوع پیوست گنجاندن برنامه نماز در مدارس در آن دوران تقویت شد.

نماینده بویراحمد و دنا توجه به معیشت فرهنگیان را از خاطرات جامعه فرهنگی کشور از دوران وزارت نجفی در آموزش و پرورش برشمرد و افزود: توجه به توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم در دوره دکتر نجفی 18 برابر شد و افزایش احداث درمانگاه‌های فرهنگیان در مناطق دور افتاده و محروم با رشد 206 درصدی روبه رو شد، همچنین تصویب قانون شورای‌های آموزش و پرورش و و اگذاری مسوولیت‌های به مراکز استان‌ها از شاهکارهای دوران دکتر نجفی است. 

زاکانی: نجفی، شخصیتی معتدل برای اداره آموزش و پرورش نیست

علیرضا زاکانی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی نوبت عصر امروز یکی از دلایل مخالفت خود را با نجفی، شخصیت سیاسی او خواند و گفت: شخصیت سیاسی آقای نجفی شخصیتی معتدل برای اداره جایی به نام آموزش و پرورش نیست.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: اگر ما بحث فتنه را مطرح می‌کنیم، چون فتنه یک ملاک و شاخص است به طوری که اگر در زمان انقلاب، کسی انقلابی نبود، به او انگشت اتهام می‌زدند، یا در دوران جنگ کسی که به رغم توانایی، خانه‌نشینی کرد، او مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ همین موضوع در مورد اتفاقات سال 78 نیز صادق است، صادق است که آقای روحانی در 23 تیر آن سال آن سخنرانی را مطرح کردند، آن روز روز امتحان بود و ما به ایشان افتخار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما حق نداریم عنان کار را به دست کسی بدهیم که ماحصلش را می‌توان در نامه آقای نجفی به مراجع دید که به نظام اتهام می‌زنند، ایشان در بخشی از نامه خود اینگونه آورده است که «به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لقای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه‌پذیر است و چگونه با سکوت می‌توان در قبال این همه خشونت، داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است. این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد سلامت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان در دامنه نگرانی‌ها افزوده است.»

زاکانی اضافه کرد: ما در همه این موارد کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که آقای بروجردی می‌تواند گزارش دهد، کمیسیون امنیت ملی در همان دوران کمیته‌ای را تشکیل داد که در زندان‌ها رفتند و با شرایطی مواجه شدند که 180 درجه برخلاف این اظهارات است. این موارد قبل از اظهارات مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 نیست بلکه مربوط به دو ماه بعد یعنی مردادماه است.

پایان جلسه عصر مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه بحث درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که یک موافق مانده و نیز پاسخ های آقای نجفی به جلسه فردا صبح مو کول می شود .

محمد رضا باهنر که ریاست بخشی از جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس را بر عهده داشت با اعلام ختم این جلسه افزود: ساعت 8 صبح فردا سه شنبه 22  مرداد جلسه داریم و دستور آن هم ادامه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طوری در مجلس صحبت کنیم که تبدیل به توهین نشود و حتی اگر توهینی هم می شود پاسخ آن توهین نباشد.

محمد رضا باهنر که ریاست بخشی از جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت در پایان جلسه در خصوص برخی اظهارات و نطق های موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی دولت یازدهم افزود: این ها مشول ماده 79 آئین نامه داخلی می شوند و نمایندگان تذکر می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها