پلیس اسپانیا یک باند قاچاق انسان را که برای انتقال غیرقانونی مهاجران چینی به خاک اروپا بین ۴۰ تا ۵۰ هزار یورو از هر یک از آنها می گرفتند، متلاشی کرد.
کد خبر: ۵۸۶۸۷۷
انهدام باند قاچاق انسان در اسپانیا

پلیس اسپانیا امروز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که تاکنون ۷۵ نفر از اعضای این باندT شامل ۵۱ نفر در اسپانیا و ۲۴ نفر در فرانسه به اتهام ورود غیرقانونی اتباع چین به کشورهای اروپایی و امریکا دستگیر شده اند.

بر اساس این اطلاعیه، باند مذکور، مهاجران غیرقانونی را با مدارک و هویت جعلی به کشورهای اسپانیا، فرانسه، یونان، ایتالیا، انگلیس، ایرلند، ترکیه و امریکا منتقل می کرد و گاه آنها را در این کشورها، مورد استثمار جنسی قرار می داد.

به گفته پلیس اسپانیا، از اعضای دستگیر شده باند مذکور که سران آن در خاک اروپا نیز در میان آنها قرار دارند، تعداد ۸۱ گذرنامه جعلی از کشورهای آسیایی نظیر کره، مالزی، ژاپن، هنگ کنگ و سنگاپور کشف شده است.

بر اساس این گزارش، این باند که از سال ۲۰۱۱ تحت تعقیب پلیس اسپانیا بود، به شدت سلسله مراتبی و سازمان یافته عمل می کرد و شبکه آن از چنان انسجام و سازماندهی در چین و کشورهای دیگر برخوردار بود که براحتی افراد را از فرودگاهها و ایستگاههای کنترل عبور می دادند.

به گفته پلیس اسپانیا، در همه این مراحل، افرادی از باند که فرودگاه ها و شهرهای اروپایی را بخوبی می شناختند، مهاجران غیرقانونی را همراهی می کردند. با این حال، شبکه مذکور بطور مداوم، نقشه ها و راههای عبور خود را تغییر می داد.

بر اساس این گزارش، اسپانیا بویژه شهر بارسلونا معمولا آخرین ایستگاه مهاجران غیرقانونی این باند بود که پس از آن، بسیاری از آنها راهی انگلیس یا امریکا می شدند.

اسپانیا یکی از مهمترین مبادی قاچاق انسان به کشورهای اروپایی است و هر چند هفته یکبار، خبرهایی از دستگیری باندهای انتقال مهاجران غیرقانونی در رسانه های این کشور انتشار می یابد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها