معاون اول رئیس جمهور در صحن علنی مجلس:

اشکالی در کابینه نمی‌بینند می گویند وزرا مسن هستند

نظر موافقان و مخالفان به کلیات برنامه دولت یازدهم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بعدازظهر رای اعتماد به وزرا به بررسی کلیات برنامه‌های دولت یازدهم پرداختند.
کد خبر: ۵۸۷۴۶۸
نظر موافقان و مخالفان به کلیات برنامه دولت یازدهم

در این جلسه نیز مخالفان و موافقان با دلایل متعدد نظرات خود را درخصوص خط مشی و اصول کلی کابینه بیان کردند.

بر این اساس محمدرضا تابش به عنوان اولین موافق کابینه دولت یازدهم گفت: بهتر است برای خارج شدن از شرایط فعلی به کلیت کابینه رای مثبت بدهیم.

وی با اشاره به این که بعد از اعلام نتایج انتخابات وضعیت اقتصادی به حالت ثبات رسیده و نرخ تورم تا حد صفر کاهش یافته گفت: مناسب نیست که ما از نظر اقتصاد و رتبه طلاق در دنیا بالا باشیم بهتر است برای حل مشکلات فعلی به ندای منتخب ملت پاسخ دهیم و رویکرد ایشان را که قانونگرایی بپذیریم.

وی گفت: با توجه به سخنان وزرای پیشنهادی شاهد رفع محدودیت‌های موجود خواهیم بود تا با فرصت به وجود آمده عبور از تنگناها فراهم شود.

کابینه روحانی حاشیه سیاسی دارد

حمید رسایی در مخالفت با کلیات برنامه‌های دولت گفت: کابینه آقای روحانی دولتی لب مرزی است و برخی از اعضای کابینه غیرمتخصص و غیرمرتبط هستند.

وی به سن بالای کابینه نیز اشاره کرد و گفت: برخی وزرا چند بار سکته قلبی و عمل جراحی داشته‌اند.

وی به انتقاد از وزرای پیشنهادی و سابقه سیاسی آنها در فتنه اشاره کرد و گفت: اعضای کابینه حاشیه سیاسی دارند.

روحانی تبدیل به نماد تغییر شد

احمد توکلی نماینده تهران نیز در موافقت با کابینه پیشنهادی گفت: آقای روحانی جزء جامعه روحانیت مبارز است و پیشینه اصلاح‌طلبی ندارد نسبتی هم با آقای احمدی‌نژاد ندارد به همین دلیل ایشان تبدیل به نماد تغییر شد و توانست رای بیاورد.

وی گفت: این دولت در احاطه مشکلاتی چون کسری بودجه، نوسانات ارزی، تورم کمرشکن، بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی است. لذا در این وضعیت باید اتحاد و یکپارچگی قوا را ضروری بدانیم.

وی با اشاره به این که فتنه 88 بی قانونی بود گفت: کابینه معرفی شده می‌تواند با تدبیر معقول و منطقی سیاست‌های نظام را پیش ببرد.

وی گفت: دولت روحانی نیاز به کمک و پشتیبانی همه مردم دارد.

مخالفت با وزرا به معنای چوب لای چرخ گذاشتن نیست

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز در مخالفت با کابینه یازدهم گفت: مخالفت با وزرا به معنای چوب لای چرخ گذاشتن نیست بلکه به معنای این است که به دولت کمک کنیم تا وزرای بهتری را سر کار بیاورد.

وی گفت: اعتدال نیز به معنای عبور از اصول محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور برخی از کسانی که از فتنه 88 دفاع کردند در دولت آقای روحانی گفت: فتنه از اول کیان نظام را مورد خطر قرار داد و از پای درآوردن نظام را مدنظر داشت لذا حضور برخی از افرادی که در ستادهای انتخاباتی حاضر بودند جایی در این کابینه ندارند.

برنامه‌های روحانی می‌تواند برای میلیون‌ها ایرانی منشا خیر باشد

عباسعلی منصوری آرانی نماینده کاشان در موافقت با خط مشی کلی دولت گفت: آقای روحانی با وضعیت اقتصادی و درد و رنج مردم آشناست و برنامه‌هایی را ارائه کرده که می‌تواند برای میلیون‌ها ایرانی منشا خیر باشد.

وی گفت: برنامه کاری ایشان می‌تواند صدها هزار ایرانی را که بیمار هستند مورد توجه قرار دهد و رنج و عذاب بسیاری را تسکین دهد.

وی با اشاره به این که مردم در واژه‌های سیاسی قرار ندارند گفت: مردم از حسن روحانی می‌خواهند غرور، اقتدار، عزت، امنیت و اشتغال را برای آنها فراهم کند و امروز باید با همدلی و وحدت با رای به کابینه این فرصت را برای دولت و ملت فراهم کنیم.

کار با جوانان در دستور کار دولت قرار گیرد

در ادامه سید احمدرضا دستغیب نماینده شیراز نیز در موافقت با برنامه‌های دولت گفت: روحانی فرزند خانه ملت است و عزم جدی برای حل مشکلات در کشور را دارد.

وی با اشاره به انتظار مردم درخصوص بهبود وضعیت معیشتی گفت: نمایندگان مجلس شرایط موکلان خود را به خوبی می‌دانند لذا باید با همکاری شرایطی را فراهم کنیم تا فضای اقتصادی به نفع مردم قرار گیرد.

دستغیب گفت: دولت نیز بهتر است کار با جوانان را در دستور کار خود قرار دهد.

بعد از پایان سخنان موافقان و مخالفان رئیس جمهور یک ساعت و 10 دقیقه فرصت داشت تا پاسخ خود را به نمایندگان مخالف بدهند بر این اساس وی زمان خود را به نمایندگان حامی خود در مجلس اختصاص داد. بر این مبنا محمد باقری نماینده بناب، علی مطهری نماینده تهران، هادی قوامی نماینده اسفراین، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه، مهدی دواتگری  نماینده مراغه به دفاع از برنامه‌های دولت پرداختند.

فاطمه امیری - خبرنگار جام‌جم آنلاین

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها